Uddannelse i økonomi
Fra : Christian Hvid

Dato : 09-05-02 16:02

Jeg har gennem længere tid overvejet at supplere min snart færdige
uddannelse i matematik/datalogi med en grad i økonomi. Jeg har kigget
på HD-studiet ved handelshøjskolen i København, men jeg vil gerne
undersøge alternativer, da mit indtryk af studiet ikke er entydigt
positivt. F.eks. synes antallet af studerende pr. underviser at være
meget højt og frafaldet ligeså.

På den anden side er fagsammensætningen på HD tæt på hvad jeg søger:
Bredt med fokus på national- og erhvervsøkonomi.

Er der nogen her, der har suppleret en universitetsuddannelse med en
HD? Hvad har udbyttet og erfaringerne været?

Findes der alternativer? Evt. i udlandet? Det er mit indtryk at
mulighederne for at læse f.eks. en master i økonomi er bedre i det
engelske eller amerikanske universitetssystem, hvor systemet er
indrettet til at man læser et andet fag på master-del end på
bachelor-del. Men hvor jeg sidder forekommer mulighederne noget
ugennemskuelige.

-- Christian