Orlov ved barnedød??
Fra : www.CRAZYNIGHT.dk

Dato : 17-11-01 13:12

Som I måske har læst i mit indlæg for et par dage siden, døde vores knap 3
årige Magnus af leukæmi 1. november.

Nu står vi i en situation hvor vi forventede at kunne være på orlov et
stykke tid (dækket af kommunen), så vi kunne komme igennem sorgen uden at
skulle tænke på arbejde osv.

Vi har desværre lige modtaget et brev fra kommunen hvor de skriver at de kun
vil lade os fortsætte på den orlov vi have til at passe Magnus under
sygdommen til 31/12 - og så er det slut.

Kan det virkelig passe at man forventes at være i topform til job igen 2
måneder efter at ens barn er dødt, og hvor man har gennemgået 6 måneder i
kaos på sygehus uden at have set lillesøsteren mere end i snit 1 time hver
dag???

:] Have a smiley day

Kenneth Lund Petersen

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-11-01 13:28

In article <3bf653a3$0$87726$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"www.CRAZYNIGHT.dk" <kenneth@crazynight.dk> wrote:

> [...]
> kaos på sygehus uden at have set lillesøsteren mere end i snit 1 time hver

Tjae, jeg kan da fortælle at hvis man mister en nyfødt, så har manden 14
dages orlov og ikke en disse mere.

I kan jo overveje at få en læge til at sygemelde jer.

Tragisk hændelse forresten.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : www.CRAZYNIGHT.dk

Dato : 17-11-01 13:46

Altså jeg kender personligt flere der har fået "resten af orloven" i
forbindelse med eks. dødfødsler og spædbarnsdød (altså den del af
barselsorloven der resterer).

Jeg synes bare også jeg kan fornemme at faderen er dårligere stillet end
moderen - lidt som "faderen er ikke lige så pårørt af dødsfaldet, som
moderen er".

--

:] Have a smiley day

Kenneth Lund Petersen, koordinator
Tlf. : 70 22 43 57

www.JACKBOX.dk - Alt om livets fester
www.bryllup.dk - Danmarks officielle bryllupsportal
www.crazynight.dk - Polterabends og firmafester
www.konfirmation.dk - Alt for konfirmanden og forældrene

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-11-01 14:17

In article <3bf65b85$0$87816$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]

> Altså jeg kender personligt flere der har fået "resten af orloven" i
> forbindelse med eks. dødfødsler og spædbarnsdød (altså den del af

Ja, men resten af orloven beregnes ud fra de 14 dage mænd har ret til.
De 14 dage mænd normalt har i slutningen af barseslsorloven bortfalder.
Jeg har selv været turen igennem, og jeg kan fortælle at man ikke får
2x14dage når man mister tvillinger.

> Jeg synes bare også jeg kan fornemme at faderen er dårligere stillet end
> moderen - lidt som "faderen er ikke lige så pårørt af dødsfaldet, som
> moderen er".

Nemlig, det er noget grisseri.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-11-01 19:37

> [...]
> kaos på sygehus uden at have set lillesøsteren mere end i snit 1 time hver

Hvis du nu ikke havde haft orlov, så havde du slet ikke kunnet få fri. Du
skulle altså i princippet møde på arbejdet dagen efter at dit barn var
dødt - eller for den sags skyld hvis det var din ægtefælle, der var død.

Hvis du ikke kan arbejde, så er du syg og kan sygemeldes.

Mvh Maria

Fra : Herman

Dato : 29-11-01 10:30

Tro mig der er mange ting som ikke er som de skulle være her i vores lille
Danmark.
Danmark har mange dumme og til tider sindsyge regler og folk finder føst ud
af det når de står i det,jeg passer min egen mor som har cancer og jeg løber
tit panen mod muren som man siger og det kan være hårdt og føre tit til at
folk gi'r op men ikke mig jeg er en fighter så jeg har eller er ved at lave
en side hvor folk med problemmer kan skrive ind og så er vi nogen stykker
der kæmper eller hjælper vedkommene med at komme vidrer jeg skal nok poste
linket når alt er iorden og klar.

Hilsen
Herman