/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Bredbåndstelefoni
Fra : CCjunior
Vist : 896 gange
150 point
Dato : 24-01-07 19:45

Vi overvejer at skifte til bredbåndstelefoni.
TDC har et tilbud lige nu med billig oprettelse.

Min bekymring er at stort set alle dem jeg har haft snakket med som har bredbåndstelefoni, døjer med eko eller støj på deres linie.
TDC er ikke de billigste, men jeg har hørt at deres linier fungerer uden eko og andre små fejl..
Hvad er erfaringerne ???

Er der nogen faldgrupper ?? ved godt at der koster at ringe til mobil, men dog kun normal takst..

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 24-01-07 19:52

Hej!

Har haft Cabletalk i godt 2 mdr. nu, og er meget tilfreds.

Kvaliteten er rigtig god, og har endnu ikke haft et eneste udfald.

Jeg har måske ikke altid været den store TDC "fan", men må denne gang bøje mig.

Håber du får held med det du vælger!

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 160 point
Dato : 24-01-07 19:58

Vi har TDC IP her, og der er ingen problemer med ekko eller støj. Det kan klart anbefales.
Samtidigt har man den fordel som TDC kunde, man kan, for (få) penge selvfølgelig, komme forrest i køen ved fejlretning.

Vi havde Cybercity i starten da IP kom frem, og dér var der ekko, men det er mange år siden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-01-07 20:10

Hvis du vælger TDC, så vil jeg nok mene at du kan skifte, hvor imod hvis du vælger en af de andre, i forhold til det abonnement du allerede har; nok skal lave en blød overgang, for at være sikker på, at du får en forbindelse, som du er tilfreds med.

Priserne på dette marked, kan godt være svær at gennemskue, lige som alt andet telefoni.
Valg af bredbåndstelefoni skal bl.a. vælges ud fra det behov man har, hvor du skal tage udgangspunkt i hvor du ringer hend og hvor meget!

Det system som jeg valgte, var for min kones behov. Det betalte sig selv efter 2 opkald, med det minut forbrug kvinder nu har; set ud fra den takst som TDC ellers har til oversøiske samtaler.

Så prøv at annelysere dit behov og forbrug!

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 24-01-07 21:26

Jeg har Tdc, jeg kan ikke mærke forskel fra almendelig telefon og bredbanstelefoni.
Det med ekko o.s.v har jeg aldrig oplevet, det er virkelig god kvalitet.
Ps. Jeg får ikke ikke noget for at rose TDC, men det er godt.

Mvh Robert

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 24-01-07 21:48

lad mig lige høre jeres priser.. er detdet samme tilbud som de sender rundt lige nu???

http://privat.tdc.dk/internet/netway/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-01-07 22:51

De to forbindelser jeg har via internettet, er valgt ud fra at de er billigst, når der skal ringes til sydamerika. Kun 42 øre i minuttet, ingen abonnement og ingen opkaldsafgift.
De er begge amerikanske udbydere, med repressentation i Danmark. - Jeg har brugt disse forbindelser i et par år, inden der rigtigt kom gang i IP-telefonien her hjemme.

Lige som andre IP-telefoner, kan de medtages på ferie, hvor der er mulighed for internet opkobling. Den ene kan endda bruges på gaden, hvis der er et hotspot i nærheden, da den virker som en slags mobil telefon, og køre i det daglige via mit trådløse netværk.

Telefon taletiden er forudbetalt i dollaser, så minut taksten holder sig i ro, så længe der er penge tilbage, fra den aktuelle indbetaling.

Når fruen kværner i den, så sparer vi 16,58 kr i minuttet i forhold til en standard TDC takst.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-01-07 23:23

Vi har internet til 359.- og IP Døgn til 129.-

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 19-02-07 21:08

Tak for svaret taliskoko.

har skiftet, og det dur

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-02-07 21:14

Nice...