/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Märklin modeljernbane
Fra : LeFisk
Vist : 1912 gange
50 point
Dato : 24-01-07 12:57

Jeg har en del märklin modeljernbane gemt. Det er ca. 35-45 år gammelt. Hvad er det værd sådan noget og hvordan kan man sælge det ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 13:10

Du kan sælge det på www.dba.dk www.papkassen.dk www.guloggratis.dk og der kan du sikkert se hvad andre tager for det

Du kan også sælge på auktion på www.qxl.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-07 13:43

Du finder nok en bedre pris ved at henvende dig til en Märklinklub.....

Her f.eks.

http://www.maerklin.com/maerklin/ihp/home/company.cfm?c=da-DK§ion=local

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-01-07 14:27

Her danmarks største forhandler af brugte modeltog.

www.brugttog.dk

Hvad et er værd, er umuligt at sige noget om, uden yderlige oplysniger.
For at få en mere nøjagtigt vudering, er man nødt til at se "skidtet".

Men lade mig give dig en lille ide om det.

Maerklin kan sagtens være noget værd, men følgende trækker ned i pris:

Startsæt (indeholdende feks. lokomotiv, nogle vogne, skinner, transformator osv.) er altid billigere end "katalogvarerer" ( det vil sige ting der købt hver for sig).

Manglende org. kasser, eller emballage.

Brugsspor, så som ridser, afskallet maling, manglende detaljer.

Manglende brugsanvisninger/instruktioner.

For at sådanne noget skal være mange penge værd, skal det være "mint condtition" dvs. stort set ubrugt, uden fejl eller mangler, i uskadt emballage, med org. instruktion, osv, ja faktisk ligesom det forlod fabrikken for 50 år siden.

Alt andet trækker ned.

mvh

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 24-01-07 16:47

Det kan være ustyrlig mange penge værd.

Min far fik hans vuderet, som er fra tredserne, han var lige ved og falde død om.
Det er ikke ualmindeligt at et lokomotiver kan være kr. 1000-1800 værd.
Så du skal være sikker på og finde nogen der har forstand på det, for ikke og blive snydt.

Held og lykke

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-01-07 17:59

Det bedste du kan gøre - i første omgang er, at søge over nettet på den/de enkelte ting. Er der originale æsker med, kan du fordoble eller tredoble prisen hvis den/det er som nyt.

Jeg har for tre år siden solgt Märklin fra 70'erne, nogle vogne med æsker. Jeg kontaktede forskellige over nettet og erfarede, at nogle gav udtryk for, at det ikke rigtigt var noget værd, men de ville da godt give et par tusinde kr. Andre mere seriøse ville kun købe enkelte ting - også til et par tusinde, så da jeg havde fået fastslået priserne nogen lunde, kom de i Den Blå Avis. Jeg fik rigtig mange henv., men de fleste var "opkøbere" med videresalg for øje. Det som nogle vurdere til 2.000 kr. blev således solgt for 6.500 kr. Skinner, skiftespor o.l. er der ingen rigtige penge i.
Vogne med æsker kan der være rigtig mange penge i.

Det var iøvrigt en seriøs køber fra Esbjergkanten der kørte nordover for at se på det hele, som han købte på stedet - kontant.