Installation af BeOS 5 dev edition
Fra : Morten Fjord

Dato : 03-04-02 21:44

Hej gruppe

Hvordan installer jeg BeOS 5 Dev Edition på min
PowerMac 7200/90 ? ^(jeg har lavet en bootable CD (den virker på PC))???

Med venlig hilsen
Morten Fjord

www.mortenfjord.dk

Fra : GrillBiller

Dato : 05-04-02 19:21

Står det ikke i de papir som følger med programmet???

Fra : Morten Fjord

Dato : 06-04-02 18:39

Papire... det er et ISO jeg har
hentet fra www.beosonline.com

Fra : GrillBiller

Dato : 06-04-02 21:58

Okay den havde jeg ikke lige hørt om...

Som der står på siden :

BeOS Developer Edition 1.0 Zip (ca. 173.075 KB , please decompress the zip
files before you burn)

It consists of two files, the "Boot Image" (it is not a Bootdisk-Image!) and
the "Main Image". Both images must be burned on the CD (2 tracks). With BeOS
it´s simple: Open your CDBurner and add every Images in order "Boot" ->
"Main" with "Add Data Track" and burn the cd. Already you have a boot CD
with the new Release! The images are created with 2048 Bytes per Sector.

Det kræver at du har installeret BeOS og bruger det brænderprogram som er i
BeOS

Fra : Morten Fjord

Dato : 06-04-02 23:26

Jamen, jeg har brændt det (fra windows), og skiven booter
også fint på min PC, men jeg vil gerne have det til at køre
på min MAC (som jeg ingen forstand har på!)

Hvad gør jeg ?

Fra : Asmus U2

Dato : 07-04-02 07:41

Morten Fjord wrote:

Hej,

det kan være den kun er lavet ud fra Beos Personal edition til PC.

du har hentet begge iso filer ? det ene er kun boot

Fra : Morten Fjord

Dato : 07-04-02 11:59

Hej....
Begge ISO'erne er på CD (er testet i PC), og ja, det der
en distro der bygger på Personal udgaven!

Fra : Asmus U2

Dato : 07-04-02 21:40

On Sun, 7 Apr 2002 12:59:22 +0200, "Morten Fjord"
<morten@mortenfjord.dk> wrote:

>Hej....
>Begge ISO'erne er på CD (er testet i PC), og ja, det der
>en distro der bygger på Personal udgaven!

jeg mener der er forskel på apple og pc udgaven af beos, der er
ihvertfald på nogen af programmerne.

jeg har selv installeret den, bare på pc. Jeg skal bare have fundet ud
af hvordan jeg sætter lilo up til at kunne boote fra den partition
også