/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Medlem af flere arbejdsgrupper
Fra : christianbecker
Vist : 360 gange
40 point
Dato : 17-01-07 19:01

Hej

Kan det lade sig gøre at få sin PC til at være på to forskellige afbejdsgrupper? med andre ord sige at være på to forskellige netværk uden at skulle skifte navn på arbejdsgruppen.

Jag her en bærbar fra arbejdet, der selvfølgelig kan gå på firmaets netværk, den vil jeg også gerne have på mit eget her hjemme? Er det muligt?

Formand

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-07 19:04

Hvis lokalnetværket baseres på en NWLink (IPX/SPX) protokol er det ikke noget problem.

Kommentar
Fra : ebbe4u

Dato : 22-01-07 15:32

alternativt omdøbe dit eget netvæk til det samme som på jobbet

men BjarneD's er nok mere korrekt /

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-01-07 15:42

Hvis du vil have en nem løsning gør du bare som ebbe4you skriver, men jeg kunne godt forestille mig at netværket på dit arbejde er lavet med domæne i stedet for arbejdsgruppe og så er du nødt til at tilpasse indstillingerne.
IPX/SPX protokoller er bare nemme og sikre at arbejde med og anvendes ofte på større netværk, især hvis arbejdsstationerne er opsat til at gå på Internet.