/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fartkontrol i Tyskland
Fra : piyang
Vist : 1089 gange
40 point
Dato : 19-01-07 10:47

Jeg blev fotograferet ved et vejarbejde i Tyskland. Jeg opdagede det for sent og så kameraet ved hjemturen. Det var et kort vejarbejde under en bro - ca. 100 m. Jeg havde ikke set noget skilt før, da jeg så ellers ikke kører stærkt. Jeg vil tro, jeg kørte mellen 100 og 120 og måtte køre 60 (tror jeg). mvh Piyang

Jeg har desværre ikke ledige point!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-01-07 10:56

Normalt vil udenlandske fartsyndere IKKE blive retsforfulgt i deres hjemland når man er blevet "fanget i en fotofølde"....bliver du derimod stoppet af det tyske politi skal der betales straks inden du får lov at fortsætte...

Prøv om du ikke klarer "frisag" i dette konkrete tilfælde

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-01-07 10:57

fotofølde= fotofælde sorry

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 11:18

Du bliver "blot" lagret til de stopper dig en anden gang og tilfældigt opdager at du har en gammel sag....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-01-07 11:29

Hvad er spørgsmålet egentlig?

Hvis det er om du kan slippe, så har jeg for nylig haft en samtale med en politi mand der ringede på min dør for at forkynde et krav. Jeg var blevet fotograferet i Scweiz og den slags går over både Udenrigsministeriet og Justitsministeriet.

Politimanden anbefalede mig dog at smide regninge ud når den kom fordi der ikke er nogen inddrivelsesmuligheder, medmindre den Scweiziske stat vælger at hive mig i retten.

I skandinavien er der til gengæld et bødesamarbejde så en bøde du har fået i Norge eller Sverige kan inddrives af den danske stat

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 19-01-07 11:46

Der sker ikke ret meget. Der står mange af de stærekasser i Tyskland, er også selv blevet fotograferet nogle gange - har aldrig hørt fra det, efterhånden finder man jo osse ud af hvor de står, men fordi du køre forbi en sådan og har haft rigelig fart så kan de grønne nemt stå på den anden side svinget med slikkepinden hvis du forsætter med uændret fart og det er surt 2 bøder indenfor 2 minnuter.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 11:47

Tyskerne sparer portoen

De gider ikke engang forsøge at opkræve den

De regner med de ser ham en anden gang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 12:10

Og så måske lige......

De aut. fartblitz du ser i tyskland (dem hvor der INDEN er et skilt der advarer), er IKKE i funktion døgnet rundt - kun i visse perioder, men det får folk til at sætte farten ned