BeOS boot-fejl
Fra : news.sektornet.dk

Dato : 15-11-01 09:32

Jeg er nybegynder og har lige installeret BeOS 5 Personal Edition, men det
vil ikke boote op. Jeg har prøvet under windows XP og 2000, og jeg kommer
fint ind i boot-loaderen med de der 7-8 ikoner i toppen af billedet . På et
tidspunkt, når den kommer til disk-ikonet, går den ned, og går ud i
debuggeren (tekstbaseret). Den skriver noget i retning af:

The boot loader was unable to find a BeOS volume to boot from.
Kernel debugger:
area 93f08f68 (kernel_intel_text)
addr 00100000 size 0008700

Team: kernel_team

Er der nogen der har en idé om hvad fejlen er? Det sker både under 2000 og
XP.

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 15-11-01 14:01

news.sektornet.dk wrote:

> Er der nogen der har en idé om hvad fejlen er? Det sker både under 2000 og
> XP.

SVJV så kan du kun køre BeOS under Windows95/98. Microsoft lavede vist
noget fidlifut med de efterfølgende versioner som umuliggjorde at man kunne
køre BeOS via Windows.

Men du kan stadig installerer BeOS på en partition for sig selv og boote
den via en bootloader.

Men hvordan du så får bootet BeOS første gang til at kunne installere
det... det er jo liiige det. Prøv at kigge lidt rundt på
http://www.betips.net

Bjarne

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 16-11-01 21:51

In article <9svuhc$ing$1@news.net.uni-c.dk>, news.sektornet.dk wrote:
> [...]
> Team: kernel_team
>
> Er der nogen der har en idé om hvad fejlen er? Det sker både under 2000 og
Der kører en tråd om det i news:alt.os.beos. Det er tilsyneladende fordi BeOS
ikke kan boote fra NTFS, så prøv at at lave en FAT32 partition og installer
BeOS der på...

Mvh. Jonas

--
"All I ever wanted was to swim and drown my fear of swimming"
        -Kashmir (www.kashmir.dk)

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)