/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / OS/2 / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
OS/2
#NavnPoint
netop 300
katekismus 300
Klaudi 210
miritdk 200
Stouenberg 160
BjarneD 120
EXTERMINA.. 110
thomas2610 100
o.v.n. 100
10  nuber2 100
Video på OS/2
Fra : Knud Berggreen


Dato : 23-04-02 21:53


Jeg har på adressen webmaster(at)teamos2.dk fået en henvendelse som
lyder således:

________________________________________________________________
Jeg har et TV produktionsselskab der er blevet bedt om at producere en
række e-learn sessions for et dansk firma.

Dette firma bruger midlertidigt OS/2 på deres computere, og jeg har
brug for at vide om man kan afspille video med lyd på OS/2.

Jeg har fundet et program der hedder PMMPEG 3.3, der efter sigende kan
afspille mpg1, men jeg har ikke mulighed for at teste dette,
simpelthen fordi jeg ikke har adgang til en computere med OS/2 hvor
jeg har mulighed for at installere softwaren.

Jeg håber I kan sætte mig i kontakt med en der ved noget om dette..

På forhånd tak
________________________________________________________________

Er der nogen som kan have lyst til at hjælpe?

Mvh
Knud


--
Scandinavian OS/2 Shareware Registration: http://www.berggreen.dk/
Team OS/2 Danmark: Links, tips, tilmelding p² http://www.teamos2.dk/

 
 
Peter Jespersen (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 24-04-02 01:35

On Tue, 23 Apr 2002 20:53:00 GMT, Knud Berggreen wrote:

<snip>

>Er der nogen som kan have lyst til at hjælpe?

PMMPEG er en gammel svend, der vist ikke er blevet supporteret i en 3-4 år.

Der findes forskellige afspillere idag :

Mpeg2/DVD (DVD-film er jo stort set bare en stribe krypterede MPEG2-filer)
Den indeholder kort sagt DECSS-kode
Mpeg2 (Nyeste tiltag, se omtalre på
http://www.retel.dk/nyheder/read.php?id=388)

MPEG1 (Ingen anelse om den også kan afspille MPEG2)
WarpMedia

AVI
WarpVision

Fælles for disse tre er at de er under udvikling, kald det åben beta - Der er
AFAIR ingen færdige supporterede produkter at tage af!



Peter Jespersen (25-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 25-04-02 07:01

<snip>

>Mpeg2/DVD (DVD-film er jo stort set bare en stribe krypterede MPEG2-filer)
>Den indeholder kort sagt DECSS-kode
>Mpeg2 (Nyeste tiltag, se omtalre på
>http://www.retel.dk/nyheder/read.php?id=388)

Forresten - mpeg2 er lidt smådum, så den skal havde det ind med skeer hvis
det ikke er en vob-fil og den dermed ikke er CSS-enkodet, det klares med -d
argumentet :

mpeg2 -d <*.mpg fil>




Mikkel C. Simonsen (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel C. Simonsen


Dato : 01-05-02 23:21

Peter Jespersen wrote:
>
> <snip>
>
> >Mpeg2/DVD (DVD-film er jo stort set bare en stribe krypterede MPEG2-filer)
> >Den indeholder kort sagt DECSS-kode
> >Mpeg2 (Nyeste tiltag, se omtalre på
> >http://www.retel.dk/nyheder/read.php?id=388)
>
> Forresten - mpeg2 er lidt smådum, så den skal havde det ind med skeer hvis
> det ikke er en vob-fil og den dermed ikke er CSS-enkodet, det klares med -d
> argumentet :
>
> mpeg2 -d <*.mpg fil>

Hvor kan det program findes?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Peter Jespersen (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 02-05-02 09:27

On Wed, 01 May 2002 23:21:06 +0100, Mikkel C. Simonsen wrote:

>Peter Jespersen wrote:
>>
>> <snip>
>>
>> >Mpeg2/DVD (DVD-film er jo stort set bare en stribe krypterede MPEG2-filer)
>> >Den indeholder kort sagt DECSS-kode
>> >Mpeg2 (Nyeste tiltag, se omtalre på
>> >http://www.retel.dk/nyheder/read.php?id=388)
>>
>> Forresten - mpeg2 er lidt smådum, så den skal havde det ind med skeer hvis
>> det ikke er en vob-fil og den dermed ikke er CSS-enkodet, det klares med -d
>> argumentet :
>>
>> mpeg2 -d <*.mpg fil>
>
>Hvor kan det program findes?

Hmmmmm, væk!
Det må skyldes at DECSS er medkompileret...hvis det bare havde været
kildekoden der var blevet distribueret havde der ikke været noget
legalitetsproblem.
Men jeg har den liggende stadigvæk, så sig til hvis det har interesse, så
ryger den afsted som vedhæftning.



Mikkel C. Simonsen (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel C. Simonsen


Dato : 02-05-02 23:50

Peter Jespersen wrote:
>
> >Hvor kan det program findes?
>
> Hmmmmm, væk!
> Det må skyldes at DECSS er medkompileret...hvis det bare havde været
> kildekoden der var blevet distribueret havde der ikke været noget
> legalitetsproblem.
> Men jeg har den liggende stadigvæk, så sig til hvis det har interesse, så
> ryger den afsted som vedhæftning.

Det har interesse.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Peter Jespersen (05-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 05-05-02 10:58

On Thu, 02 May 2002 23:50:27 +0100, Mikkel C. Simonsen wrote:

>Peter Jespersen wrote:
>>
>> >Hvor kan det program findes?
>>
>> Hmmmmm, væk!
>> Det må skyldes at DECSS er medkompileret...hvis det bare havde været
>> kildekoden der var blevet distribueret havde der ikke været noget
>> legalitetsproblem.
>> Men jeg har den liggende stadigvæk, så sig til hvis det har interesse, så
>> ryger den afsted som vedhæftning.
>
>Det har interesse.

OK, enjoy!
Er der flere så bare sig til



Mikkel C. Simonsen (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel C. Simonsen


Dato : 06-05-02 01:16

Peter Jespersen wrote:
>
> On Thu, 02 May 2002 23:50:27 +0100, Mikkel C. Simonsen wrote:
>
> >Peter Jespersen wrote:
> >>
> >> >Hvor kan det program findes?
> >>
> >> Hmmmmm, væk!
> >> Det må skyldes at DECSS er medkompileret...hvis det bare havde været
> >> kildekoden der var blevet distribueret havde der ikke været noget
> >> legalitetsproblem.
> >> Men jeg har den liggende stadigvæk, så sig til hvis det har interesse, så
> >> ryger den afsted som vedhæftning.
> >
> >Det har interesse.
>
> OK, enjoy!
> Er der flere så bare sig til

Har du fået det til at virke?

Jeg kan sagtens få det til at vise MPEG1 filer, men når jeg prøver med
den eneste .vob fil jeg har, får jeg bare en SYS3175...

Er mit Warp4/fp9 system ved at være for gammelt?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Peter Jespersen (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 06-05-02 09:30

On Mon, 06 May 2002 01:15:40 +0100, Mikkel C. Simonsen wrote:

>Peter Jespersen wrote:
>>
>> On Thu, 02 May 2002 23:50:27 +0100, Mikkel C. Simonsen wrote:
>>
>> >Peter Jespersen wrote:
>> >>
>> >> >Hvor kan det program findes?
>> >>
>> >> Hmmmmm, væk!
>> >> Det må skyldes at DECSS er medkompileret...hvis det bare havde været
>> >> kildekoden der var blevet distribueret havde der ikke været noget
>> >> legalitetsproblem.
>> >> Men jeg har den liggende stadigvæk, så sig til hvis det har interesse, så
>> >> ryger den afsted som vedhæftning.
>> >
>> >Det har interesse.
>>
>> OK, enjoy!
>> Er der flere så bare sig til
>
>Har du fået det til at virke?

Ja....det tog mig et par sekunder at finde ud af at den blindt prøver at
dekode alle filer, samt at -d er løsningen ved afspilning af ikke kodede
filer...
Med Vob har jeg så ikke afspillet en hel film endnu...har vist problemer med
at få nok data frem (Min SiS745 sydbro har generelt store problemer), så det
hakker konstant...

>Jeg kan sagtens få det til at vise MPEG1 filer, men når jeg prøver med
>den eneste .vob fil jeg har, får jeg bare en SYS3175...
>
>Er mit Warp4/fp9 system ved at være for gammelt?

Ingen anelse om hvad SYS3175 er for en.....har du sat environment variablen
home ??
Ellers er der vel kun at sætte SET DVDCSS_VERBOSE=2 i config sys, så kommer
der en log-fil ud af det....

Hmmm, det kunne selvfølgelig være et kernel problem.....benytter selv en eCS
1.01 til det.....
Er der andre erfaringer rundt omkring ??




Oddgeir Kvien (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Oddgeir Kvien


Dato : 06-05-02 16:30

On Mon, 6 May 2002 06:30:21 UTC, "Peter Jespersen"
<flywheel@illogical.dk> wrote:

> On Mon, 06 May 2002 01:15:40 +0100, Mikkel C. Simonsen wrote:
>
> >Peter Jespersen wrote:
> >>
> >> On Thu, 02 May 2002 23:50:27 +0100, Mikkel C. Simonsen wrote:
> >>
> >> >Peter Jespersen wrote:
> >> >>
> >> >> >Hvor kan det program findes?
> >> >>
> >> >> Hmmmmm, væk!
> >> >> Det må skyldes at DECSS er medkompileret...hvis det bare havde været
> >> >> kildekoden der var blevet distribueret havde der ikke været noget
> >> >> legalitetsproblem.
> >> >> Men jeg har den liggende stadigvæk, så sig til hvis det har interesse, så
> >> >> ryger den afsted som vedhæftning.
> >> >
> >> >Det har interesse.
> >>
> >> OK, enjoy!
> >> Er der flere så bare sig til
>
Send den gjerne til meg også:

oddgeir@oddgeirkvien.com


--
Oddgeir

Oddgeir Kvien (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Oddgeir Kvien


Dato : 06-05-02 18:27

On Mon, 6 May 2002 15:30:23 UTC, oddgeir@oddgeirkvien.com (Oddgeir
Kvien) wrote:

<...snip...>
Det viste seg at jeg faktisk ved en tilfeldighet lastet den
ned for en tid tilbake fra incoming directoryet på Hobbes,
uten å vite hva det var. Så når jeg nå fikk den på mail også
så ble jeg klar over hva det var.

Og den spiller ganske bra, litt hakkete lyd og bilde men slett
ikke verst, i hvertfall en Bruce Springsteen DVD som jeg har.

--
Oddgeir

Mikkel C. Simonsen (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel C. Simonsen


Dato : 06-05-02 20:07

Oddgeir Kvien wrote:
>
> On Mon, 6 May 2002 15:30:23 UTC, oddgeir@oddgeirkvien.com (Oddgeir
> Kvien) wrote:
>
> <...snip...>
> Det viste seg at jeg faktisk ved en tilfeldighet lastet den
> ned for en tid tilbake fra incoming directoryet på Hobbes,
> uten å vite hva det var. Så når jeg nå fikk den på mail også
> så ble jeg klar over hva det var.
>
> Og den spiller ganske bra, litt hakkete lyd og bilde men slett
> ikke verst, i hvertfall en Bruce Springsteen DVD som jeg har.

Hvilket OS/fixlevel har du? Og hvad med grafikkort/lydkort/CPU?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen


> --
> Oddgeir

Oddgeir Kvien (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Oddgeir Kvien


Dato : 07-05-02 07:50



Peter Jespersen wrote:

> On Mon, 06 May 2002 01:15:40 +0100, Mikkel C. Simonsen wrote:
>
>
>>Peter Jespersen wrote:
>>
>>>On Thu, 02 May 2002 23:50:27 +0100, Mikkel C. Simonsen wrote:
>>>
>>>
>>>>Peter Jespersen wrote:
>>>>
>>>>>>Hvor kan det program findes?
>>>>>>
>>>>>Hmmmmm, væk!
>>>>>Det må skyldes at DECSS er medkompileret...hvis det bare havde været
>>>>>kildekoden der var blevet distribueret havde der ikke været noget
>>>>>legalitetsproblem.
>>>>>Men jeg har den liggende stadigvæk, så sig til hvis det har interesse, så
>>>>>ryger den afsted som vedhæftning.
>>>>>
>>>>Det har interesse.
>>>>
>>>OK, enjoy!
>>>Er der flere så bare sig til
>>>
>>Har du fået det til at virke?
>>
>
> Ja....det tog mig et par sekunder at finde ud af at den blindt prøver at
> dekode alle filer, samt at -d er løsningen ved afspilning af ikke kodede
> filer...
> Med Vob har jeg så ikke afspillet en hel film endnu...har vist problemer med
> at få nok data frem (Min SiS745 sydbro har generelt store problemer), så det
> hakker konstant...


Prøv med -X0 som parameter, se forøvrig dokumentasjonen som følger med.

>
>>Jeg kan sagtens få det til at vise MPEG1 filer, men når jeg prøver med
>>den eneste .vob fil jeg har, får jeg bare en SYS3175...
>>
>>Er mit Warp4/fp9 system ved at være for gammelt?
>>
>
> Ingen anelse om hvad SYS3175 er for en.....har du sat environment variablen
> home ??
> Ellers er der vel kun at sætte SET DVDCSS_VERBOSE=2 i config sys, så kommer
> der en log-fil ud af det....
>
> Hmmm, det kunne selvfølgelig være et kernel problem.....benytter selv en eCS
> 1.01 til det.....
> Er der andre erfaringer rundt omkring ??
>
>
>
>


Peter Jespersen (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 07-05-02 14:17

On Tue, 07 May 2002 08:50:23 +0200, Oddgeir Kvien wrote:

<snip>

>> Ja....det tog mig et par sekunder at finde ud af at den blindt prøver at
>> dekode alle filer, samt at -d er løsningen ved afspilning af ikke kodede
>> filer...
>> Med Vob har jeg så ikke afspillet en hel film endnu...har vist problemer med
>> at få nok data frem (Min SiS745 sydbro har generelt store problemer), så det
>> hakker konstant...

>Prøv med -X0 som parameter, se forøvrig dokumentasjonen som følger med.

Har prøvet med -X parameteren, der ødelægger synkroniseringen.....

>>>Jeg kan sagtens få det til at vise MPEG1 filer, men når jeg prøver med
>>>den eneste .vob fil jeg har, får jeg bare en SYS3175...
>>>
>>>Er mit Warp4/fp9 system ved at være for gammelt?
>>>
>>
>> Ingen anelse om hvad SYS3175 er for en.....har du sat environment variablen
>> home ??

Hmmm, mener at kunne huske at SYS3175 er PMMerge.dll relateret - så det kan
godt være et problem med en gammel Warp.

>> Ellers er der vel kun at sætte SET DVDCSS_VERBOSE=2 i config sys, så kommer
>> der en log-fil ud af det....
>>
>> Hmmm, det kunne selvfølgelig være et kernel problem.....benytter selv en eCS
>> 1.01 til det.....
>> Er der andre erfaringer rundt omkring ??



Oddgeir Kvien (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Oddgeir Kvien


Dato : 07-05-02 19:14

On Tue, 7 May 2002 11:16:59 UTC, "Peter Jespersen"
<flywheel@illogical.dk> wrote:

> On Tue, 07 May 2002 08:50:23 +0200, Oddgeir Kvien wrote:
>
> <snip>
>
> >> Ja....det tog mig et par sekunder at finde ud af at den blindt prøver at
> >> dekode alle filer, samt at -d er løsningen ved afspilning af ikke kodede
> >> filer...
> >> Med Vob har jeg så ikke afspillet en hel film endnu...har vist problemer med
> >> at få nok data frem (Min SiS745 sydbro har generelt store problemer), så det
> >> hakker konstant...
>
> >Prøv med -X0 som parameter, se forøvrig dokumentasjonen som følger med.
>
> Har prøvet med -X parameteren, der ødelægger synkroniseringen.....

-X0 ser ut til å fungere ganske bra, men alle andre verdier enn 0 som
parameter etter -X ser ut til å gi problemer med synkroniseringen.


--
Oddgeir

Peter Jespersen (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 08-05-02 10:59

On 7 May 2002 20:13:44 +0200, Oddgeir Kvien wrote:

<snip>

>-X0 ser ut til å fungere ganske bra, men alle andre verdier enn 0 som
>parameter etter -X ser ut til å gi problemer med synkroniseringen.

Selv -X0 giver problemer her....optil 10 sec forskel!



Bent Nielsen (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Bent Nielsen


Dato : 24-04-02 15:16

Der er understøttelse for noget mpg i den plukind som findes til NS.

Jeg har en qnx.mpg som den fint kan afspille, sammen med SDD driver til
3DFX voodoo3 kort så hvis du vil have et copy af dem, så kan du finde ud
af hvad slags mpg det er ca 33MB fra ftp eller web/2

--
Mvh.
Bent Nielsen

Http://TeamNord.dk & Http://Box2000.dk

Allan (25-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 25-04-02 00:16

On Wed, 24 Apr 2002 14:15:50 UTC, Bent Nielsen <postmaster@x2000.dk> wrote:

> Der er understøttelse for noget mpg i den plukind som findes til NS.

Ja, det må være den mest åbenlyst anvendelse. Et firma der kører OS/2,
har nok osse installeret NS, så plugin'en (NSPIP) burde fint kunne klare
dette.
Den er jo iøvrigt en udvidelse af MMOS2, så det er ikke nødvendigt at
bruge NS, for at afspille.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177438
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408042
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste