en lille en at tænke over til næste gang
Fra : Naeb

Dato : 20-12-01 22:14

Hej Alle
Næste gang i sidder med Pipen posen eller hvad i sidder med.
Hvor går grænsen mellem Bruger og Misbruger ?
Og i hvilken af disse grupper skal vi placere Weekend Narkomanen ?

Bare en tanke jeg fik
men kunne faktisk godt tænke mig at høre folks meninger om dette.

snusfornuft
/Naeb

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 21-12-01 18:53

"Naeb" <qapmoc@dopedragon.dk> writes:

> Næste gang i sidder med Pipen posen eller hvad i sidder med.

Flasken, aktuelt. Jeg har drukket hele to guldøl i forbindelse med en
juleafslutning.

> Hvor går grænsen mellem Bruger og Misbruger ?

Godt spørgsmål.

Når den negative effekt på ens livskvalitet der kommer af ødelagt
helbred eller sociale relationer overstiger den positive effekt på ens
livskvalitet der kommer fra nydelse eller sociale relationer i
forbindelse med indtagelse af rusmidlet.

De to guldøl smagte godt og hjalp mig til at komme i stemning til
afslutningen, og har kun haft positiv effekt på mine sociale
relationer. Dette opvejer langt en mulig svag negativ
helbredsvirkning, så jeg vil regne mig selv for bruger.

> Og i hvilken af disse grupper skal vi placere Weekend Narkomanen ?

Det kommer an på hvad du præcis mener med weekendnarkoman.

Fra : {Nã£b$tãR}

Dato : 21-12-01 23:41

Tak for din mening
ang. Weekend narkoman, hvornår er man weekend narkoman ?
er weekend narkoman en større bruger en mindre misbruger ?
eller kan man slet ikke sammenligne det ?

jeg forventer ikke en løsning på spørgsmålet , bare folks erfaringer ,
meninger , osv.

/naeb

Fra : Svenno

Dato : 16-01-02 19:54

On Fri, 21 Dec 2001 23:41:02 +0100, "{Nã£b$tãR}" <ener@sol.dk> wrote:

> [...]
> eller kan man slet ikke sammenligne det ?
>
> jeg forventer ikke en løsning på spørgsmålet , bare folks erfaringer ,

Jeg ville sige at ordet weekendnarkoman både kan bruges om en
misbruger og en bruger... Men jeg synes personligt det er et grimt og
hetzpræget ord for folk der bruger stoffer rekreativt.

Fra : cyperduck

Dato : 07-02-02 12:26

On Wed, 16 Jan 2002 19:53:35 +0100, Svenno <nospam@nowhere.dk> wrote:

> [...]
for ca. 15 år siden startede jeg som week-end narkoman, når det var
fredag skulle der gang i den og masser af pulver i næsen...

så fik jeg en kæreste, som var helt med på at der bare skulle være
fart på, hun var måske ikke så smuk som andre jeg havde haft, men hun
kunne til gengæld skaffe racermel

en dag hvor hun havde været af sted efter amf, kom hun tilbage med
noget brunt pulver i stedet for.

nå hvad f..... tænkte jeg, det kunne der vel ikke ske noget ved at
prøve, ved et tilfælde kom jeg til at se at min daværende kæreste tog
sit pulver med en sprøjte.

jeg siger dig, jeg blev så bange, at jeg hoppede helt op i loftet.

men efter noget tid, synes jeg nu ikke rigtigt at det lort virkede, så
jeg lod hende prøve at sprøjte det ind i røven på mig (dvs
intramuskulært)

i dag får jeg metadon, mine tænder er rådne, jeg har siddet i spjældet
ca. halvdelen af tiden de sidste ti år, venner har jeg ingen af, jeg
kender nogle mennesker, men jeg vil ikke ligefrem kalde dem venner,
for jeg ved, at hvis de kendte min adresse ville de lave indbrud, hvis
jeg inviterede dem hjem ville de stjæle hæmningsløst af mine få
ejendele.

næh du, der findes ikke sådan en ting som week.end narkoman, der
findes forskellige former/stadier i hvor langt man er kommet i sin
misbrugskarrierre= sociale deroute

jeg kan kun råde alle til at holde sig fra det lort - og det uanset om
det hedder speed, coke, e, dope, benzodiazepiner eller cylper for den
sags skyld.

men på den anden side, der var nok også nogen der rådede miig en gang,
jeg ved det ikke, hvem fanden hører noget, når man er 20 år

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-02-02 15:54

"cyperduck" <cyperduck@mailme.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]

> men på den anden side, der var nok også nogen der rådede
> miig en gang, jeg ved det ikke, hvem fanden hører noget,

Tak for din åbenhjertige beretning om dette.

En sådan beretning kan få de små nakkehår til at rejse sig på en
gammel tidligere stormisbruger som mig. Og jeg undres til stadighed
over at der vitterligt findes nogen som vil frigive disse skadelige
stoffer, som ødelægger så mange menneskers liv. Det er jo ikke kun
misbrugerens liv der bliver berørt, det er også mange venners og
familimedlemmers liv.

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Urban Skurk

Dato : 19-01-02 16:04

"Naeb" <qapmoc@dopedragon.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle
> Næste gang i sidder med Pipen posen eller hvad i sidder med.
> Hvor går grænsen mellem Bruger og Misbruger ?

Min erfaring er at når man f.eks ryger hver dag,
ryger passionen,virkningen,
og så bliver det til formålsløst "brug".
Men det er forskelligt tror jeg

> Og i hvilken af disse grupper skal vi placere Weekend Narkomanen ?

Jeg ville ønske jeg var Weekend-misbruger i stedet for
hver dag,hvor halvdelen af det man oplever ryger over i glemslen.
Jeg kan faktisk ikke huske meget af de sidste 10 år af mit liv.

Fra : Claus Larsen

Dato : 28-01-02 22:15

Naeb <qapmoc@dopedragon.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c225565$0$62867$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Alle
> Næste gang i sidder med Pipen posen eller hvad i sidder med.
> Hvor går grænsen mellem Bruger og Misbruger ?

Jeg hørte en der forklarede det således:

Typen der bliver misbruger er den, der første gang han prøver stoffet
føler dette som et tilbud der gør hans liv væsentligt bedre. Pludseligt
er der sket noget nemlig stoffet, som er så fedt i forhold til det
tidligere liv, at han helt overgiver sig til stofferne.

Den velafbalancerede der har hold på sit liv kan i en periode blive
bruger af stoffer. Men stoffet er ikke en radikal revolution i hans liv
der løser alle problemer, fordi hans liv grundlæggende set er iorden.
Den tybe vil sjældent helt og holdent overgive sig til"rusen".

Så hvis du mener at der ikke er noget her i livet der kan måle sig med
en pibe hash, 20 guldøl, speed eller hvad nu dit eventuelle forestukne
stof er, så er du en misbrugstype der meget hurtigt vil opleve,
"rushunger".

Hilsen claus.

Når du har brugt 100 kr har du ikke kun misted dine 100 kr. Du har også
misted den rente de 100 kr ville have indbragt hvis du havde investeret
dem.

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 11-02-02 20:48

On Mon, 28 Jan 2002 22:14:54 +0100, "Claus Larsen"
<dsl62456@vip.cybercity.dk> wrote:

>Naeb <qapmoc@dopedragon.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:3c225565$0$62867$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>

>Jeg hørte en der forklarede det således:
>
>Typen der bliver misbruger er den, der første gang han prøver stoffet
Cuttet væk en rigtig god tekst fra Claus . Det kan siges meget
kortere hørte jeg en sige engang

"Når du kontrollerer dit rusmiddel , er du ikke misbruger"

"Når dit rusmiddel kontrollerer dig , er du misbruger "

Noget overforenklet men i grunden rigtigt .såmænd

>Når du har brugt 100 kr har du ikke kun misted dine 100 kr. Du har også
>misted den rente de 100 kr ville have indbragt hvis du havde investeret
>dem.

Åh ja kære Claus . Minder om en gammel Storm P vits .

"2 murere i samtale på et stillads , den ene siger til den anden"tænk
på hvor mange penge vi har brugt til øller"

Den anden svarer " ja hvis vi havde dem nu , sikke mange bajere vi så
kunne få" . Såmænd .

venlig hilsen
Henning Vedsegaard

20/03 Ordsprogene 3

vers 27. " Nægt ikke den trængende Hjælp, når det står i din Magt at
hjælpe;"

Ja nemlig . Hvor er det usselt at spare på hjælpen til de fattigste
lande i denne verden af et rigt land som vores flovt pinligt &
skammeligt og aldeles ukristeligt .

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 14-02-02 22:56

Henning Vedsegaard wrote:

> [...]
> på hvor mange penge vi har brugt til øller"
>
> Den anden svarer " ja hvis vi havde dem nu , sikke mange bajere vi så

:0D

> vers 27. " Nægt ikke den trængende Hjælp, når det står i din Magt at
> hjælpe;"

Giv en mand en fisk og han er mæt en dag. Lær ham at fiske og han er
mædt resten af livet :) Kun fu tze

> Ja nemlig . Hvor er det usselt at spare på hjælpen til de fattigste
> lande i denne verden

Nej. Den hjælp er nemlig det rene og skære_misbrug_af penge :0)

Hilsen Claus.