/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hjælp - jeg bliver spam'et!
Fra : cristian2
Vist : 461 gange
20 point
Dato : 01-02-07 10:27

Jeg bliver spamet med den samme annonce mange gange om dagen. Er der noget jeg kan gøre for at forhindre det?

Jeg benytter følgende sikkerhed:

SpywareBlaster
IE-Spyad
Sygate Personal Firewall
SpywareGuard
Avast!
Opdaterer XP automatisk

Efter de informationer jeg har fået er det kun de to førstnævnte som jeg selv skal opdatere.

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-07 10:33

installer et godt spamfilter

for eks det her - det er virkelig godt og husker som en elefant - læs vejledningen til opsætning og huske at træne den i trainings arena - så bliver du af med den irriterende spam

http://www.free-downloads.net/programs/Cactus_Spam_Filter

Kommentar
Fra : me67

Dato : 01-02-07 10:53

Jeg prøvede programmet SPAMfighter gratis i 30 dage - siden da er jeg total fri for spam.

Man kan så efterfølgende gøre som jeg, købe et års abonnement for kr. 200,- og fortsat være fri for spam.

http://www.spamfighter.com/Lang%5FDA/

Venligst ME67

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-07 11:05

cactus er et lille program der er så nemt at have med at gøre at man ikke kan lade være med at holde af det - og tilmed super

off topic - hvis du kører den gratis version af sygate synes det er på tide at du skifter den ud da den ikke supporteres mere - et godt bud på en effektiv firewall ligger her www.goldtach.com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-07 11:42

Kan også kun anbefale cactus - det virker bare......

http://www.codeode.com/spamfilter/index.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-07 11:43

Hovsa

Så ikke der allerede var et link.......

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-02-07 12:56

Hvis det er den samme annonce, er det jo ikke så svært at undgå, da du jo bare kan lave en regel som udelukker den, og sletter den fra serveren, hvis der i annoncen feks står: Køb dine ...
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-02-07 17:17

Hvor får du den reklame fra ? Dansk firma ? Klag her http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/spamadr/

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 01-02-07 22:44

Der findes mange måder, at blive fritaget for SPAM.
Mit første nåleøje ligger hos min udbyder, hvor et SPAM og VIRUS filter holder øje med hvad der er i posten.
Ud over de kendte spamadresser, er der også et personligt filter, som man selv sætter op.
Disse filtre har holdt mig fri for snavs i 99% af tilfældene.
D.V.S: De kommer slet ikke ind over mit bredbåndsmodem. De bliver kvalt hos min udbuder.

Man kan sige meget for og imod TDC, men dette filter er en af de gode ting de kan byde på!

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 17-04-07 22:53

Tak for svaret severino.