Køre perl-script gennem mod perl
Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 21-04-02 17:29

Jeg har fået til opgave at få et perl-script til at køre gennem mod_perl,
på en server hvor det skulle være installeret. Jeg har ingen problemer med
at få scripts til at køre gennem perl, men ifølge beskrivelsen på
http://perl.apache.org/guide/install.html#Testing_via_a_CGI_script kører
mit testscript ikke gennem mod_perl.

I det omtalte testscript, har variablen GATEWAY_INTERFACE værdien
"CGI/1.1"på min server, hvor den skulle have værdien "MOD_PERL" hvis
scriptet kørte gennem mod_perl.

Variablen SERVER_SOFTWARE har værdien "Apache/1.3.20 (Unix) (Red-Hat/Linux)
mod_ssl/2.8.4 OpenSSL/0.9.6b DAV/ 1.0.2 PHP/4.0.6 mod_perl/1.24_01", så der
er altså mod_perl på serveren - spørgsmålet er hvordan jeg får kørt
scriptet med det?

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

Vil du være med til at klargøre første freeware-udgave af
ZIP Stat www.zipstat.dk, skrevet i Perl, så send mig en mail.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 21-04-02 18:43

On Sun, 21 Apr 2002 18:28:41 +0200, Simon Mikkelsen wrote:

> så der er altså mod_perl på serveren - spørgsmålet er hvordan jeg
> får kørt scriptet med det?

Hjælper det at læse dette:

http://perl.apache.org/dist/cgi_to_mod_perl.html

?

Mvh.

--
"Ett, två, tre, pang på rödbetan." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Dennis Haney

Dato : 24-04-02 13:09

Simon Mikkelsen <div-master@zip.dk> writes:

> [...]
> mod_ssl/2.8.4 OpenSSL/0.9.6b DAV/ 1.0.2 PHP/4.0.6 mod_perl/1.24_01", så der
> er altså mod_perl på serveren - spørgsmålet er hvordan jeg får kørt

Du skal sætte en eller anden form for sti i apache op til at køre
mod_perl ellers hjælper det jo ligevidt... Mange har sat det op så
f.eks /cgi kører scriptet gennem almindelig cgi, /perl kører samme
scripts gennem mod_perl

--
Dennis
I too have always thought explanations were overkill when correcting peoples