/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
hjælp , hjælp mangler kirsbærs
Fra : superfalcken
Vist : 533 gange
20 point
Dato : 24-01-07 15:18

hej alle.

jeg vil lave lidt julemad udenfor sæson, men det er ikke til at opdrive KIRSBÆR SOVS, er der nogen der ved hvor jeg kan købe noget eller en opskrift på at lave det selv , evt

det vil glæde mig meget.
og du/I vil redde en julefrokost udenfor sæson.

på forhånd tak

superfalcken

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 24-01-07 15:20

i kvickly...der har de det da altid...er meget sikker på de har det i deres afd. for syltede frugter og lign...
held og lykke.
miss.j

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 15:23

Hvis det ikke lykkedes for dig, at finde sovsen færdig, er der her en opskift

Kirsebærsovs
Kirsebærsauce kan sagtens laves et par dage før anvendelse, opbevares i køleskab, og så bare varmes umiddelbart før servering.
Ingredienser:

½ kg kirsebær (frosne)
3 dl vand
1½ dl sød blandet saft
50 gram sukker
15 gram kartoffelmel
1 dl vand til jævning

Fremgangsmåde:
Kirsebær, vand og saft kommes i en gryde, og bringes i kog.
Kirsebærerne koges ved svag varme til de er møre.
Saucen smages til med sukker.
Vand og kartoffelmel røres til en jævning.
Saucen jævnes, mens der røres rundt. Saucen koges ved svag varme til en frisk og klar farve opnås.
Serveres lun. Eventuelt som tilbehør til ris à l'amande.

http://www.anesmad.dk/opskrifter/057.html

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 24-01-07 16:20

Hele året rundt kan man også få en helt vildt lækker en i ISO, en med amaretto i. Mums.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 24-01-07 16:33

og hvis der er sten med, så flæk dem, knus kernerne og lad dem koge med.
kom evt. en anelse st. kanel eller st. nelliker ved.
bruger selv kanel.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-01-07 21:16

Så har du ikke kigget ordentligt efter, for det står på hylden i ethvert supermarked.

Som regel i den afdeling hvor de også har dåsefrugter o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 21:21

Datteren siger at i Super Best har de hele tre varianter- også uden for sæsonen -

Kommentar
Fra : superfalcken

Dato : 26-01-07 14:32

Tusind tak for de mange gode svar.
Det er lykkes at finde en forhandler, med hjælp herfra, som havde den længe ønsket kirsbærsovs.
TAK FOR HJÆLPEN