/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vista64 ultimate nvidia
Fra : masc030686
Vist : 351 gange
100 point
Dato : 02-02-07 19:32

hej jeg har et problem med mit Vista, og jeg kan ikke rigtig finde noget svar på det, jeg har downloadet en driver som skulle passe til mit vista64 97.46 forceware winvista x64 internatonal whql.
men når jeg prøver på at installere den så siger den at jeg køre en 32 bit version ad det på mit 64 bit system og jeg slette den driver som der skulle være problemer men, men den vil stadige ikke installere driveren, er der nogen af jer som har været ude for noget ligende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-07 23:32

Mon ikke du lige er tidligt nok ude med Vistaproblemer....

Systemet er først lige på markedet så der er sikkert masser af fejl at finde, men nok ikke nogen med erfaring endnu....

Så enten brug Vistas egen hjælp eller Microsofts websider....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-02-07 14:28

- rolig masc, der kommer en SP1 til Vista efter sommerferien...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-02-07 00:43

Vis det er et x64/x32 Vista system du har så afinstallere man gammle drivere i>kontrolpanel>programmer og funktioner,jeg er sikker på du ikke kan installere 32Bit
driver på et 64Bit system,så er du sikker på at du kører
et 64Bit system?(x64)og ikke et 32 Bit system(x86)
Vis man kan installere 32 bit driverw på et 64 bit system så
er der noget jeg har fået helt galt i halsen
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-02-07 00:47

man kan installere x86 programmer på et x64 system(virtuel 32 bit layer system)men x64 er kerne systemet,derfor
skal man kører med x64 drivere til ens/sin hardware.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-02-07 00:56

har selv ultimate x64

Kommentar
Fra : masc030686

Dato : 06-02-07 02:47

her er tingen, der er at vista nægter at installere driveren, fordi den siger at der er problemer med den, jeg har prøver at downloade den en pr gange til men uden held, og jeg er begyndt at tro det har noget med den måde sikkerheden er bygget op i vista, da jeg godt kan installere andre driver, også selv om de ikke er 64 bits driver, det er ikke det store problem, man skal bare gå igennem nogen huller for at få det til at virke, som da jeg skulle ha installeret mit onboard lydkort, det kunne ikke lange sig gøre for de den vej som var langt du fra hvordan man skulle installere ikke kunne fungere i vista, men da jeg så ændret på den virkede den fint, og der vil næsten alle som har købt en bund kort før vista kom ud være ude for, at man bliver nød til at gøre nogen af tingende på en anden måde en man er van til, men jeg kan ikke lave om på den vej som min grafik driver køre, uden at lave helt ged i det.

det næste er så at vista selv er skyld i at der er så mange problemer da de ikke har været villige til at udlevere al den data man skal bruge for at kunne lave driver til vista, og til det kan de fåpet udelt bøder, jeg har også klaget til Microsoft, men uden af få noget respons.

der efter har jeg gået til xforce, for at gøre dem opmærksom på problemet, men jeg tror det vil tag noget tid for den at lave, så jeg har gjordt det at jeg hver dag skriver til microsoft og beklager mig.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-02-07 06:30

Ja,så ryger hele iden med et x64 system,dit hardware vil ikke virke optimalt og så kan jeg godt forstå at du har og vil få problemer i fremtiden,jeg venter også utålmodigt på drivere fra nVIDIA,men jeg vil ikke ødelægge systemet med drivere der ikke er bygget/programeret til mit hardware,jeg
har tweaket systemet i stedet for,der er allerede et
gratis tweak program på nettet(TweakVI)
http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/TweakVI.shtml
Men pas på x64 tweaks er i beta stadiet men jeg har
brugt flere at disse tweaks på mit x64 system uden
problemer,man skal vide hvad man gør for ikke at
ødelægge systemet,men tweaks kan selvføgeligt fjernes
ved med et flueben,skal registreres.
Eget ansvar.
Jeg har selv fjerner nogle af sikkerheds funktionerne
for at gøre det lidt lettere at administrere systemet(UAC)det kan gøres under Brugerkonti.

Manse9933