variable problem...
Fra : Flemming Hansen

Dato : 22-05-02 13:19

hej,

jeg har en "huge" script som består af flere hundrede kilobytes. Flere
brugere har adgang til scriptet samtidigt. Jeg har delt scriptet ud i flere
stykker for at have nemmere overblik. Scriptet går ud på at læse og skrive
fra nogle filer, behandle dem og smide dem på skærmen.

Mit problem er at nogle gange bliver nogle bestemte (måske allesammen endda)
variabler blanke. Altså f.eks. en variable læser en fil som indeholder et ID
nummer. Men nogle gange returnerer variablen NULL, altså tildeles ikke noget
værdi. Kan nogen komme med et bud på årdagen? jeg bruger ikke "strict" da
jeg får nogle fejl meddelelse som jeg ikke forstår. Er det måske derfor? Jeg
bruger flock, så der skulle ikke være noget problem sharing....

Tak på forhånd

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 22-05-02 14:23

In <acg2h1$2n94$1@news.cybercity.dk> "Flemming Hansen" <fatih@forum.dk> writes:

> [...]

>jeg får nogle fejl meddelelse som jeg ikke forstår. Er det måske derfor? Jeg
>bruger flock, så der skulle ikke være noget problem sharing....

Kan du poste den del af koden, hvor du bruger flock. Du bruger muligvis
flock forkert ?

Mvh
Martin

Fra : Flemming Hansen

Dato : 22-05-02 15:23

> Kan du poste den del af koden, hvor du bruger flock. Du bruger muligvis
> flock forkert ?

open(COUNTS,"<$root/count.txt") || error("Can't open the
file($root/count\.txt) $0: $!");

$counts = <COUNTS>;

close(COUNTS);

$loops = 3;

if ($loops <= $counts){

# check log times, remove expired

open(CCOO,">$root/count\.txt") || error("Can't open the
file($root/count\.txt) $0: $!");

require "$cgi_root/lock_stuff.cgi";

&lock("CCOO");

print CCOO "0";

&unlock("CCOO");

close(CCOO);

opendir(STAT,"$root/log/users") || print "DIRECTORY READING ERROR
(log/users)<BR>\n";

@dir = readdir(STAT);

closedir(STAT);

foreach $line (sort @dir){

if ($line ne '.' && $line ne '..'){

$kick_idle_user = $line;

$kick_idle_user =~ s/\.cgi//gi;

open(USER,"<$root/log/users/$line") || die "open $root/log/users/$line: $!";

$user_read = <USER>;

close(USER);

$check = time() - $user_read; #count seconds

#hvis brugeren er idle:

if ($check >= $idle){

require "$cgi_root/get_user_info.cgi";

@count_user_data = &get_user_info($kick_idle_user);

if($count_user_data[0] == 1){

$count_rooms = $count_user_data[5];

}elsif($count_user_data[0] == 0){

$count_rooms = $count_user_data[2];

}

open(KICK_IDDLE,">>$root/rooms/$count_rooms\.cgi") || &error("Can't open the
file($root/rooms/$count_rooms\.cgi) $0: $!");

require "$cgi_root/lock_stuff.cgi";

&lock("KICK_IDDLE");

print KICK_IDDLE "*** <FONT COLOR=\"$amc\"
SIZE=\"$amc_size\"><B>$count_user_data[1]</b> has been kicked for idle time

&unlock("KICK_IDDLE");

close(KICK_IDDLE);

require "$cgi_root/kick_stuff.cgi";

&kick($kick_idle_user, "idle");

}

}

}

}

}

sub lock {

if($^O !~ /win/i){

flock($_[0],LOCK_EX);

}else{

binmode($_[0]);

}

#seek($_[0], 0, 2);

}

sub unlock {

if($^O !~ /win/i){

flock($_[0],LOCK_UN);

}

}

Well, såda ser det circa ud. Problemet opstår i $check = time() -
$user_read; #count seconds .. nogle gange bliver $user_read lige med NULL,
og dette forstår jeg ikke..