Hash/pot
Fra : Annemette Søgaard Ha~

Dato : 05-03-02 16:25

Tænker en misbruger nogensinde på hvor meget ondt han/hun gør dem der
elsker ham/hende?

Hvordan hjælper man bedst en misbruger der er ude af stand til at se
virkeligheden i øjnene?

Er man virkelig nødt til at afvise dem helt for at de forstår alvoren?

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-03-02 17:14

"Annemette Søgaard Hansen (slet 4SH60)"
<annemetts.h@4SH60compaqnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> virkeligheden i øjnene?
>
> Er man virkelig nødt til at afvise dem helt for at de forstår

Det afhænger altså lidt af hvor stort et misbrug der er tale om. Men
langt de fleste misbrugere er slet ikke i stand til overhovedet se at
de hverken har et misbrug eller eller at deres misbrug overhovedet
skulle være noget som helst problem.

Og ja, i nogle tilfælde kan det være nødvendigt helt og aldeles at
afvise misbrugeren, slå hånden helt af dem, afbryde enhver form for
forbindelse med dem. - Og i andre tilfælde vil der være brug for lige
det stik modsatte. Den slags beslutninger må nødvendigvis være helt
individuelle, og man kan derfor ikke sige noget generelt entydigt
derom.

Du er velkommen til at maile mig privat, da der er visse ting jeg ikke
ønsker at debatere i dette helt åbne offentlige forum.

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk
"Hvad siger Bibelen" - http://bibel-skole.dk/

Fra : Annemette S.

Dato : 09-03-02 01:25

Mange tak for svaret!

> [...]
> langt de fleste misbrugere er slet ikke i stand til overhovedet se at
> de hverken har et misbrug eller eller at deres misbrug overhovedet

Præcis, det har jeg også oplevet, og det er det der gør så ondt, når
man kan se, at et menneske man elsker er ved at ødelægge sig selv!

> [...]
> det stik modsatte. Den slags beslutninger må nødvendigvis være helt
> individuelle, og man kan derfor ikke sige noget generelt entydigt

Men man kan bare komme til et punkt, hvor man ikke kan klare mere.

Fra : Rikke Helander

Dato : 08-05-02 12:00

Annemette Søgaard Hansen <annemetts.h@4SH60compaqnet.dk>
(slet 4SH60) skrev:
> [...]
> virkeligheden i øjnene?
>
> Er man virkelig nødt til at afvise dem helt for at de forstår alvoren?

hey...

nej jeg en misbruger tænker desværre ikke på hvor meget ondt han/hun
volder den person der elsker ham/hende.

jeg er bange for at den eneste måde du kan få ham/hende til at komme
ud af sit misbrug er at afvise ham/hende. tro mig jeg har selv måtte
forlade et forhld da han var på stoffer og var totalt lige glad med
omverden. men man kommer til et punkt i sit liv hvor det bare er
nok... tænk på dit liv og hvor meget du kan holde til i længden. noegn
forstår alvoren andre gør ikke desværre.

knuz Rikke