Vægt og Cipramil
Fra : Lille mig

Dato : 26-04-02 12:51

Hejsa.

Jeg er en pige på 19 år som siden maj 2001 har fået antidepressiv medicin -
Cipramil. Samtidig har jeg taget over 10 kg på og jeg spekulerer så på om
det kan skyldes medicinen? er der nogen andre der har prøvet vægtstigning
pga. Cipramil eller anden anti depressiv medicin? Hvad gør jeg?

Hilsen Helle

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-04-02 14:28

In article <3cc93f3a$0$97316$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Lille mig" <helle@jirty.dk> wrote:

> Hvad gør jeg?

Snakker med din læge om det.

Men jeg skal da høre min kone når hun kommer hjem fra arbejde om
medicinen kan være årsagen.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-04-02 15:46

In article <newsspam4-7B9BBC.15273526042002@dtext.news.tele.dk>,

> Men jeg skal da høre min kone når hun kommer hjem fra arbejde om
> medicinen kan være årsagen.

Og det har jeg så lige fået at vide at den kan.

Fra : dkwM327

Dato : 09-05-02 23:03

"Lille mig" skrev d. 26-04-02 12:51 dette indlæg :
> [...]
vægtstigning
> pga. Cipramil eller anden anti depressiv medicin? Hvad gør jeg?

Hej Helle

Hvis du vil af med din depression og din overvægt, vil jeg råde dig til
at undgå piller, medicin, slankemidler og andre ting som koster dig
penge og et dårligt helbred.
Det du skal er at finde årsagen til de signaler din krop og psykke giver
dig!
Og så bearbejde dem.
Det er næsten totalt umuligt at gøre det selv, men du skal have en
virkelig god og ærlig ven til at hjælpe dig.
Og hvordan du skaffer dig sådan en, kan jeg hjælpe dig med.

med venlig hilsen
steen.hansen@dk2net.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Sanne Bülow

Dato : 24-06-02 13:33

"dkwM327" <dkwM327.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Problemet med en depression er, at man ikke har overskud til at bearbejde
noget som helst, derfor er antidepressiv medicin en god idé. Den kan give en
det løft der skal til, sådan at man kan se virkeligheden i øjnene og gøre
noget ved det der har udløst/forårsaget depresssionen. Det er vigtigt at
skelne mellem en regulær depression og så "almindelig" nedtrykthed, hvor en
vens hjælp sagtens kan være nok

:: Og hvordan du skaffer dig sådan en, kan jeg hjælpe dig med.

Hvordan det??
::
:: med venlig hilsen
:: steen.hansen@dk2net.dk

--

Sanne Bülow

Dragons aren't extinct;
they just learned to hide in books.

Fra : dkwM327

Dato : 09-05-02 23:03

Fra : Sanne Bülow

Dato : 24-06-02 13:41

"Lille mig" <helle@jirty.dk> skrev i en meddelelse
:: Hejsa.
::
[...]

Jeg oplevede det samme da jeg fik cipramil, det er en sjæden bivirkning til
cipramil og man ved ikke hvorfor den opstår. Desværre er min erfaring at
vægtstigningen er meget svær at gøre noget ved mens du får medicinen, min
vægt regulerede sig først, da jeg var færdig med at tage den, men der gik
det så også næsten af sig selv. Jeg tog som dig også ca. 10 kg på og tabte
de 7 efter ophør. Den største vægtstigning oplevede jeg også kort efter
start med medicinen, og tog så ikke meget mere på i resten af den tid jeg
tog den.
Jeg ved ikke om du skal blive ved med at tage cipramil længe, skal du det
syntes jeg du skal snakke med din læge om det, måske et andet præparat med
samme virkning?
Men regner du med at skulle stoppe om ikke så længe så hold ud og tænk på
det trods alt er bedre at have en ordenlig hverdag og så veje lidt for meget
end det er at være i en depression og være tynd.
Håber det kan hjælpe dig lidt.

Kærlige hilsner

--