/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printertromle til Brother
Fra : hovhow
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 27-01-07 16:19

Hej alle I printermennesker...

Jeg har købt en brugt Brother HL-127ON laser printer, og jeg har også fået en patron til den, men der mangler en "tromle" som patronen skal sidde i.

Hvor får man fat i sådan en? Billigt?

På forhånd tusind tak for råd og vejledning!

M.v.h.
HovHow

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-01-07 16:43

Billig og billig - tromler og toner til Laserprintere koster altid et pænt beløb, til gengæld holder de ret lang tid.

Tromler og toner kan købes hos Computercity / Elgiganten m.m., men f.eks. også hos:
http://www.mcs-data.dk/showmodel.php?model=HL%201270

Tromle kr. 680,-
Toner kr. 224,-

Tromlen er beregnet til ca. 20.000 sider.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 16:44

Enten fra "brother" - dyrt

Eller finder en genbrugsbutik og håber de har en "ødelagt" til billige penge....

Så har du også lidt andre reservedele.....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-01-07 16:50

"Eller finder en genbrugsbutik og håber de har en "ødelagt" til billige penge....

Så har du også lidt andre reservedele..... "

En tromle i en laserprinter slides også, og betragtes som forbrug på samme måde som toner og blæk - ved køb af brugt tromle kan man risikere, at den er totalt ødelagt (pga. antal kopier) eller har været udsat for lyspåvirkning og andet.
Tromlen er den vigtigste del i en laserprinter, hvis man ønsker gode print!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 16:56

Citat
Jeg har købt en brugt Brother HL-127ON laser printer

Købspris + nye dele koster mere en en NY laserprinter.....

Så må man jo tage chancen....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 27-01-07 17:04
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-01-07 17:06

Selvfølgelig kan man tage en chance, men en pris på kr. 680,- for 20.000 sider vil jeg ikke betragte som dyrt. Hvis man derimod skal købe en tromle i Computercity koster den kr. 1.399,-.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-01-07 17:11

Refi - det er forkert model du henviser til.
Det skal være en tromle der hedder DR-6000 til en Brother 1270.

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 27-01-07 17:14

"http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=55594&type=producent "

---> Refi: Er du sikker på at dit link drejer sig om den rigtige printer? Min er en HL-127ON - dit link handler om en HL-2030. Jeg er langt fra ekspert, men det ser ikke rigtigt ud.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-01-07 17:15

Ok, du anbefaler at købe en ny printer.

Godkendelse af svar
Fra : hovhow

Dato : 27-01-07 17:21

Tak for svaret refi - skulle lige forstå hvad du mente. Kan godt se at det nemmeste/billigste er at anskaffe en ny..

M.v.h.
HowHov

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-01-07 17:25

Bemærk, den tilbudte printer indeholder ved køb en mindre toner patron (kun 1.500 sider), hvor de normal patroner kan skrive 2.500 side ved 5% dækning.

Og en ny patron koster minimum kr. 450,-

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 17:29

Selvfølgelig er det ikke den "samme" printer - den laves ikke mere.....

Men det er da hul i hovedet at give 8-1000 kr ud på en "gammel" printer når en ny er billigere....

At patronerne er mindre er jo sagen uvedkommende - den "gamle" er sikkert heller ikke fuld....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-01-07 17:38

Som jeg opfatter teksten:

"Jeg har købt en brugt Brother HL-127ON laser printer, og jeg har også fået en patron til den, men der mangler en "tromle" som patronen skal sidde i."

Må det være en patron som er leveret ved siden af, da der ikke er nogen tromle i printeren!

Og min kommentar om toner størrelse på den nye printer, er kun et oplysning som folk ofte overser. De tonere der medleveres er næsten altid at en mindre kapacitet end standard patroner.

Fabrikanterne gør jo alt for at sælge deres tonere/inkjet blæk bagefter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 17:57

Citat
De tonere der medleveres er næsten altid at en mindre kapacitet end standard patroner

Det kan vi KUN blive enige om