Problemer med kæresten...
Fra : Some@one.dk

Dato : 07-02-02 01:24

Hej alle som læser dette.
Jeg har et problem. Og jeg håber at i vil give nogen gode råd, om ikke
andet, så kommer jeg da ihvertilfald ud med mine tanker...

Jeg bor sammen med min kæreste, vi har været sammen i fire år, og
flyttede sammen for alvor for 1½ år siden.
For ca. ½ år siden flyttede vi i en tre-værelses lejlighed.
Efter det, er det bare gået ned af bakke i vores forhold. Jeg skylder
hende en masse penge. Primært penge for indskyd osv. sm hun lånte på
sin

kassekredit. Vi har fornyligt lavet en aftale, så jeg betaler dem af
til hende, og hun har dem allesammen indenet et ½ år.

Nåh, men sagen er den at hun fik den ide, at hun ville møde nye
mennesker. Det gjorde hun så igennem dating. Ikke fordi jeg har noget
specielt imod det.

Det var mere den måde hun opførte sig over for mig, med det.
Hvis hun sad foran computeren og chattede, lukkede hun straks vinduet
når jeg kom. Det samme hvis hun fik en sms-besked ell. lign.
Så er det jo klart at man bliver mistroisk.

Det jeg så gør, at jeg knækker hendes password, går ind på hende
profil, på dating.dk og læser hendes post. Det var faktisk meget
uskyldigt, det der var

derinde. Jeg fortalte hende det, og hun blev selvfølgelig sur

Nåh, mit problem er, at den ene side af mig vil gerne have at hun
tager i byen med sine venner og har det sjovt. Men den anden del af
mig, bliver meget

jealux, og ked af det hver gang. Især efter nogen gange hvor hun sov
ude men "glemte" at ringe hjem.

Min største frygt er nok at hun går ud og er mig utro. Inderst inde
tror jeg ikke hun kunne finde på det. Men jeger alligevel bange for at
det skulle ske.
Hun vil ikke gå i byen sammen med mig.

Jeg ved ikke rigtigt om vi er kærester mere. Altså vi bor jo sammen.
Vi spiser sammen og gør alt det som vi gjorde før i tiden. Bare lige
undtagen at kysse

og dyrke sex. Jo det sker engang imellem. Og så kysser vi da også, men
næste dag er vi ikke kærester mere.
Måske lyder det som et drømmeforhold for nogen, det er det måske også.
Men det er svært når jeg har været sammen med hende i fire år.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu.
Den ene del af mig gider ikke være kæreste med hende mere. Det er som
om hun trækker mig rundt. F.eks kysser vi kun når hun vil kysse. Vi er
kun

"kærester" når hun vil. Måske er det fordi at jeg er let at overtale.
Eller fordi jeg stadig elsker hende meget. Jeg ved det ikke.
Men den anden del vil gerne have, at vi blev kærester igen. Og at vi
kunne have det som før.

Forleden dag, satte vi os ned og snakkede om det. Jeg forklarede hende
at jeg ikke ville det på denneher måde mere, men sjovt nok ville hun
ligepludselig

en helt masse. Men dag natten var slut og dagen begyndte, så var hun
kold som is igen.
Hvad er det for noget. Er det kvinde-psyke, eller er det mig der er
dum?

Jeg håber at i kan og vil give mig nogle gode råd til hvordan jeg skal
tackle detteher.
Det er jo også et problem at vi bor sammen. Jeg kan jo ikke bare lige
flytte. Det sakl også lige siges at lejligheden står i hendes navn. Så
hvis det er, så

er det mig der skal flytte. Og som i sikkert ved er det ikke lige til
at få en lejlighed.

Tak fordi du læste :)

Fra : FS

Dato : 07-02-02 17:32

Jeg er sikker på du nok skal få nogle gode råd fra gruppen, men denne gruppe
er lidt langsom i optrækket

Min umiddelbar tanke efter at have læst dit indlæg er at din kæreste har
problemer med nærhed, det at være følelsesmæssig nær en anden person.
Så for at komme videre er det godt lige at vide om der i hendes og din
opvækst er sket store brud, som uventet dødsfald, voldsomme ulykker,
skilsmisse osv. ?

VH

Finn

Fra : Some@one.dk

Dato : 07-02-02 21:03

On Thu, 7 Feb 2002 17:31:58 +0100, "FS" <finn@soevind.dk> wrote:

> [...]
>Så for at komme videre er det godt lige at vide om der i hendes og din
>opvækst er sket store brud, som uventet dødsfald, voldsomme ulykker,

Nej, det er der ikke. Jo der er godt nok sket et dødsfald, men jeg tor
ikke at det er noget der betyder noget for hende. Det var ikke en
person hun "kendte" men en, lidt længere ude i fammillien.
Hendes fammillie.

Fra : Per S.

Dato : 07-02-02 18:55

> [...]

> kold som is igen.
> Hvad er det for noget. Er det kvinde-psyke, eller er det mig der er

Hejsa,

Jeg vil godt give Finn ret med hensyn til at din kæreste måske har det svært
med nærhed, men der er også andre ting i det tror jeg.
Er du god til at åbne dig omkring dine behov til hende? Fortæller du hende,
at du har lyst til at være sammen med hende, at du også gerne vil gå ud
sammen med hende? Ved hun at det betyder noget for dig? Jeg spørger fordi
det for mig lyder, som om jeres forhold udelukkende kører på hendes
præmisser, og at årsagen til det kan være at du ikke har gjort opmærksom på,
hvad du ønsker.
Der er blevet sagt meget i de senere år ala "mænd er fra mars og kvinder fra
venus" nogle gange er det bare omvendt. Det er ikke kvindepsyke og du er
ikke dum, I er bare kørt skævt af hinanden på et tidspunkt. Det du efter min
mening må gøre, er at tage snakken med hende igen, og så ikke lige lade dig
"forføre" men kræve at I taler det helt igennem. Hvis det er svært for dig
at tage hul på, kunne du evt. skrive dine tanker ned først: Skriv hvad du er
såret over, evt. vred over , hvad du elsker ved hende og hvad du ønsker dig.
Så du både kommer ud med et positive og det du er ked af. Du kan så vise
hende det du har skrevet, hvis du har lyst eller blot tale om det, nu du har
sat ord på. Jeg har erfaring for at det er godt, men døm selv, og brug det
hvis du har lyst.

Kærlig hilsen
Charlotte

www.heartnsoul.dk

Fra : jso

Dato : 08-02-02 08:44

Skvatmikkel Tag dig sammen og få styr på dig selv, hvor gammel er du 10 år
eller hvad.

Undskyld de hårde ord, men du skal nok til at vårne op.
Du skylder din pige masse penge, har du rod i økonomien og hvad bruger du
dine penge til? Lån pengene i banken eller en anden sted, men betalt hende
Hvad vil du sige til at blive kontroleret i hoved og røv, som du
tilsyneladende gør med din kæreste. Brækker ind i hendes private arkiver
bryder brevhemmeligheder. og hvad ved jeg.

Få gjort ren bord, sig undskyld og vis på alle måder at du elsker hende og
vil have styr på dit liv og bliv e voksen.
Men lad være med at klister dig til hende
Verden er andet en dig og hende, det ved hun åbenbart godt men du, hvad med
dig.
Kærlighed/godt forhold bygger efter min mening på følgende
1 gensidig respekt og tillid
2 Åbenhed og ærlighed
3 gerne fælles interesse
Jørgen