/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
WinXp, volumekontrol siger beep-lyd fra ~
Fra : buxxy
Vist : 510 gange
150 point
Dato : 10-01-03 18:04

Hej, jeg kører med WinXp og er løbet ind i et prob. Når jeg vil justere lyden på lydstyrkeknappen nede på proceslinien,kommer der et enkelt bip nede fra kabinettet hver gang jeg slipper knappen.Og ikke den normale "diing-lyd" Nogle der kan hjælpe?? P.S Jeg har on-board lydkort, et Via Ac97.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-01-03 18:24

Hej buxxy!

Virker dit lydkort / højtalere ellers?

kontroller opsætninger af lyd m.m. via:
>Start > Kontrolpanel > Lyde og lydenheder

Har du nogen anmærkninger eller ser alt normalt ud i:
>Start >Kontolpanal >System >Harware (faneblad) >Enhedhåndtering
Der skal helst ikke være nogen ! grupperne skal helst kun være angivet med overskrifter og et + for at se enheder under de enkelte.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 10-01-03 19:30

Hej Bjarne.
Jeg har ingen probs. under enhedshåndtering.
Mit lydkort fungerer udover det ovenstående prob. ellers udmærket.Ligeledes med højttalerne.
Der er faktisk ikke andre probs. , end den irriterende lyd når jeg vil justere lydstyrken.

MVH. Buxxy

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-01-03 20:39

Sjovt nok med 2xspørgsmål, så jeg gentager lige mig selv

Har du også prøvet http://windowsupdate.microsoft.com/

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 10-01-03 21:15

Hejsa, Uffe.

Jeg har lige været inde på win. update.
Mit system er fuldt ud up-to-date, og alle mine drivere er digitalt signeret af ms.

Mvh. Buxxy...

. o O ( håber at nogle kan hjælpe )

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 10-01-03 22:05

Er du helt sikker på din PC interne højtaler er sat til mute ?

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 10-01-03 23:16

Hejsa Master....

Da jeg gjorde som du beskrev første gang ang. med at sætte myggeben ved mute, mener du så ikke det felt der hedder " slå fra " ??

Det er det eneste felt der kommer frem,hvor jeg kan sætte et flueben ved.Ligesom alle de andre lydindstillinger som wave,Sw Synth,Line In,Cd Player og nu også med den der hedder " Pc-højtalere "
Hvis det er den du mener , er den slået fra.....

Mvh, Buxxy....

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 11-01-03 00:06

ok (skldes jeg bruger engelsk udgave)

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 150 point
Dato : 11-01-03 03:37

Hej igen Buxxy!

OK - det er da altid noget at øvrige tilslutninger virker.

Pudsit nok så har jeg også et onboard lydkort magen til; men ikke det problem du nævner. Når der ikke er noget unormalt at se i enhedshåndtering m.v. så fungerer lydkort og driverere jo tilsyneladenden OK.
Så tror jeg måske, at du har installeret noget software der konflikter med den oprindelige lydinstillingsenhed. Har du ikke et andet ikon / program på proceslinien som du kan benytte i stedet?

Jeg har eks.v. mulighed for at instille lyd via "Sound Effect" der følger med Ac97 lydkortet samt eks.v. Winamp, musikbox m.fl. og når alle disse programmer skal fungere sammen kan der nemt opstå en konflikt.

Hvis det har virket før, så må du have installeret et program der konflikter og du kan jo så evt. prøve at afinstallere nogle af de programmer.

Under egenskaber for lyd faneblad "Lydenheder" har jeg "Avance AC97 Audio" sat som standardenhed vedrr. afspilning og indspilning af lyd. Desuden har jeg under faneblad "Stemme" samme enhed stående som standardenhed for afspilning og indspilning af stemme. den samme enhed er også under fanebladet "lydstyrke" Så mangler vi faneblad for "Hardware" og der er mange enheder, gennemgå dem alle og kontroller at der ikke er fejl på dem!

Håber, at du kan bruge noget af det.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-01-03 12:54

hej buxxy !
prøv at gå ind i kontrol panel-størmstyring og se om du har markeret
at den skal give alarm i tilfælde af for lavtbatteri.du kan osse se i
bios hvor meget strøm der er på batteriet !
se evt under hjælp - søg på alarm

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 11-01-03 18:29

Hejsa til alle der har været hjælpsomme....

Jeg har nu fået løst mit problem,og fandt frem til,via Bjarne´s hjælp, at det var et prog. + nogle lyd-codecs jeg havde inst. der åbenbart lavede konflikter i min volume-justering.....

Endnu engang tak til alle der har kommet med nogle fine indlæg, men de gyldne points tilgiver jeg Bjarne,da han havde løsningen+god forklaring på mit problem.....

Mvh, Buxxy...

Godkendelse af svar
Fra : buxxy

Dato : 11-01-03 18:32

Mange tak for svaret Bjarne.......

Havde sq ik fået det løst uden at afinst. Xp , uden din hjælp.

Endnu engang tak.......

Buxxy..

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-01-03 03:07

Hej Buxxy!

Selv tak - herligt at du fik det til at virke igen! Lige et lille fif, hvis lyden forsvinder så husk at kontrollere at lyden ikke er koblet fra under nogen af indstillingerne for eks. Waw, cd, lini-in m.v., nogle programmer har det med at koble enhederne fra (gælder stort set for alle lydkort, men noget jeg selv er kommet til at glemme flere gange).

Mvh ;)
Bjarne

Kommentar
Fra : prinsen

Dato : 13-03-03 23:33

hejsa buxxy kan du ikke skrive hvilke prog / lyd codecs du fjernede da jeg her samme prob
m.v.h prinsen

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 15-03-03 11:53

Hejsa prinsen.
Ja nu er det jo ved at være nogle mdr. siden jeg havde det prob. og er derfor ik sikkert jeg kan huske hvilke prog. / codecs jeg fjernede. Men en af dem er jeg helt sikker på, nemlig "Real One Player". Derudover mener jeg også at jeg fjernede "Nime Codecs Pack".
Men prøv at fjerne alle dem der ikke hører med til Winxp-installation. Det kan f.eks være WinAmp,Real Player,Real One Player, Divx Player, Vcd-Player osv. Hjælper dette ikke er der nok ik meget andet at gøre end at format c:
Og bliver det nødvendigt at format c: så husk på efter du har inst. winxp igen, at holde øje med din volume kontrol knap, hver gang du har installeret et nyt program/afspiller. Skulle du så lige pludselig få problemet igen, ja så ved du hvilket program der laver rav i den.
Meget andet er der nok ikke at gøre hvis du ikke kan finde frem til "synderen"
Problemet er,som der også står i et svar længere oppe, at de forskellige afspillere bruger lyd-codecs der ik altid kan arbejde sammen med hinanden.
Håber dette kan afhjælpe dit problem.
Mvh Buxxy!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 15-03-03 12:28

Hej Buxxy og Prinsen m.fl.

Kan også skyldes at

Kontrolpanel >Lyde og lydenheder > Lyde (faneblad) er sat til ingen lyd - prøv at sætte teme til eks.v. "Windows standard".

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : prinsen

Dato : 15-03-03 13:51

hej Bjarne_h det var det der var galt takker og bukker
mvh prinsen

Kommentar
Fra : prinsen

Dato : 15-03-03 14:10

lige en opfølgning det var standartbip der var problemet det kan man åbenbart ikke fjerne uden at bundkortet bipper
løsning Prog/tilbehør/underholdning/lydoptager
optag og sæt denne lyd ind, så er det ikke noget som helst der bipper

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 15-03-03 17:05

Hej Prinsen m.fl!

Selv tak som jeg også har skrevet tidligere er der meget der spiller ind.

P.t. slår min PC bundkortet højtaler fra og eksterne højtalere til som PC'en bør og skal; men kan eks.v. lige nævne en pudsig ting - hvis jeg eks.v. starter TV op på PC'en og derefter Outlook Express så forsvinder lyden. Hvis jeg derimod først starter Outlook Express så er der ingen problemer med lyden.

Mvh
Bjarne