/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hjælp til hvad jeg skal vælge?
Fra : TechMan
Vist : 240 gange
20 point
Dato : 17-01-07 18:40

Hej allesammen

Jeg er lidt på herrens mark m.h.t. grafikkort.

Jeg skal købe en ny PC som jeg har fået hjælp til herinde, men er meget i tvivl om grafikkortet.

----------------------------------------

Jeg har kigget på alt fra
GeForce PCI-E 7600GS Silencer 512MB DVI+CRT
til
GeForce PCI-E 7950GT 512MB 2x DVI+TV
så det skal ligge i det prisleje.

Jeg er også åben for Radeon kort hvis I mener de er gode til det jeg skal bruge dem til fremfor GeForce eller billigere med samme hastighed.

----------------------------------------

Mit mål er at få et som opfylder mine krav, billigst muligt da jeg synes 7950GT er lidt krydret i prisen.

Det skal bruges til følgende:

Grafisk arbejde i eksempelvis Photoshop, Indesign og Illustrator
Multitasking mellem flere programmer bl.a. ovenstående
Videoredigering
Tv på computeren mens man arbejder

Spil: Eksempelvis SOF2, Fifa 2007, Battlefield 2 og 2047, WOW og må gerne kunne bruges i nyere spil også så det er lidt fremtidssikret.
Maks opløsning jeg kører spillene er 1280 x 1024
Det må gerne være sådan at jeg kan skrue lidt op for de forskellige ting i spillene.
Såfremt de nye DX10 kort kommer til at kører på PCI-E regner jeg med at skifte kortet om ca 1,5-2 år. Det behøver dermed ikke være fremtidssikret til efter der.

----------------------------------------

Hvad synes du jeg skal vælge og hvorfor?

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 18-01-07 19:50

hvad er egentlig meningen med at lave 2 posts med 2 forskellige brugernavne????

Kommentar
Fra : Backstage

Dato : 18-01-07 23:15

Hej

Kunne ikke huske mit brugernavn/password og oprettede derfor en ny bruger

Så fandt jeg mit brugernavn/password til den gamle, og da ingen vil svare for 20 point som var alt jeg havde på den nye, lavede jeg en på den gamle med nogle flere point, hvor folk svarede på :)