Flytte volume fysisk mellem servere
Fra : henrik

Dato : 12-03-02 08:16

Jeg har et stort problem.
Jeg har 1 Novell 5.0 servere kørende. Nu har jeg fået nogle nye programmer
som skal afvikles fra serverne. Da de er meget store er jeg nødt til at
sætte en harddisk mere i . Da jeg i forvejen har 1 harddisk med en PROGRAM
volume på som er for lille ( og som jeg gerne rent fysisk vil tage ud af
serveren ) har jeg lavet en ny disk , som hedder PROGRAMNY , på en
testserver og lagt de nye programmer på. Så har jeg flyttet disken over i
den server der skal opgraderes. Jeg har så flyttet den data der lå på
PROGRAM over på PROGRAMNY. Min plan var så at omdøbe disken PROGRAM til
PROGRAMOLD (skal senere fjernes) og så omdøbe PROGRAMNY til PROGRAM. Alt det
kan også lade sig gøre fra nwconfig, men derefter går det galt. Jeg kan ikke
se volumen i NDS træet og derfor kan jeg heller ikke mappe drevet. Mit
spørgsmål er så om der en en initialisering kommando der skal udføres for at
se disken eller hva'.

Hilsen
Henrik Kjærside
AMU-Center Vest- og Sydsjælland

Fra : Johnni Rindom

Dato : 12-03-02 13:24

Har du updateret din NDS.
hvis ikke, gør du følgende.
nwconfig - Directory Options - Upgrade mounted volumes into the Directory.

det hjalp for mig dengang jeg havde lignede problem.