/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skrive til temp internet files
Fra : crha
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 22-01-07 18:13

Hejsa, jeg har et lille spørgsmål.

Jeg har siddet og spillet et lille spil i flash over nettet, og der gemmes hvorlangt man er kommet, på computeren. Det er sådan, at jeg for at slå tiden ihjel gerne vil have mulighed for at spille videre, hvorfra jeg er kommet, fra andre computere.
Jeg går ud fra at spillet gemmer denne data i mappen Temporarily Internet Files hvor jeg har fundet en fil. Sletter jeg denne fil ryder mit save-game. Tror derfor jeg har fat i den rette fil.

Problemet er nu, at jeg kan kopierer filer FRA denne mappe, men ikke TIL den, så på den måde kan jeg lagre mine data, men ikke bruge dem igen.

Findes der en metode til at lægge filer ind i denne mappe?

Mvh.
Casper

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 10:09

Dine data bliver ikke kun gemt i folderen, men også i en systemfil som hedder index.dat:
http://www.acesoft.net/delete_index.dat_files.htm

..gælder også for cookies og history bibliotekerne. Derfor kan du ikke 'bare' kopiere data over, da ændingerne i index.dat ikke 'følger med'.

Så deværre kan det mig bekendt, ikke lade sig gøre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : crha

Dato : 23-01-07 18:23

Det var da ærgeligt :/

Findes der ikke en smart metode, hvor man f.eks. selv gemmer den nødvendige data via en cookie som derefter kan bruges på den pågældende side? :P Ved godt det er lidt besværligt, men er det i teorien ikke muligt?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-07 09:26

Det normale er at man gemmer brugerens indstillinger fra et site f.eks. det der identificere dig her på kandu.dk i en cookie. Oplysningerne i cookien om brugeren kan så holdes op mod en database, således at indstillingerne for sitet kan identificeres.

Cookies kan godt kopieres frem og tilbage mellem 2 biblioteker, så har du prøvet at identificere den cookie du får af spillet? Kopier den til et temp bibliotek. Slet dine cookies. Kopier den tilbage og se som ikke det gør 'tricket'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : crha

Dato : 26-01-07 19:01

Lader ikke til at det er muligt for mig at kopiere cookies til 'Temporary Internet Files' mappen. Måske er der bare ikke særlig meget at gøre ved det.. Medmindre man programmere et eller andet avanceret :)