/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
suzuki katana svær at starte
Fra : allanthiim
Vist : 1218 gange
300 point
Dato : 21-01-07 10:00

har en katana som er blevet sværre og sværre at starte
da batteriet virkede startede den let nok men skulle en gang imellem
ha en tur på kickstarteren.
nu er batteriet helt flad jeg har prøvet at oplade den
den holdt kun kort tid og er flad igen.
har tænkt mig at skifte den men vil gerne vide lidt om hvordan man måler om
knallerten virkelig lader batteriet .

så nu hopper jeg på kickstarteren men den er sku svær at starte ind imellem
så tænkte jeg den ledning der går ned i karburatoren er det en form for choker ?
og hvornår får den egentlig signal ?
får den signal når batteriet er dødt ?
det er nemlig sån at får jeg knallerten i gang skal den stå i tomgang et stykke tid
inden jeg giver gas ellers dør den.
ellers kører den godt nok.

 
 
Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 21-01-07 11:46

For at se om batteriet prøver at blive opladet, forbinder du en pære over polerne, så vil du se at det lyser kraftigere når du går fra tomgang til mere gas.
Scoterbatterier holder ikke så længe i gennemsnit, så du kan lige så godt købe et ved thansen til 100kr, fremfor at købe et vedligeholdelsesfri, som er meget dyrere, og som ikke lever længere, desuden tåler vedligeholdelsesfri ikke at blive opladet med alm. billader.

Ledningen oven i karburatoren, begynder så snart knallerten er startet, at sende vekselstrøm (Ikke fra batteriet) til et varmelegme, som opvarmer noget gele. Dette gele trykker en fjederbelastet nål nedad, mod et lille "lufthul" som trykker luft gennem et extra benzinomløb. Altså en chokker.
Efter ca. 1 minut er hullet lukket og chokkeren ude af funktion.
Motoren har brug for extra benzin, når den er kold.

Grunden til at den skal gå lidt i tomgang, kan være:
1.Hullet som nålen går ned i, er stoppet.
2. Tomgangsdysen som sidder ved siden af holeddysen er stoppet.
3. Den lille "luftskrue" udvendig på karburatoren, er 1/4 omg. for langt inde.
4. Nogle boringer i karburatoren, bl.a. til luftskruen er stoppede.
5. Hoveddysen er lidt for lille.
6. En pakning giver falsk luft
Så prøv først at skrue (3) 1/4 omg. ud.
Ellers skrue alt af karburatoren og rens med trykluft, evnt. sæt en hoveddyse i med 4-6 numre størrer.
VH Palle Hansen



Kommentar
Fra : allanthiim


Dato : 23-01-07 06:18

takker for dit hurtige svar
jeg vil lige starte med at købe et nyt batteri
derefter prøve nogle af de andre ting
så du skal nok høre fra mig om det hjælper

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 176976
Tips : 31936
Nyheder : 719565
Indlæg : 6404924
Brugere : 218808

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste