Adgang til Novell 4.11 server
Fra : -Jens-

Dato : 04-04-02 20:51

Hej NG

Netware er nyt for mig så jeg håber at der findes en der kan hjælpe mig.

Jeg har overtaget en Novell Netware 4.11 server og skal trække data ud fra
den.
Problemet er, at jeg ikke kender de oprettede brugere og passwords.

Kan jeg direkte på serveren oprette en bruger?
Kan jeg få en oversigt over de oprettede brugere?
Kan jeg se de oprettede brugeres password?

Jeg har sat serveren op i et lille netværk med en WIn95 arbejdsstation og
fra den kan jeg se serveren, men naturligvis ikke logge på.

mvh
Jens

Fra : Martin_P

Dato : 05-04-02 03:38

On Thu, 4 Apr 2002 21:50:53 +0200, "-Jens-" <jens.claudius@get2net.dk>
wrote:

XXXSNIPXXX
>Problemet er, at jeg ikke kender de oprettede brugere og passwords.
>
>Kan jeg direkte på serveren oprette en bruger?
Nej - ikke umiddelbart

>Kan jeg få en oversigt over de oprettede brugere?
Ja det kan du ihvertfald. Log ind på serveren(fra en arbejdsstation)
som admin - password har du vel. Gå derefter i sys\public\win32 - der
ligger en fil som hedder noget i retning ad nwadmnXX.exe - når du
kører den, kommer du ind i træet på serveren, og her er alle brugere
listet(samt printere, printservere, policies osv.)

>Kan jeg se de oprettede brugeres password?
Nej. Du kan ikke se passwords, men som admin kan du dobbeltklikke på
brugeren, vælge password restrictions, og vælge change password.

>Jeg har sat serveren op i et lille netværk med en WIn95 arbejdsstation og
>fra den kan jeg se serveren, men naturligvis ikke logge på.
Hvorfor kan du ikke logge på??? Er det et manglende software problem,
eller kender du ikke passwords til admin. Hvos det er software, så
prøv engang www.novell.com under downloads(den er der et sted) - hent
klienten til det operativsystem du har.

Mvh
Martin

Fra : -Jens-

Dato : 05-04-02 06:21

Hej Martin

Tak for dine svar.

Jeg kender ikke admin passwordet og kan derfor ikke logge på fra en
arbejdsstation. Derfor ville jeg gerne oprette en bruger direkte på
serveren.

mvh
Jens

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 05-04-02 12:35

-Jens skrev
> [...]
> Jeg kender ikke admin passwordet og kan derfor ikke logge på fra en
> arbejdsstation. Derfor ville jeg gerne oprette en bruger direkte på

Uden admin password er du nok på skideren. Passwordet bør forefindes i en
forseglet kuvert i en brandbox / sikkerhedsbox et sted i virksomheden. Eller
du må kontakte den tidligere administrator for at få det.

Der er dog en mulighed mere. Hvis den tidligere admin ikke kendte til det,
så var der i 4.11 et levn fra 3.12 nemlig en bruger der hed "Supervisor".
Jeg mener at supervisor i 4.11 havde omtrent samme rettigheder som admin.
Hvis dette er tilfældet kan du forsøge at logge på som Supervisor uden
password.

Mvh
Poul

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 05-04-02 12:42

Hej igen Jens

check lige dette link - det angiver en løsning som inkluderer supervisor:

http://www.novell.com/coolsolutions/netware/trenches/tr_lost_admin_pwd_nw.ht
ml

Mvh
Poul

-Jens- <jens.claudius@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cad33a7$0$52648$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 05-04-02 12:44

Igen igen
der skal stå html til sidst

Poul Erik Dyreborg <ped@xyzklode.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:02gr8.10940$iY5.511921@news010.worldonline.dk...

Fra : Johnni Rindom

Dato : 05-04-02 21:07

umiddelbart mener jeg ikke at kunne huske at man direkte fra serveren af
kunne oprette brugere og generelt lave administrative ændringer, men så vidt
jeg ved er en 4.11 server ret nem at hacke hvis du har direkte adgang til
consollen - ja jeg ved godt at det er etisk ukorrekt, men vi har vel alle en
eller anden form for sort fortid - så prøv at checke under
www.astalavista.com eller andet for at lære hvordan man hacker en 4.11
server. Du kan sikkert finde en step-by-step guide.

Fra : erik klausen

Dato : 05-04-02 23:32

-Jens- wrote:
> Jeg har overtaget en Novell Netware 4.11 server og skal trække data ud fra
> den.
> Problemet er, at jeg ikke kender de oprettede brugere og passwords.

Hvis du alligevel ikke kender nogen af brugernavnene kan du fjerne
brugerdatabasen fuldstændigt. Det gøres ved at skrive

LOAD INSTALL -DSREMOVE

ved konsolprompten. Vælg (noget i stil med) "Directory Services",
"Remove NDS". Nu kan du fjerne brugerdatabasen. Hvis du bliver spurgt
efter administratornavn og password kan du blot trykke Escape.

Når NDS er fjernet kan du lægge den ind forfra, og denne gang bestemmer
du hvilket navn administratorbrugeren skal have (vælg ADMIN), hvilken
context brugeren skal ligge i (vælg ZZ hvis serveren skal aflives
bagefter), og hvilket password der skal gælde.

Er der andre brugernavne eller andre oplysninger i brugerdatabasen, der
gør at du ikke bare kan slette den, så prøv at søge på groups.google.com
efter "netware" og "lost admin password".
Så vidt jeg husker er der to utilities man plejer at fremhæve; den ene
hedder BURGLAR.NLM, så det kan du også bruge som søgeord.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Brian

Dato : 09-04-02 09:45

http://www.novell.com/coolsolutions/tools/1064.html

Denne NLM er guld!

/Brian

"erik klausen" <"sp101"@hjemmebedst.denmark (that's .dk)> skrev i en
meddelelse news:3cae25d0$0$11917$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Erik Klausen

Dato : 09-04-02 14:43

Brian wrote:

> http://www.novell.com/coolsolutions/tools/1064.html
>
> Denne NLM er guld!

Jo, men den koster immervæk en skilling. Det gør ikke noget i Jens' tilfælde,
hvor serveren ikke skal åbnes her og nu. Men skal man i luften inden checken
når frem kan man bruge

http://www.netwarefiles.com/passmgmt.htm

mvh.
Erik Klausen

Fra : -Jens-

Dato : 09-04-02 23:07

Tak alle for Jeres hjælp

Ved hjælp af Burglar.nlm, som kunne hentes på nederste link, fik jeg
oprettet en ny supervisor.

mvh
Jens