/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Mailform og vedhæftning..
Fra : Newbie86
Vist : 469 gange
20 point
Dato : 17-01-07 17:10

Hej!

Er nybegynder indenfor for hjemmeside-design, og har nu oprettet en side til vores klasse under webbyen.dk

Har lavet et par små mailforms rundt på siden, men kun hvor det er muligt at angive svar i forskellige tekst-felter, hvorefter den sendes til mail-kontoen inde på selve webbyen.

Er meget interessret i at kunne få oprettet en mailform hvor der kan vedhæftes primært et billed, men evt. også andre små dokumenter. filerne skal dog ikke sendes "internt" til min webside-mail-konto (idet jeg heller ikke tror dette er muligt), men istedet til en alm. hotmail-konto som vedhæftet fil.

Har kigget på andre ligende spørgsmål herinde, men ikke fundet endeligt svar eller beskrivelse af hvordan det kan lade sig gøre når man som mig har en konto hos webbyen.dk

Jeg er dog sikker på at webbyen udbyder denne form for service, da man i deres web-designer har muligheden for at indsætte forskellige formular-felter, også en der hedder "Filafsending". Kigger man efterfølgende på html-koden for dette felt er det ikke andet end et simpelt input (<input type="file" name="file1" />), og dermed for lidt til jeg som nybegynder kan skrive resten af formen færdig.

Håber virkelig der er nogle af jer hajer derude, som kan/gider hjælpe da jeg efter lang tids søgen ikke kan finde brugbar hjælp andre steder.

På forhånd tusind tak! :)

Mvh. Niklas

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 18:11

For at vedhæfte filer eller 'indbygge billeder' fra en form på en hjemmeside skal denne understøtte en eller anden form for CGI: PHP, ASP eller Perl. Du kan ikke 'se' denne kode, hvis du som bruger vælger; 'Vis kilde', da den afvikles af internetserveren og ikke på brugerens maskine, som f.eks. (X-)HTML og VBscript/Javascript.

Det kan ikke laves i HTML !

Her er en løsning på upload via en email form:

1.) ASP : http://www.motobit.com/tips/detpg_send-email-from-asp/
2.) asp.NET : http://www.aspheute.com/english/20000918.asp
3.) Script til download: http://www.getfreesofts.com/script/752/6311/HTML_Emails_with_ASP_with_embedded_image_attachments.html
4.) ..mere download og en online demo: http://www.programsdb.com/script/752/6311/HTML_Emails_with_ASP_with_embedded_image_attachments.html (Sjovt nok skal du klikke på : Download Link ..for at se demo'en )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle