/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
godskesen
Fra : ly36801
Vist : 4844 gange
100 point
Dato : 21-01-07 22:00

Hej derude

Er der nogen der måske ved noget om familien Godskesen fra Herning-området?

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 21-01-07 22:53

Hej

Kan du give lidt flere oplysninger - navne eller årstal.

karenD

Kommentar
Fra : ly36801

Dato : 22-01-07 11:31

Kan da forsøge. Min farmor, Anna Godskesen stammer deroppe fra. Hun blev gift med Karl Marius Hansen på Fyn. Karl blev født d. 9. september 1902 og døde d. 20. juni 1991. Hendes data kan jeg ikke lige på stående fod.
De fik 4 børn: Inger, Godske, Henning og Ejvind.

Er det nogen hjælp?

VH
Ly36801

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-07 12:20

>familien Godskesen fra Herning-området?

Måske fra Gudum?
dem er der flere af, men en af disse landsbyer ligger lige nord for Herning...

Her giftes i 1864 et par mulige bedsteforældre til din farmor Anna:
"
GODSKESEN, Jens   Age:   24   Marriage
   Wife:   Dorthe JENSEN   Age:   24
   Marriage Date:   10 Jul 1864   Gudum, Ringkobing, Denmark
"
Kun for at komme i gang; lidt sværere med de yngre Godskesen på nettet, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-07 12:37

Eller hun er fra Vildbjerg lidt længere vestpå...
Her boede mange Godskesen, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-07 12:51

Er det hende her? Var hun kunstsamler?? Hed hun også Jensine???
"
Har tilhørt givers tante Anna Godskesen, f. 15.11.1900. d. 08.01.1991. Periode : 1940-1949 Indkomstmåde : passiv indsamling Sted/Registrant ...

Anna Godskesen er født som en af de ældste i en søskendeflok på 7-8 børn, på et husmandssted, ... Anna Jensine Godskesen er født 15.11.1900 i Gjellerup. ...
"
Fundet her
http://www.kulturarv.dk/tjenester/databaser/museernes_samlinger/index.jsp

Gjellerup ligge lige syd for Gudum ved Herning, Svend

Kommentar
Fra : ly36801

Dato : 22-01-07 13:03

Har nu lidt flere oplysninger. Anna Godskesen blev født 14 juni 1908. Døde d. 22 juni 1957.

Til Jens: Har prøvet dit link, men havner på forsiden. Hvor finder jeg den tekst du refere til?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-07 13:05

Angående Gjellerup, se i Sognetræf:

http://www.sognetraef.dk
Her under
Gjellerup sogn, Hammerum herred, Ringkøbing amt

Finder du bl.a. den kendte slægtsforsker Arne Feldborg der sikkert kan hjælpe dig:

med denne meddelelse:
Arne Feldborgs sider vedr. slægtsforskning og lokalhistorie er flyttet til:
http://hammerum-herred.dk/news.php

Skal du nok kontakte ham der... Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-07 13:14

Altså ikke hende, kunstsamleren:
Fundet ved i Google at skrive "Anna Godskesen" og søge på dansk
Hvilken Jens? Jeg hedder Svend...

Også nok heller ikke Gjellerup?? Svend

Kommentar
Fra : ly36801

Dato : 22-01-07 13:52

Hej igen

Undskyld jeg kaldte dig Jens, Svend .

Jeg har nu fået fat i min mor, der ved lidt mere om tingene. Hende du på et tidspunkt referer til (Anna Jensine Godskesen) var gift med min farmors bror, så vi er da inde på den rigtige sti

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-07 14:39

Alt forladt,
måske stod jeres vugge i Vemb?
Her er de ældste Godskesen fra Ringkøbing amt, jeg kan finde hos Mormonerne:
"
GODSKESEN, Jens    Christening Date:   23 May 1762   Recorded in:   Vemb, Ringkobing,   Father:   Godske JENSEN

ANDERSEN, Godske      Birth Date:   17 Nov 1871
   Christening Date:   3 Mar 1872   Recorded in:   Husby, Ringkobing, Denmark
   Father:   Jens ANDERSEN
   Mother:   Ane Katrine GODSKESEN

JENSEN, Godsche   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   1785      Recorded in:   Vemb, Ringkobing, Denmark
   Death Date:   26 Dec 1786   Age at Death:   1
   Father:   Jens GODSCHESEN

MORTENSEN AGERGAARD, Godske   Age:   36   Marriage
   Wife:   Mariane JENSDR   Age:   20
   Marriage Date:   12 Apr 1840   Recorded in:   Ryde, Ringkobing, Denmark

GODSKESEN, Jens   Age:   24   Marriage
   Wife:   Dorthe JENSEN   Age:   24
   Marriage Date:   10 Jul 1864   Recorded in:   Gudum, Ringkobing,
"
Hvis din mor kan huske Anna s forældre?
eller nogle af den ældre Anna' s mange, helst ældre, søskende??
Det vil sikkert det kunne hjælpe os videre:
svært at finde personer på nettet født efter ca. 1880, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-07 15:55

Her er en folketælling fra Vildbjerg...
Bemærk manden Mads er fra Timring lige ved...
Konen, børnene og hendes forældre er født længere Nordpå

Mon ikke de to yngste børn: Drengene Knud og Godsk Christian
er fædre til Anna Jensines mand og din farmor Anna?
Jeg gætter på Godsk som din oldefar, fordi din farmor får en søn også Godske??
Hilsen igen Svend
"
ringkoebing, Hammerum, Vildbjerg, Buurgaard By, Et Hus, 9, FT-1880

Mads Godskesen 36 Gift Huusfader, Huuseier. lever af sin Jordlod Timring?? Sogn
Birthe Marie Knudsen 36 Gift Hans Hustru Veirum Sogn
Ane Marie Godskesen 11 Ugift deres Barn Dito[Veirum Sogn]
Johanne Kirstine Godskesen 9 Ugift deres Barn Dito[Veirum Sogn]
Maren Godskesen 8 Ugift deres Barn Dito[Veirum Sogn]
Knud Godskesen 6 Ugift deres Barn Dito[Veirum Sogn]
Godsk Christian Godskesen 4 Ugift deres Barn Dito[Veirum Sogn]
Knud Pedersen 62 Gift Aftægtsmand Veirum Sogn
Johanne Jensdatter 65 Gift Hans Hustru Handbjerg Sogn
"

Kommentar
Fra : ly36801

Dato : 16-02-07 17:41

Hej igen

Og undskyld jeg ikke har reageret noget før........

Jeg er efterhånden kommet et godt stykke tilbage i tiden, men der er stadig mange huller.

Min farmor Anna Kirstine Godskesen (04.06.1908) havde 8 søskende.
De fleste har jeg oplysninger om men mangler på:
Dagny: Blev gift Brændgaard Pedersen.
Marie: Blev gift Ørregaard Nielsen.
Martin Godskesen: Blev gift med Siri. De boede i Flemløse på Fyn og fik 3 børn.

Desværre ved jeg ikke hvor de ligger i søskendeflokken.

Forældrene er: Godske Kristian Godskesen (F. 03.09.1874 i Give) og Maren Sørensen (ingen oplysninger).

Håber der er nogle, der er i stand til at hjælpe om oplysninger vedr søskendeflokken og meget gerne forældrene....

Venlig hilsen

Ly 36810

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-02-07 20:35

Spørg her
http://www.epost.dk/

og du får Email adresser til disse 20-30 nulevende Godskesen...

Udeluk dem du kender og send mails til resten,
og i løbet af Weekenden har du svar fra de fleste af din farmors søskendes børn...
Skal vi vædde Svend
"
Bent Godskesen - Tranbjerg J
Børge Godskesen - Vildbjerg
Camilla Godskesen - Bording
Chris Eli Godskesen - Bryrup
Erland Godskesen - Klovborg
Flemming Godskesen - Charlottenlund
Hans Jørgen Godskesen Rasmussen - Rødekro
Hans Peder Godskesen - Middelfart
Inge Louise Godskesen - Ferritslev Fyn
Ingeborg Godskesen - Middelfart
Jan Godskesen - Ullerslev
Jens Louis Godskesen - Agedrup
Jesper Godskesen - Otterup
Jette Godskesen - Vojens
Jørgen Godskesen - Køge
Kim Højris Godskesen - Kjellerup
Lars Godskesen - Brønderslev
Magne Godskesen - Kjellerup
Morten Godskesen - Nyborg
Niels Bo Godskesen - Vanløse
Niels Jørgen Godskesen - Hadsund
P.Kim Godskesen - Jystrup Midtsj
Per Gade Godskesen - Århus N
Per Godskesen - Aabenraa
Peter Kim Godskesen - Produktion Østsjælland (TDC Totalløsninger A/S), TDC A/S
Rene Godskesen - Brædstrup
Steffen Godskesen - Odense C
Susanne Godskesen - Skolen ved Noret
Sussi Godskesen - Jystrup Midtsj
Svend Godskesen - Ebberup
Thomas Godskesen - Langå
"