NW5.1 hastighedsproblem v. opstart af DOS-~
Fra : Poul Erik Dyreborg/K~

Dato : 06-02-02 10:48

Hej

Netware 5.1
HP NetServer E60
Et volume: SYS
256 MB RAM
4 stk 9 GB harddisk RAID-5
UTP-kabling
HP ProCurve 10/100 Switch

Problem:

Når man vil starte DOS-program (Concorde XAL), går der nogle gange ½-2
minutter førend applikationen er klar.
Næste gang man starter er der ingen problemer, app. er klar efter 5-10
sekunder.

Næste dag er problemet der igen - måske allerede senere samme dag.

Har du/I en forklaring/løsning på dette problem ?

Poul Erik Dyreborg

Fra : erik klausen

Dato : 06-02-02 18:55

Poul Erik Dyreborg/Klode wrote:
> [...]
>
> Næste dag er problemet der igen - måske allerede senere samme dag.
>
> Har du/I en forklaring/løsning på dette problem ?

Nej, men du kan måske få et hint om hvor problemet ligger ved at kigge
på din switch. Hvis der løber pakker hele tiden (dvs. hvis lampen
blinker) er det muligvis serveren der forsinker processen. Ellers må det
være noget på arbejdsstationen.
Du kan få samme information ved at se på serverens konsol. I Monitor,
Connections kan du for den pågældende bruger se om han løbende læser
data fra serveren i løbet af de ½-2 minutter.

Ligger klientprogrammet på serveren, og hvor ligger datafilen?

Med venlig hilsen
Erik Klausen

Fra : Poul Erik Dyreborg/K~

Dato : 07-02-02 13:10

Hej

erik klausen <"sp101"@hjemmebedst.denmark (that's .dk)> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c616dfd$0$22287$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> på din switch. Hvis der løber pakker hele tiden (dvs. hvis lampen
> blinker) er det muligvis serveren der forsinker processen. Ellers må det

Hvis jeg iagttager switchen (på de 2 aktuelle porte server og arb.st.), ser
det ud som om trafikken går lidt i stå på begge porte 3-8 sekunder af
gangen.
Det skulle så måske indikere at det er arb.st. som har et problem. I så fald
må det være alle arb. st. for problemet er på alle pc'er. Disse er ikke ens
mht. styresystem, netkort og klient. Der er både Win95 og 98, SMC-netkort og
3Com, Novell Client 3.1 og 3.3.

> [...]
> data fra serveren i løbet af de ½-2 minutter.
>
> Ligger klientprogrammet på serveren, og hvor ligger datafilen?

Hele programmet + data ligger på serveren. Fra arb.st. kalder man blot en
batchfil som også ligger på serveren.

> Med venlig hilsen
> Erik Klausen

Med venlig hilsen
Poul Erik Dyreborg

Fra : Erik Klausen

Dato : 25-02-02 12:55

Poul Erik Dyreborg/Klode wrote:

> Hele programmet + data ligger på serveren. Fra arb.st. kalder man blot en
> batchfil som også ligger på serveren.

(Beklager forsinkelsen; der kom en skiferie forbi...)

Mon ikke arbejdsstationerne låser datafilen for hinanden?

mvh.
Erik Klausen