navneændring?
Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 13-12-01 15:47

Jeg har gennem lang tid haft det lidt underligt med denne gruppes navn, da
jeg mener det er misvisende. Når man læser fundatsen, står der bl.a.
følgende :

"Formålet med gruppen er diskussion af
- diverse rusmidler og deres virkning på krop og psyke
- disses indflydelse på helbred og samfund
- stillingtagen til personlige erfaringer/problermer
- samfundets/myndighedernes behandling af brug/misbrug af rusmidler."

(hele fundatsen kan læses her :
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.helbred.misbrug )

Ifølge fundatsen er gruppen altså beregnet til at diskutere
stoffer/rusmidler generelt, herunder naturligvis også, men ikke kun,
misbrugsaspektet. Derfor forekommer ordet "misbrug" mig ikke fyldestgørende.

Jeg har derfor tænkt på om ikke en navneændring ville være på sin plads(er
også omtalt i en anden tråd). Men det kræver noget opbakning, og derfor vil
jeg blive glad for hvis folk lige vil skrive i et svar i denne tråd om de
støtter det, og evt. et forslag.

Mit eget forslag til et nyt navn er dk.helbred.rusmidler.

Hvis det skulle vise sig at der er opbakning til navneændringen, melder jeg
mig frivilligt til at lave et OTD til dk.admin, men først vil jeg lige høre
hvad brugerne af gruppen har at sige, sådan lidt mere uformelt.

MVH

Thomas

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 18-12-01 19:26

okay, det ser ikke ud til at der er nogen der gider... så jeg dropper idéen.

Thomas

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-12-01 20:35

"Thomas M. Christensen" <lsd@GUESSWHAT.adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:3c1f8a7e$0$5459$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> okay, det ser ikke ud til at der er nogen der
> gider... så jeg dropper idéen.

Tak!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 19-12-01 19:19

"Andreas Falck" <webmaster@bibel-skole.dk> skrev i en meddelelse
<klip>

Andreas, bare fordi du ikke mener at man også kan bruge stoffer ansvarligt,
betyder det ikke nødvendigvis at alle andre har det på samme måde. Så brug
dog dit krudt på noget konstruktivt i stedet for på latterlige kommentarer.

Thomas

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-12-01 21:51

"Thomas M. Christensen" <lsd@GUESSWHAT.adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:3c20da6a$0$35592$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]

> at alle andre har det på samme måde. Så brug
> dog dit krudt på noget konstruktivt i stedet for på

Det skulle så, efter din termonologi at dømme, være konstruktivt at
bruge stoffer! Det er dog det mest latterlige jeg nogensinde har hørt.
Jeg har selv været stiknarkoman med brug af allehånde underlige og
stærke stoffer, jeg har en datter der har været på stort set det hele
også (hun har nu været clean i ca. 2 år). Så jeg er da ikke helt
uvidende om hvad der foregår. Desuden har jeg været med i et stort
netværkssamarbejde for pårørende til narkomaner, - så kom ikke her og
bliv væk på samme tid!!

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 19-12-01 22:36

> [...]
>
> Det skulle så, efter din termonologi at dømme, være konstruktivt at
> bruge stoffer! Det er dog det mest latterlige jeg nogensinde har hørt.

Lad venligst at drage konklusioner som du ikke har belæg for.
Jeg siger ikke at man ikke kan misbruge stoffer, men derimod mener jeg ikke
at alle der bruger stoffer er misbrugere. Jeg mener altså at man _KAN_ bruge
stoffer konstruktivt, ikke at al brug er det.

> [...]
> stærke stoffer, jeg har en datter der har været på stort set det hele
> også (hun har nu været clean i ca. 2 år). Så jeg er da ikke helt

Du lyder som om du er blevet hjernevasket til at mene at alle stoffer altid
er noget lort, uanset sammenhængen de indgår i.

Desuden har jeg været med i et stort
> netværkssamarbejde for pårørende til narkomaner, -

Jamen dog, sikke meget du har prøvet. Jeg kunne fortælle dig nogenlunde lige
så meget om mit liv, som ikke lader ovenstående noget tilbage at ønske mht.
erfaringer med diverse illegale stoffer.

så kom ikke her og
> bliv væk på samme tid!!

Den lader vi lige stå et øjeblik....

Thomas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-01-02 15:15

> at alle der bruger stoffer er misbrugere. Jeg mener altså at man _KAN_ bruge
> stoffer konstruktivt, ikke at al brug er det.

Hvordan kan du i fuld alvor påstå, at man kan bruge stoffer konstruktivt?? Og
med stoffer mener jeg narkotika, hash, piller og andre ting, som ikke er
lægeordineret.

Mvh Maria

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 02-01-02 19:03

> [...]
Og
> med stoffer mener jeg narkotika, hash, piller og andre ting, som ikke er

Der er mange mennesker som en gang eller to om måneden ryger en pibe hash i
venners selskab eller alene, og som føler at det beriger deres liv. Det
samme kan siges om ecstasy, heroin, speed, og ikke mindst LSD og
psilocybinsvampe.
Derudover er der i de psykedeliske stoffer(LSD, psilocybin, ecstasy, for at
nævne et par stykker) et meget stort psykoterapeutisk/bevidsthedsudvidende
potentiale, som desværre i øjeblikket ligger ubenyttet hen på grund af det
nuværende forbud.
Jeg skal heller ikke undlade at nævne det store medicinske potentiale i
hampeplanten, som indbefatter bl.a. smertelindring hos AIDS- og
kræftpatienter, samt lindring af symptomerne hos mange sclerosepatienter(nu
må du rette mig hvis jeg tager fejl, Peder).

MVH Thomas

Fra : AT

Dato : 02-01-02 19:46

> [...]
Og
> med stoffer mener jeg narkotika, hash, piller og andre ting, som ikke er

Har du nogensinde prøvet noget af det du nævner?
Jeg spørger fordi jeg ikke kan gennemskue om det bare er noget du slynger ud
eller om du har erfaringer med det?
Jeg har selv erfaring med en del stoffer, ikke mindst de
bevidsthedsudvidende som jeg så absolut mener kan bruges konstruktivt.
Umiddelbart virker det for mig som om du bare er bedrevidende, men jeg kan
sagtens tage fejl.

Mvh A.

Fra : Naeb

Dato : 20-12-01 21:57

Tjoo syntes du har delvis ret.
men jeg syntes nu navnet misbrug er godt nok da det Muligvis kan få folk
herind med et misbrug
de gerne vill tale om hjælpes ud af , hva ved jeg.
ikke at jeg skal sidde her og være hellig (sidder og napper lidt i dette
øjeblik)

men måske man skulle oprette en helt ny gruppe istedet ?

Bare en tanke

/naeb

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 25-12-01 21:16

On Thu, 20 Dec 2001 21:57:09 +0100, "Naeb" <qapmoc@dopedragon.dk>
wrote:

> [...]
>øjeblik)
>
>men måske man skulle oprette en helt ny gruppe istedet ?

Og Thomas svarede så bl.a. :

>Bare en tanke
>

>/naeb
>

>"Thomas M. Christensen" <lsd@GUESSWHAT.adslhome.dk> wrote in message
o.s.v. der sæføli skåret tekst fra som man jo skal

Hej Thomas o.a. . Har været fraværende et stykke tid, ser først tråden
nu og håber svaret ikke er for sent ude .

(Der er nogen der har udtrykt at det er de samme de altid debaterer
her i NG-en , og det er vist faktisk ikke helt forkert . Derfor
ogsåNok om det .) )

Jeg synes i begge to har ret i det i fremfører .NG-en er af og til
blevet beskyldt for at "reklamere" for stofbrug og modsat synes mange
at de der kun omtaler misbrug er for ensidige omkring emnet o.l. .

Det tyder på at man bør gøre som i andre gurpper nemlig dele den
og/,eller at der et behov for at oprette en beslægtet og dermed ny
gruppe der hedder det Thomas foreslår

Hvad mener man om det her delvist genfremsatte forslag og til dig
Thomas "såfremt og i fald" gider du så stadigvæk at oprette
konferencen/nyhedsgruppen dk.helbred.rusmidler ?

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 25-12-01 21:50

Hej Henning

"Henning Vedsegaard" <lhv@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Det tyder på at man bør gøre som i andre gurpper nemlig dele den
> og/,eller at der et behov for at oprette en beslægtet og dermed ny

Det ville da være det bedste, men for nu at være realistisk, så er der ikke
trafik nok i denne gruppe til at retfærdiggøre en deling, så det er derfor
jeg har foreslået en navneændring i stedet.

> Hvad mener man om det her delvist genfremsatte forslag og til dig
> Thomas "såfremt og i fald" gider du så stadigvæk at oprette
> konferencen/nyhedsgruppen dk.helbred.rusmidler ?

Jeg vil stadig gerne stå for at lægge op til en diskussion i dk.admin, men
det kræver lissom at der er noget opbakning fra et par stykker, ellers er
det på forhånd dømt til at mislykkes. Man kan selvfølgelig håbe at der er
nogle andre som i øvrigt ikke bruger gruppen, som kan se idéen i det, men
der er dog mest vægt bag ord fra brugerne, vil jeg mene.

Jeg bliver dog nødt til at vente til en gang i det nye år, da jeg er ved at
flytte, og ikke har så meget tid i øjeblikket

Thomas

Fra : Svenno

Dato : 16-01-02 19:54

On Thu, 13 Dec 2001 15:47:12 +0100, "Thomas M. Christensen"
> [...]

> mig frivilligt til at lave et OTD til dk.admin, men først vil jeg lige høre
> hvad brugerne af gruppen har at sige, sådan lidt mere uformelt.

Yo!

Jeg synes det er en glimrende ide med en navneændring. Navnet
dk.helbred.rusmidler dækker meget bredere end dk.helbrid.misbrug,
fordi stofmisbrugere udgør en langt mindre del af stofbrugerne, end de
der forstår at tage stoffer med omtanke gør.

Det kunne også være at en ændring kunne danne mere trafik? Der sker jo
ikke alverden herinde som det er nu. :(

Venligst,
Svenno