/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
cyber city
Fra : 1133
Vist : 1096 gange
500 point
Dato : 02-02-07 14:53

hej derude
er ved at finde priser på bredbånd og tlf over nettet
1024/128 nogle der har et godt bud
har kigget cybercity og tdc bor i en by vi ikke kan få fullrate
endnu
det er jo en jungle at finde rundt i

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 510 point
Dato : 02-02-07 14:59

umiddelbart har du jo fat i to stabile udbydere i forvejen - men du skal altid sikre dig du kan få leveret "varen" hvor du bor før du bestiller ( det var lidt off topic - men en fælde for mange)

Cybercitys ip telefoni er den billigste synes jeg og kender en del der er meget glade for den

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 02-02-07 14:59

Jeg vil helt sikkert anbefalde at vælge denne forbindelse med telefon. Det eneste du skal være opmærksom på, er at du selv skal finde svar på dine spørgsmål. hvis du skulle have nogle, omkring installation ovs. Det er meget billigt
http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand_og_telefoni/solo_intro_bredbaand/solo_bredbaand/index.aspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 15:01
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-07 15:07

Fra en tilfreds CC-kunde
Vælg du trygt den "pakke" som passer dig bedst ved CyberCity... jeg kan kun anbefale, og har ikke haft nævneværdige problemer (siden de startede) - overgravede kabler mv. er de jo ikke skyld i.
Go' weekend til jer alle
Søren

NB:
CC er de eneste, som har Boost... så vidt jeg ved - Altså vil du sparke "røv" i en weekend, så:
http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/andre_produkter/boost/

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 02-02-07 15:09

det bliver en gør det selv
og efter hvad jeg kan finde ud af
får jeg trådløs ryuter med ved cybercity
men er der andre udbydere

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-07 15:19

Lidt reklame
CC: Solo Bredbånd & Fri telefoni (8032/512 kbit/s) kr. 448,00 / md.
TDC: Bredbånd (4.096/512 kbit/s) kr. 519,00 / md. Hertil kommer telefoni og til denne pris har TDC "kun" det ½ i download-speed.
Skal lige tilføje, at CC benytter TDC's kobber - og det er en TDC mand som kommer og opretter = latterligt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-07 15:27
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-07 15:34

jeg skulle sgu' ha' procenter af CC med den "reklame"
Go' weekend

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-02-07 15:57

Søg, og du får svar http://www.teleprisguide.dk/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 04-02-07 17:14

CLAN > hvorfor er det latterligt at det er en tdc mand der kommer?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-07 19:09

kpm10... tænk lidt over det (og sammenlign priserne)
Det latterlige i det (for mig) ligger i, at for mange, mange år siden, da jeg havde TDC internet ikke ku' få ADSL, da det kom frem (var muligt at få - hvor jeg bor) p.g.a. at vi ikke havde vores fastnet telefon hos TDC - det var åbetbart et krav fra TDC's side.
Ikke nok med de havde mistet en telefoni-kunde p.g.a. lavere priser igennem DLG, og datterens rideskole på daværende tidspunkt fik "et eller andet" af DLG ved at skaffe kunder. Nu mistede de også en internetkunde - jeg kunne jo ikke få ADSL via TDC p.g.a. ovenfornævnte.
ADSL ville jeg have, så CyberCity var mit daværende alternativ. De er nu min udbyder på både bredbånd og telefoni... noget jeg ikke har fortrudt.
Tilbage... det var så til stor mora for undertegnede, da der dukkede en TDC mand op, og skulle tilslutte mit (dengang nye) bredbånd via CC.
Jeg er velvidene at CC betaler TDC for servicen, men du må da indrømme det er totalt gak, gak at CC kan udbyde til en lavere pris end TDC, og så ovenikøbet benytte samme rå-kobber til det.
Hvad service angår, så må jeg også påtale, at den er noget bedre end TDC's - kender flere som har TDC.
Heldigvis ser man i dag, at TDC er begyndt at vågne op, men det skyldes sikker monopolbrudet og fald i kunder, men de har lang vej endnu.
Fortsat god søndag
Undskyld til 1133 fordi jeg benytter din streng til lidt andet end selve spørgsmålet

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 04-02-07 19:50

Clan > Nu er jeg tilfældigvis servicetekniker hos tdc, og en af dem der kommer ud og sætter bredbånd op hos cybercity's kunder. Det er rigtigt at priserne i lang tid har været lavere hos cybercity(jeg har endda selv været kunde hos dem).

Jeg vil ikke begynde at fortælle om dårlige oplevelser hos det ene eller andet selskab(tdc, cybercity, tele2 telia og hvad de ellers hedder), altså hvad kunderne har oplevet.

Men jeg kan give dig ret i at kobberet er det samme, men der stopper de ens ting også! de forskelige udbydere har hver deres udstyr på centralerne, og det er ikke helt ligemeget hvad det er for en kvalitet. Men hvad der er vigtigere er det faktum at det eneste krav de andre har er at modstanden ikke må overstige 1400ohm når man kortslutter den ene ende. Hos tdc har vi udstyr til at måle diverse parameter så som dæmpningsforhold, hastighed og meget andet, dette SKAL måles ved hver kunde, også selv om det er en "gør-det-selv". Dette siger meget mere om kobberet kvalitet og afstand end den anden måling med modstand. På den måde er man noget mere sikker på et kunden får en ordentlig forbindelse.

Jeg kunne nævne mange flere foreskele........

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-07 20:25

Hmmm! Jeg troede du var.... som din profil fortæller
Citat
Jeg er oprindelig uddannet elektronikmekaniker og instruere i dag på en teknisk skole, jeg har omkring 60 elever.

Jeg forstår bare ikke du føler dig trådt over tæerne
Jeg fortæller min oplevelse... og anbefaligg, du kan gøre det samme
Hygge

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-07 20:37

NB: Vi kan selv teste om der opfyldes, hvad der loves - hvad angår hastighed via:
http://www.internetkvalitetsguide.dk/streamspeed_download.asp
fra IT & Telestyrelsen så det er nok ikke "farvet" af det ene eller andet af egen interesse.
Min test opfylder kravene på 8032/512 kbit/s altså holder CC hvad de lover... i min ende.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 04-02-07 21:09

Ups, den har jeg ikke lige fået opdateret i et stykke tid!

Jeg føler mig ikke trådt over tærene, folk må da selv om hvad de vælger, jeg har pgså selv haft forskelige selskaber, man skal jo sig sine egne erfaringer.

Det er ok at lave en hastigheds test, men det siger altså absolut ikke det helt, der er mange andre ting der er vigtige. Men når du kan kører 8 og endda 512 op, så bor du ganske tæt på din central. Så er den slags ting ikke så vigtige. Man ser først for alvor kvaliteten af en operatør når man når ud på en længere afstand fra centralen....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-07 21:15

No hard feelings

Godkendelse af svar
Fra : 1133

Dato : 05-02-07 15:25

Tak for svaret miritdk.
undskyld de sene acept

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-07 17:55

selvtak - nu er jeg nysgerrig - hvilket valgte du ???? (jeg kigger selv på CC lige pt - mest pga telefonen )