Rollespil sælges!!
Fra : damn

Dato : 08-03-02 05:02

Jeg har lavet en lille hjemmeside med de bøger som jeg har til salg:

http://home.worldonline.dk/~alkan/

den vil løbende blive opdateret.

Johs

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 08-03-02 13:11

"damn" <fedevaps@yahoo.dk> writes:

> Jeg har lavet en lille hjemmeside med de bøger som jeg har til salg:
>
> http://home.worldonline.dk/~alkan/

Du har ikke afsluttet din tabel ordentligt, så den bliver ikke vist af
Netscape.

Jeg er stadig interesseret i nogle af dine Harn ting, men ikke til den
angivne pris. Dine nypriser er iøvrigt ret høje. Fantask sælger
f.eks. HarnWorld til 300 kr., hvor du angiver 379 kr.

Mine bud er:

HarnMaster Core: 200 kr.
Religion: 150 kr.
Manor: 150 kr.
Cities+son of C.: 75 kr.
Kaldor, Orbaal,
C. of Orbaal: 50 kr./stk.

De andre Harn ting har jeg allerede eller har spillet, så de har ingen
interesse.

   Torben Mogensen (torbenm@diku.dk)

Fra : damn

Dato : 08-03-02 14:27

Torben Ægidius Mogensen skrev i meddelelsen ...

>Du har ikke afsluttet din tabel ordentligt, så den bliver ikke vist af
>Netscape.

Ser du det er mit første forsøg på en hjemmeside, så du kunne vel ikke
hjælpe mig lidt med at afslutte den Det sidste der står er </tr>
efterfulgt af </body> og </html>

>Jeg er stadig interesseret i nogle af dine Harn ting, men ikke til den
>angivne pris. Dine nypriser er iøvrigt ret høje. Fantask sælger
>f.eks. HarnWorld til 300 kr., hvor du angiver 379 kr.

Jeg syntes at jeg temmelig tydeligt har forklaret årsagen til mine høje
nypriser. Jeg ved godt at man kan få udvalgt bøger i Fantask, men det ændre
ligesom ikke på hvad jeg selv har måtte betale. Men for at være realitisk
har jeg da taget højde for Fantasks priser så min brugt pris er vel ikke så
uretfærdig: HarnWorld i fantaks 300 kr min pris 150 kr!

>Mine bud er:
>
>HarnMaster Core: 200 kr.
>Religion: 150 kr.
>Manor: 150 kr.
>Cities+son of C.: 75 kr.
>Kaldor, Orbaal,
>C. of Orbaal: 50 kr./stk.

Taget i betragtning at bøgerne står som nye syntes jeg mine brugt priser er
meget billige så min pris er fast.

Mvh Johs

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-03-02 14:32

damn wrote:

> Ser du det er mit første forsøg på en hjemmeside, så du kunne vel ikke
> hjælpe mig lidt med at afslutte den Det sidste der står er </tr>

Her skal der være en </table>.

> efterfulgt af </body> og </html>

Rasmus

I think the sum of intelligence on the internet is constant.
Only the number of users grows.
- Uwe Ohse in the monastery

Fra : damn

Dato : 08-03-02 15:22

Rasmus Bøg Hansen skrev i meddelelsen ...
damn wrote:

> Ser du det er mit første forsøg på en hjemmeside, så du kunne vel ikke
> hjælpe mig lidt med at afslutte den Det sidste der står er </tr>

Her skal der være en </table>.

tak skal du ha

Fra : Jeppe Møller

Dato : 08-03-02 17:22

Hvad er det imponerende eller fornyenede ved Harn?
Jeg kender ikke spillet men har blot hørt det rost til skyerne herind ved
flere lejligheder.
Hvordan er regler? (jeg kender D&D, WOD, MERP, Call)
Og hvorfor er det nu lige så fedt det her?

Jeppe

-at

Torben Ægidius Mogensen <torbenm@sjofn.diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:w53czb45v6.fsf@sjofn.diku.dk...

Fra : damn

Dato : 08-03-02 17:43

øhh aner det ikke (jeg har som sagt aldrig rigtig kommet igang med det). Jeg
blev bare meget tiltrukket af den meget realistiske stemning. Alt hvad angår
magi over overnaturlige væsner er meget afdæmpet. Men der nok nogle andre
herinde som kan fortælle dig
mere

Johs

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 11-03-02 13:07

"Jeppe Møller" <jeppem@groenjord.dk> writes:

> [...]
> flere lejligheder.
> Hvordan er regler? (jeg kender D&D, WOD, MERP, Call)
> Og hvorfor er det nu lige så fedt det her?

Harn er en stor ø (ca. 2 x England) i en jordlignende
rollespilsverden. Harn er langt den mest detaljret beskrevne del af
denne verden, så verdenen er kendt under navnet Harn, selv om det er
en smule misvisende.

Harn er absolut den mest detaljerede og gennemtænkte spilleverden på
markedet. Der er tydeligvis tænkt meget på at gøre verdenen troværdig
mht. økonomi, historie og social struktur, dog uden at man helt har
mistet fantastiske elementer som magi og andre racer. Dette er deog
nedtonet i forhold til andre spilleverdener (specielt AD&D verdener).
På det punkt minder det om Tolkiens Middle-Earth, som også er en klar
inspiration til Harn.

HarnMaster er regler udviklet til denne verden (som dog sagtens kan
bruges sammen med andre regelsystemer). HarnMaster er, ligesom Harn
selv, meget realistisk med det overnaturlige nedtonet. De
grundlæggende regler er relativt simple (man slår en d100 mod sin
skill minus sværhedsgrad), men kamp er mere detaljeret end i de fleste
systemer. En kamprunde tager væsentligt længere tid at spille end i
f.eks. D&D, men en kamp vil typisk være overstået i færre runder, så
det er ikke så slemt i praksis.

Produktionskvaliteten af Harn og HarnMaster er også god. Reglerne er
f.eks. på meget tykt kartonlignende papir med huller beregnet til
indsættelse i en ringmappe. Kortene er meget store og detaljerede.
Til gengæld får man ikke mange helsides farvebilleder i Larry Elmore
stil eller lignende. Hvad der er af illustrationer er sort-hvid og
til tider ret grov i stilen.

   Torben Mogensen (torbenm@diku.dk)

Fra : Jeppe Møller

Dato : 11-03-02 16:13

Det lyder ret fedt,
hvad er 'basic bøger' for at spille det?

Jeg kan se 'damn' har disse til salg:
HârnMaster Core Rules 2nd Ed. (in 3-ring Binder)
HarnPlayer
HarnMaster Religion (in 3-ring binder)
HarnManor (in 3-ring binder)
HarnWorld (Region)
Cities of Harn/Son of Cities (Kopi)

-alle de smarte ekstraudvidelser plejer ikke at sige mig noget-

Hvilke bøger vil i anbefale som starter kit?

/Jeppe

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 12-03-02 10:42

"Jeppe Møller" <jeppem@groenjord.dk> writes:

> Det lyder ret fedt,
> hvad er 'basic bøger' for at spille det?
>
> Jeg kan se 'damn' har disse til salg:
> HârnMaster Core Rules 2nd Ed. (in 3-ring Binder)

Dette dækker reglerne udntagen magi og religion.

> HarnPlayer

Er en spillers guide til Harn. Ingen regler, men en del
verdensinformation, inklusive prisliste osv. Visse GM-specifikke
informationer er udeladt.

> HarnMaster Religion (in 3-ring binder)

Religionsreglerne til Harn. Nødvendig, hvis man vil spille præst.

> HarnManor (in 3-ring binder)

Beskrivelse af strukturen af et gods inklusive hvilke folk, der er
ansat, hvad de får i løn, hvor meget de spiser, indtægter osv. Der er
både generelle regler samt detajler om udvalgte godser på Harn.

> HarnWorld (Region)

Beskrivelse af verdenen i hvilken øen Harn ligger, samt øen selv. Der
er mest fokus på sidstnævnte. Der er bl.a. et godt kort over øen.
Der er en del overlap med HarnPlayer, men der er i HarnWorld noget GM
specifik information, der er udeladt af HP.

> Cities of Harn/Son of Cities (Kopi)

Kort over de største byer på Harn, med guide til de vigtigste
bygninger og personer.

> Hvilke bøger vil i anbefale som starter kit?

Hvis du vil bruge Harn verdenen med andre regler, kan du nøjes med
HarnWorld. Cities er dog rar, hvis man er længere tid i en by. Manor
er mest interessant, hvis man bruger et gods som base for spillerne
eller hvis man vil lave sine egne gods. Den er relativt uafhængig af
HarnMaster reglerne, så man kan sagtens bruge den med andre
spillesystemer.

Hvis du vil bruge reglerne, er Core et minimum. Det er dog også en
god ide at have HarnMaster Magic og Religion, hvis man vil have
magikere og præster med i sit spil. Man kan dog sagtens spille i Harn
uden sådanne, da magi er nedtonet.

   Torben Mogensen (torbenm@diku.dk)

Fra : Jeppe Møller

Dato : 12-03-02 18:13

Mange tak for dit svar, jeg havde stor nytte af det!

/Jeppe