BeOS -fordele?
Fra : GI Jones

Dato : 22-11-01 11:52

Har prøvet mig lidt frem med at BeOS til at køre, og det er ikke
lykkedes endnu, og jeg vil godt lige vide lidt om hvad det kan før jeg
bruger mere tid på det.
Jeg hørte oprindeligt om det i forbindelse med videoredigering, og ærlig
talt er jeg lidt træt at Adobe Premiere. Hvordan er BeOS i den
sammenhæng? Hvilke programmer skal man bruge/hvad koster de?
Hvad er det ellers godt til?

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 22-11-01 18:10

In article <3BFCD8B2.8010902@REMOVEf2s.com>, GI Jones wrote:
> [...]
> Jeg hørte oprindeligt om det i forbindelse med videoredigering, og ærlig
> talt er jeg lidt træt at Adobe Premiere. Hvordan er BeOS i den
Der er højst sandsynligt ikke support for den hardware du bruger til video-
redigering (hvis du bruger noget?).

>Hvilke programmer skal man bruge/hvad koster de?
Jeg tror ikke der findes nogle programmer der kan gøre det samme, men prøv at
kigge på http://www.bebits.com.

> Hvad er det ellers godt til?
Det er et godt stabilt desktop OS, til almindelig web-surf og kontoropgaver.
Desværre er der aldrig blevet lavet så mange programmer til det, og jeg tror
ikke at vi kommer til at se nye BeOS versioner (Be har jo solgt det til Palm).

Jeg tror nærmere at du skal satse på Linux eller noget lignende til din video-
redigering, men jeg har ingen erfaring med det (altså videoredigering)..

Hvis du har flere spørgsmål om BeOS så har du nok bedre held med at få svar i
gruppen alt.os.beos (som er på engelsk), der er flere mennesker.

Mvh. Jonas

--
"All I ever wanted was to swim and drown my fear of swimming"
        -Kashmir (www.kashmir.dk)

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)