/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Formatering af MySqls DateTime
Fra : EazyOne
Vist : 430 gange
200 point
Dato : 24-01-07 23:44

Jeg har lidt problemer med at få formateret datoen i PHP. I Mysql ser den sådan ud: åååå-mm-dd tt:mm:ss
Når jeg henter den frem i en input-box i mit PHP-script og vil ændre datoen viser den:ååååmmddttmmss
Jeg ønsker at få flg: dd-mm-åååå (er ligeglad med klokkeslet)

Hvordan får jeg scriptet til at formatere til et sådant datoformat?...
Ligegyldigt hvad jeg har forsøgt kommer der en error i retning af: "...windows understøtter kun datoer mellem 01-01-1970 til 19-01-2038..."
Nogen forslag?..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-07 08:57

Således gøres det i Javascript:
Kode
<html>
<head>
<title>Dato og tid</title>
</head>
<body>
<div>
<script type="text/javascript">
<!--
var a=new Date();
var lm_year=a.getYear();
lm_year=((lm_year<1000)?((lm_year<70)?2000:1900):0)+lm_year;
var lm_month=a.getMonth()+1;
lm_month=((lm_month<10)?'0':'')+lm_month;
var lm_day=a.getDate();
lm_day=((lm_day<10)?'0':'')+lm_day;
var lm_hour=a.getHours();
lm_hour=((lm_hour<10)?'0':'')+lm_hour;
var lm_minute=a.getMinutes();
lm_minute=((lm_minute<10)?'0':'')+lm_minute;
var lm_second=a.getSeconds();
lm_second=((lm_second<10)?'0':'')+lm_second;
document.write("<p>Dato og tid: " + lm_day+'.'+lm_month+'.'+lm_year+' '+lm_hour+':'+lm_minute+':'+lm_second+"</p>");
// -->
</script>
</div>
</body>
</html>

..noget du kan bruge?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 25-01-07 12:28

Hvis jeg har en tabel som f.eks hedder bp og jeg i denne tabel har en post som hedder DATE hvor datoerne opbevares som ÅÅÅÅ-MM-DD og jeg derefter laver flg. forespørgsel:

Kode
SELECT date_format( date, '%d-%m-%Y' ) AS formatted_date FROM bp

Så får jeg returneret date i formatet: DD-MM-ÅÅÅÅ, hvilket vel svarer til hvad du ønsker dig.

Kommentar
Fra : ajuul

Dato : 17-04-07 15:45

Kære EazyOne.
hvis vi siger, at $dato er din MySQL-dato, så kan du bruge funktionen

date("d-m-Y", $dato)

f.eks. echo "Dato: ".date("d-m-Y", $dato)

Med venlig hilsen
Anders Juul