/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Forslag til navne......
Fra : Mette_arpe
Vist : 1006 gange
100 point
Dato : 27-01-07 22:33

Ja, nu sidder vi her med vores 4. kat - en dejlig hunkilling, som vi fik hjem i går. Vi plejer nu ikke at være så idéforladte mht. at hitte på navne, - men altså - vi har bare INGEN idéer til hvad hun skal hedde!

Vores andre katte hedder:
Mis (kaldes Mis/Misse - skulle have heddet Garfield - men var 2 år da vi købte ham såååå).
Gismo (pga. han lavede altid ulykker når han havde spist - opkaldt efter "Gizmo" i den dersens film...øhhh nu kan jeg selvfølgelig ik huske hvad den hedder).
Trunte (hed hun da vi købte hende)

Og så...........ja - sidste skud på stammen.

Jeg mente ellers at hun skulle hedde Pjuske, - men nix - det passer ikke til hende. Manden foreslog "Tiger", men nej - synes jeg ik passer til en hunkat.

Andre katte vi har haft:

Speedy (pga. der var knald på ham),
Silke (sort og silkeblød)
Misser

Det skal ikke være sådan nogle almindelige navne som alle andres katte hedder - ej heller bare fjogede navne, - men et godt navn, som man kan kalde på katten med (dvs. det SKAL indeholde 2 stavelser) for vil ikke give katten et navn, som vi alligevel ændrer på fordi det er svært at kalde.

Hun er at finde i en tråd jeg har oprettet her i ugens løb om "avl på maine coon/norsk skovkat", hvor der er links hvor man kan se hende, - hvis nu nogle synes de måske kan give et navn som passer på hende.

Hun er frisk og livlig og bider hårdt, er legesyg og modig, - og så jagter hun sin hale som bare pokker, spinder og - ja er bare faldet til på under et døgn.

VH
Mette / Peter

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-01-07 22:39

Hmmm..

Der er jo SÅ mange at vælge imellem...

Du kan få navnene på vores katte til inspiration:

Dagmar, til dagligt kaldet Missemam
Ole, til daglig kaldet Missemanden
Brunhilde, til dagligt kaldet Hilden eller Hilde
Fluffy, til dagligt kaldet Fluffy eller Fluffer - nogle gang Fede
Gizmo, som er en dame - til dagligt kaldet Gizmofytten ellere bare Fytten/Fyttemis
Roberta, som desværre er gået permanent hjemmefra - hun blev til dagligt kaldet Berta.

Der er INGEN begrænsninger what so ever....

Vaxen - hvis gamle hund nåede at have de første 50 navne på de tolv år han levede

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 22:55

Hvorfor ikke bare kalde den 'kat'. Det er da et pænt navn

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 22:55

..med stort selvfølgelig: Kat.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-01-07 22:57

Gremlins....det hed filmen

Og husets nye lille dronning skal da hedde Quenie

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 22:58

Det er denne ik'?

http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=24062

Jeg synes bestemt det ligner Kat

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-01-07 23:02

Hun lyder som en lille røver, så hvad med Ronja (røverdatter). Det hed vores først hunkat også.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 27-01-07 23:05

Nogle af mine har heddet / hedder:

Daisy
Lillemis
Muschi
Tykke (!)

Og ikke at glemme "kylling", hvor vi havde samme problem: Den hed bare killing, indtil den blev halv-voksen. Så skiftede jeg "i" ud med "y"...

Men ofte kommer navnet bare af sig selv.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 27-01-07 23:23

NELLY/TIRIS/BLACKY/KOMINDMIeSPUS/Puspuspuspus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 23:37

Kissan er et pænt navn
..også til en kat. Mis mis ..kom her; miss kiss kiss kiss... Kissan

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-01-07 23:53

Hej Mette
Mooni = fri sammentrækning af racen Main Coon
eller
Money= fordi hun er den dyreste af jeres katte
eller hvis hun bare er dejlig
Muffin= en lækker lille kage
Cookie = småkage (hvis det smager bedre på tungen).
MVH Akle

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-01-07 00:13

Ulla Abdulla

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 28-01-07 00:43

O sollo molo villle også være et fint bud

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 28-01-07 00:49

eller sol I mol,Kom ind,det Regner

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-01-07 01:02

Eller Ella Stick

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 28-01-07 01:49

Ella stick...Hvordan ser hun ud

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 28-01-07 02:02

Jeg kan godt li O SOLO MOLOS forslag....
Molololololo,Kom ind til Kis
KIS

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-01-07 07:32

Katte kan lide nat(lige som visse andre her),
Den skal da hedde Miss Nadie.

Min datter havde en gang en snog, den hed Hugo hugorm,
så'en mere for at den skulle føle at den var noget.
Det var egentlig bare et beskyttende dæknavn,
for den var jo en lille svag slange da hun fandt den

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 28-01-07 08:01

Petra, Sisly,Chisley, Cashmir, Pixie, Pixel, Nike, Hazel, Diaz, Chichi, Kicha, Keira, Reesie, Rosie, Vixen,Tessie, Yuchi, Smurfy, Quinny, Coco(Channel), ZigZag, Snøvsen, Miss Cat, Dova, Mola, Lady, Ysse, Mumse, Yoko, Kiefer, Signe, Ella, Ymer.
Med tre stavelser, men mange vokaler: Yamini, Spinelli, Chichiri, Vanilla, Kyriel, Mislini, Tifany, Fiona, Elisia

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 28-01-07 08:15

Candy, Møhge (Matador)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-01-07 08:26

Miss foster

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 28-01-07 08:35

Moster

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 28-01-07 08:42

Asics, Addidas, Nike, Magi, Slap af, Komfort, Porche, Nimbus, Nimsi, Relax, Kleenex, Sushi, Kylle, Pylle, Rylle, Nushi,.................

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 28-01-07 09:56

Sidst ankomne kat: "THE MISSING LINK" - MISLING

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 28-01-07 10:20

Foreslår "MISSE"
Dejligt mundret navn til en mis

Accepteret svar
Fra : jspi

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-07 10:59

Hun skal da hedde Nikita. (Elton Johns sang)

Dejlig killing, lige til at knus elske , held og lykke med hende.

Mvh jspi

Kommentar
Fra : johnanton

Dato : 28-01-07 11:00

LOTUS

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 28-01-07 11:11

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 28-01-07 11:13

Hej Flemming17

Nix IKKE Misse - den har vi én af i forvejen, - men okay - så var vi da fri for at kalde på ham også

Tygger lige på nogle af forslagene.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-07 11:41

Da de andre katte jo har fået en legekammerat kunne du jo kalde den: Mus

</MOLOKYLE>

Ps. natmaden -> Jeg er ikke sikker på, at man må holde danske vilde snoge som kæledyr.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 28-01-07 11:44

Mulle (Mulberry)

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 28-01-07 11:46

Findus, da...

(Som i Peddersen og Findus - dét er også en modig og livlig kat)

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-01-07 11:54

Dysches (sikkert ikke stavet rigtigt.)Hende hunkatten fra tegnefilmen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 28-01-07 12:09

Tulle :)

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 28-01-07 12:40

Jeg sad og læste forslagene op for gemalen, - og tænker så ikke mere over det. Han sidder og spiser noget mad og begynder så at snakke om kattens forældre - og siger så "Nikitas mor....." - så dér var navnet.

Tak for forslag

JSPI - dit forslag "vandt" her i huset Det lyder bare rigtigt til hende.

Godkendelse af svar
Fra : Mette_arpe

Dato : 28-01-07 12:41

Tak for svaret jspi.

Vores nye kat hedder nu officielt Nikita
Så det må jo være til 5 stjerner

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 28-01-07 13:11

hehe godt i fandt et navn til hende - og tillykke med katten :)

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 28-01-07 14:37

Jeg er glad for at i ku´ li det. Da jeg så billedet af hende tænkte jeg: Jamen hun hedder da Nikita

Jeg håber at i får mange dejlige år sammen med Nikita

Mvh Jspi

Kommentar
Fra : sannedot

Dato : 08-04-07 20:12

min kat hedder slet og ret Tøsen.. katte og mange andre dyr reagerer godt på navne med " S'er" i.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 09-04-07 10:29

hehe vores skrubsak hedder trunte - den anden vi havde hed misse