/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
fil
Fra : ritter666
Vist : 300 gange
100 point
Dato : 26-01-07 17:59

Jeg kan sagtens læse og skrive til en fil, men hvordan fjerner jeg en linie fra filen?

PFT

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-01-07 19:44

Er det en du selv har lavet, ingen problemer
eller er det en fil du har hentet, Copyright !!!.

Ellers kan du bruge MacroMedia, til eventuelt
at fjerne ''links'' og andet, der ikke skal vises.

Ellers´s må du vente på andre _ metoder.
Ellers læg den på nettet, så vi kan se den.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-07 00:41

Kig lidt på dette http://www.jcreator.com/

Kommentar
Fra : ritter666

Dato : 27-01-07 01:12

når jeg skal skrive noget til min fil bruger jeg denne her:

FileWriter fil = new FileWriter("spillere.txt", true);
      PrintWriter ud = new PrintWriter(fil);

      ud.println(initTekst+" "+raekkeTekst);

når jeg skal hente noget bruger jeg denne her:

BufferedReader ind = new BufferedReader(new FileReader("spillere.txt"));
String linje = ind.readLine();

men hvad vis nu jeg gerne vil slette det jeg har hentet ud. Findes der en metode der klarer det, eller er jeg nødt til at lægge hele filens indhold ind i en Vector evt, og så derefter slette det ønskede element, og så skrive hele den ændrede fil ind igen, og hvordan gør jeg i såfald det??

Kommentar
Fra : SuperDelphi

Dato : 28-01-07 09:05

I programmeringen er du nødt til at læse filens indhold ind i hukommelsen og slette filen og skrive den igen, med det ønskede indhold.
Det er så ikke helt sandt, du kan faktisk læse en linie, flytte filpositionen tilbage og skrive henover den linie du vil slette, men det skal du så gøre for hele resten af filen, hvis du kan løse det i en tråd, kan det bare stå at arbejde i baggrunden, men ellers vil det andet være langt det nemmeste, hurtigste og ikke mindst mest fejlsikkert. Du skal have tungen lige i munden for at skifte rundt på filpositionen. Ved ikke lige hvad kommandoen hedder i Java, men i Delphi kan man lave seek(filvar,position)