/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Bestilling fra England
Fra : BådeOg
Vist : 800 gange
100 point
Dato : 25-01-07 11:15

Hej

Har i erfaring med bestilling af varer fra England s.s. betaling af told eller batales der ikke told?
Jeg har fundet en 4 takter som jeg er lun på her i kulden.... 60Hk Yamaha årg. 2001 med alt tilbehør til 2800£.
Forsendelsen udgør 150£ men jeg vil godt være helt sikker på at der ikke kommer skrækbeløb oveni.

Vh Jan

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-01-07 11:25

Det er ikke det store problem rent betalingsmæssigt at købe varer hjem fra England (eller andre EU-lande for den sags skyld). Jeg køber jævnligt varer/reservedele til bl.a. biler og motorcykler i GB og det har ALDRIG været noget problem...hverken med betaling eller forsendelse af varer

Er det en privat eller et prof firma som har den til salg?
Det er lidt afgørende mht til VAT (moms)...told er der ikke noget af når det er fra et andet EU.land.

Dit spørgsmål drejer sig selvfølgelig kun om køb og forsendelse af denne omtalte påhængsmotor, men når vi snakker godt 30.000,- kr ville jeg nu hvis jeg var dig, "SIKRE" mig at den rent faktisk eksisterede og i givet fald hvordan dens almene tilstand er.
Det er mange penge at give for "katten i sækken", men er du sikker i den sag på dette punkt er der ikke noget at betænke sig på når det drejer sig om betaling og forsendelse

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 25-01-07 11:26

Altså varer under 100 kr. fortoldes ikke, men modsat gælder det, at varer over 100 kr. fortoldes. Så egentlig kommer det an på, om tolden tror, at indholdet i en forsendelse skal fortoldes. Det kan de gøre ad to veje; enten at afsenderen opgiver prisen på forsendelse eller, at de fatter mistanke om, at den skal fortoldes.

Så jeg tror du skal beregne tolden og lægge den til prisen for at undgå overraskelser.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 12:39

Citat
Fjernsalg

Køber du en vare eller ydelse ved fjernsalg hos en sælger i et andet EU-land, skal du ikke betale told af varen eller ydelsen

TOLD kan der ALDRIG blive tale om.....

Citat
Fjernsalg

Køber du en vare eller ydelse ved fjernsalg hos en sælger i et andet EU-land skal du betale den moms, som gælder i det pågældende land.

Dertil kommer ofte udgifter til fragten. I nogle tilfælde vil sælger kræve dansk moms og eventuelt dansk punktafgift.

Derimod kan momsdifferencen blive et problem....

Der er vist IKKE punktafgifter på bådmotorer.....

Det hele herfra

http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta-raad/told-og-moms/

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 25-01-07 15:05

Nej det er rigtigt, det er naturligvis en fejl - det er moms, der er tale om.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 15:29

Bortset fra det ville jeg ALDRIG handle for så stort et beløb med mindre det er en forhandler.....

Så du skal sikre dig at pengene er "spærret" til varen er modtaget.....