/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
lån@RKI
Fra : ReneHjorthede
Vist : 737 gange
20 point
Dato : 17-01-07 11:54

hej mit navn er Rene Hjorthede jeg er 21 og bor i en lille flække
ved navn troldhede , jeg har for 3 år siden haft mit eget firma hvor jeg har lånt
penge til firmaet til PCere og lokaler jeg sidder nu i dag med et firma der ikke
findes mere , og en gæld til Leasy på 40000 og en gæld til nordea på 50000 og
og omkring 10000 til TDC og Skat.Nu sidder jeg her i min 63kvm lejerlejlihede
og ved ikke lige hva jeg skal gøre . jeg er i RKI og kan ikke gøre noget , har
prøvet næsten alt selv min egen bank for at betale gælden af , men ingen vil hjælpe.
har et job men der er for men der er ikke mere end jeg selv kan leve for.
Nogle gode forslag er åben for ALT!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 12:10

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/6461.html

det er et forsøg værd at søge om gælds sanering - og når du er i arbejde er det en måde at få betalt din gæld over nogle år og komme ud af det på en pæn måde.

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/gaeld/gaeldssanering/Pages/default.aspx

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 17-01-07 12:30

Din gæld er ikke stor nok til at du kan få gældssanering, så den mulighed kan du godt glemme.

Det du skal gøre er at du skal sætte dig ned og lave en plan over hvad du skylder og så skal du for alvor spørge dig selv om du ønsker at komme ud af gælden og hvis du virkeligt kan sige ja til det så skal du forberede dig selv på at der kommer nogle hårde år forude.

Fordi du skal lave et budget der kun indeholder Husleje, varme, el, licens, forsikringer, a-kasse kontingent, transport til arbejde samt 400 kr om ugen til mad og 500 kr om mdr til diverse.

Når disse udgifter er lagt sammen skal du se hvor meget der er til overs og så lave en afdragsordning med dine kreditorer hvor det både er vigtigt at du skriftligt forklarer dem at dette er beløbet du har mulighed for at betale og alternativet er 0

En mulighed du også skal undersøge er om du kan få en du kender til at stille garanti i en bank således at du kan få samlet al din gæld et sted dette vil alt andet lige gøre det lettere at forhandle med din kreditor og give dig selv et bedre overblik samt du vil kunne opnå en lavere rente.

Og ja så må du bare knokle det bedste du har lært og glæde dig til du er gældfri

Held og lykke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 12:38

Nu fremgår det ikke af dit spørgsmålet HVAD formålet er....

Er det for at slippe for gælden ?
Er det for at betale den ?
Er det fordi du af andre grunde vil ud af RKI ?

Med andre ord - hvad er det der er årsagen til spørgsmålet...

Ingen kan plukke håret af en skaldet og da der er tale om temmelige store firmaer vil alt køre efter bogen...

Har du været i retten ?

Hvis ikke - ja så må du i retten erklære dig insolvent - så har du "fred" ½ år i første omgang....

Dette går naturligvis kun hvis du ikke ejer noget og ikke mener du kan betale af på gælden i øjeblikket...

Retten vil ikke forlange et budget - du SKAL jo sige sandheden

Men lige lidt flere oplysninger tak...

Kommentar
Fra : ReneHjorthede

Dato : 17-01-07 12:45

det er bare at komme af med alt den dumme gæld! jeg har været i retten flere end hva mine
fingere kan tælle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 13:05

Så er det jo bare om at komme igang med at betale....

Den vigtigeste af dem du nævner er nok Leasy - tag dem først...

TDC, Skat og Nordea er knap så vigtige i første omgang....

Har du ingen mulighed for at få banken til at hjælpe hvis du stiller med kautionister ?

Under ALLE OMSTÆNDIGHEDER skal du IKKE gå på det "grå" marked og låne...

Det bliver 3 gange så dyrt i sidste ende

Men det kan du sikkert heller ikke alligevel med RKI stående....

Nu ved jeg jo ikke HVAD du tjener, men er der kun til dagen og vejen må du jo "arbejde" for bedre tider....

Der er jo ikke andre muligher end at betale for at komme ud af gælden...

Alternativt kan du jo "spare sammen" til et større beløb....

Hvis du stiller op hos Leasy med f.eks. 30.000 er de helt sikkert til at snakke med så du mod et sådant beløb kan få en saldokvittering - så er de første 10.000 da sparet...

Bagefter med de andre på samme måde....

Skat kan du nok ikke gøre så meget ved - de tager selv....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-01-07 13:18

Miritdk

Gældssanering til en 21 årig med en gæld på 100.000,- GLEM det.

En 21 årig med arbejde og hvad han iørvigt oplyser om sin økonomi, kan sagtens undvære f.eks. 1000,- om måneden til afvikling af gæld.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 17-01-07 14:11

Jeg ville henvende mig til en advokat for at sat en frivillig akkord i gang.

Du laver en oversigt over hvem du skylder hvad, og sammen med advokaten finder du ud af, hvor meget du kan undvære om måneden.

Så skriver advokaten til dine kreditorer, forklarer situationen og foreslår dem en afdragsordning. Dén skal du så "bare" overholde, uanset hvor hårdt det måtte blive!

Hvis alternativet er, at kreditorerne aldrig ser en krone, men på denne måde kan få det halve eller lidt til over en årrække, så tager de fleste imod tilbuddet - og afskriver resten.

Held og lykke!