/ Forside/ Karriere / Udlandet / Østlande / Spørgsmål
10  granner01 100
Besøg af en russer...
Fra : mikk0077
Vist : 1439 gange
60 point
Dato : 29-01-07 22:25

Hej

Vores familie har fået en penneven i Rusland. Han er 15 år og vil gerne besøge os i Danmark. Hvor længe må han blive? (Kan det passe at det er 3 måneder?)

Håber I kan svare...

På forhånd tak

Mikkel

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 29-01-07 22:30

Ja turistvisum gives til ophold af 3 måneders ophold. Alternativt skal han søge om visum til at studere og visums længde vil da følge uddannelsen og være afhængig af at han følger den.

VH

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-01-07 22:32

Han bliver så længe der er vodka!

Kommentar
Fra : assija

Dato : 29-01-07 22:34

Ja, en russe må blive i DK 3 måneder - så længe er gyldig et visum, men det er umuligt, at nogen kommer på besøg og bliver 3 måneder hos sine venner !!! Det kan jeg ikke tro ...
I skal bare spøre ham om alle detaljer vedr. hans ankomst til DK.

Hilsen
assija

Kommentar
Fra : mikk0077

Dato : 29-01-07 22:34

Ha ha... du er da en sjov fætter....idiot...

Hvad kan man gøre for et længere ophold (6-8 måneder)?

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 70 point
Dato : 29-01-07 22:39

Man kan enten søge om en forlængelse i god tid hvor man forklarer hvorfor der skal være en forlængelse og så er der teoretisk mulighed for at få et i yderligere 3 måneder. Alternativt skal han bare rejse ud igen og så søge og rejse ind igen.

VH

Godkendelse af svar
Fra : mikk0077

Dato : 29-01-07 22:40

Tak for svaret Thomas.Haugaard.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-01-07 22:45

En penneven på 15 år fra Rusland får da ikke visum i 3 mdr. Hvis han i det hele taget får lov til at rejse ind i landet.

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/visum/hvornaar_gives_visum/privatbesoeg_turistbesoeg.htm

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-01-07 22:45

Hvis du vil have ham på besøg mere end 3 måneder skal du bare købe mere vodka.