/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Flamingo under trægulve ???
Fra : TGR
Vist : 7711 gange
100 point
Dato : 28-01-07 21:17

Hej...
Jeg har et spørgsmål mht. isolering under trægulve: Gulvflamingo har jo en højere isoleringsevne end rockwool/glasuld, men normalt må man ikke bruge det under trægulve pga. brand. Men må man ligge et lag, som man indkapsler med roocwool - altså først betonklaplag med dampspærre, så opklodsede strør, så mellem strørene et lag flamingo (20-30mm), så rockwool batts (100mm) og tilsidst plankerne. Men må man det - og er der et sted på nettet man kan se hvad man må/ikke må ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-07 21:39

Du skal da bare have flamingoen under betonlaget så er der ihvertilfælde ikke nogle brandproblemer og så kan du jo fylde resten op med uld så er det sikkert du får et varmt gulv
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-01-07 21:44

Man skal passe meget på med flamingo - jeg har set mange tilfælde hvor et helt betongulv har stået i flammer som følge af flamingo under gulvet - og der skal ellers meget til før beton brænder, men flamingo kan antænde ALT.

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 28-01-07 21:59

Her er et link med grundig forklaring/tegning http://www.styrolit.dk/p37.asp - så er den ged vist klippet.
Flash77 - beton kan ikke brænde - det kan polystyren (det du kalder Flamingo) heller ikke - det kan smelte (og udvikle giftige dampe) men det er en anden sag.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-01-07 00:11

Du kan tro at polystyren kan brænde. Det med at det bare smelter er det kun folk som aldrig har forsøt at antænde det som tror på.
Noget andet er at der findes brandhæmmede typer. Der er tilsat flammehæmmende stoffer, som gør røgen giftigere og som gør det lidt sværere at antænde, men det brænder lige godt når der først er gang i det.
Beton kan ikke brænde, men kan ødelægges ved brand. Der er nogen som kalder materialer som er ødelagt bed brand for brændt.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-01-07 01:43

NASA har faktisk overvejet at bruge flamingo (det du kalder polysteren) som raketbrændstof - så kom ikke her og sig at det ikke kan brænde.

Jeg har nu også ofte set beton brænde....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-01-07 17:42

Hvis "flamingoen"er under beton så skal hytten da brænde helt ned før der når at komme ild eller smeltedampe derfra ellers så brug lega og uld
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-01-07 17:43

Men hvor er mon spørgeren ??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-01-07 21:42

Både beton og Flamingo er nok de 2 mest brændbare materialer vi kender til. Jeg ved at NASA laver forsøg med at bruge et blandings produkt af beton og flamingo som brændstof til rumfærgerne.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 17-03-07 22:10

Hej TRG

Prøv at spørge Rockwoold, der vil du blive oplyst at Rockwoold isolwerer lige så meget som Flamingo ( sundolit)

Er din nuværende gulv vandret, kan du udlægge 30 mm Rockwoold pladebats, og direkte ovenpå lægge 22mm gulvspånplader limet i samlingerne.

Det giver et virkeligt godt gulv, er brugt før og er lovligt.

God fornøjelse

Kissan