/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP Officejet G55
Fra : droslerne
Vist : 872 gange
300 point
Dato : 28-01-07 16:13

Er der en der kan hjælpe.
Jeg har en HP officejet G55, den kan printe den kan lave kopi, men den vil ikke scanne, den bliver ved med at sige scannersvigt sluk og tænd igen
Den har driver og alt inde og den viser også at den er inde i kontrolpanelet.
Har du haft samme problem, vil det være dejligt med en hjælp.
MVH robert

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-01-07 16:17

Min erfaring siger, at det er bedst at scanne fra computeren, altså et billed eller tekst program og klik på Hent billede, førstegang skal du muligvis lige fortælle programmet, at det skal bruge scanneren

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 28-01-07 16:21

Det har jeg også prøvet o.v.n men så siger den fejl, jeg har prøvet at fjerne driver og sætte ind på ny men det hjælper ikke

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 310 point
Dato : 28-01-07 16:25

Jeg har haft samme problem, og det blev løst vha. værkstedsbesøg. Nogle lamper blev renset, og så var maskinen lige så god som ny igen. (Det skal lige sige, at vi i huset er rygere, så ud over støv havde der også sat sig røg).

For fremover at beskytte maskinen mest muligt, kunne du gøre som jeg. I et tyndt plastmateriale har jeg syet et dækken, som lægges hen- & nedover, når maskinen ikke er tændt.

Det er muligt, at du selv kan rense lamper, men det har jeg simpelthen ikke turdet.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 28-01-07 16:29

Det lyder dejlig jeg er også ryger så måske kan det være det.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 28-01-07 16:39

Jeg er væk fra compurter 3 timer

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 29-01-07 11:04

Tak for svaret Balcanard.
Jeg har sendt den til mekaniker

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 29-01-07 11:11

Velbekomme - Overvejer du at dække maskinen til, når den ikke er i brug ?

Kommentar
Fra : Sådan

Dato : 10-09-07 21:13

Jeg har samme problem og tror ikke det har noget med røg og støv at gøre. Det er HP der har lavet et møjprodukt. Jeg kender flere, der har samme problem med denne printer, selv efter rensning og geninstallering af driver.
Skidtet går i stå og melder fejl, når scanneren når venstre side.
Jeg har også mekaniske "udladninger". Det lyder som mekanikken er ved at falde skilt ad.....
Jeg havde aldrig problemer under Windows 98. Om det har noget med XP at gøre, eller det bare er tidens tand, ved jeg ikke, men scanneren er ihvertfald ubrugelig....

Axel