/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pc i sort...
Fra : gandhi2
Vist : 435 gange
45 point
Dato : 15-01-07 19:40

Jeg har lige haft min pc til rep, da jeg skulle have skiftet bundkort og processer. Da jeg fik den tilbage virker skærm, tastatur og mus ikk. Pc starter op og så sker der ikk mere. skærmen er sort, der er ikk lys i tastaturet og pc tænker ikk...
Jeg tog med tilbage til det sted hvor jeg har haft den til rep. (Midtdata) de satte den til med skærm og tastatur og mus og det hele virkede... Og da jeg så tager den med hjem igen og sætter den til herhjemme, så er der stadig sort skærm.. Har prøvet 3 forskellige skærme, fra andre computere i huset, og de virker alle sammen.. hvad skal jeg gøre...????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-01-07 19:53

Pil alt unødvendigt fra comp.
start og tryk F8 under opstart og lad den starte i fejlsikret tilstand.
Den har sikkert alt for meget som skal rettes til på een gang.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 15-01-07 19:56

Kan du ikke åbne i "Fejlsikret"? Tænd for maskinen og tryk straks F8 (evt. flere gange)

Og hvis du kan så
Højreklik på: "Denne computer" > "Egenskaber" > "Hardware" > "Enhedshåndtering"
Og forsøg om det hjælper at opdatere driveren.

Mvh

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 15-01-07 19:57

Ok e.c vi krydsedes - sorry.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-01-07 20:04

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-01-07 22:11

Problemet er at reaparatøren, satte en anden skærm til.
Gå i enhedshåndtering, og højreklik på din skærm, og vælg søg efter hardwareændringer, ellerfjern driveren, og genstart med din skærm tilsluttet.
En anden mulighed, er at starte i fejlsikker tilstand, og installere din skærm fra den medfølgende cd.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : gandhi2

Dato : 16-01-07 14:52

det er godt at i siger at man skal gå ind under de forskellige ting men det er lidt svært da skærmen ikk får signal... derfor er den sort....!!!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-01-07 15:15

Hvis skærm og skærmkort er ok, så kan man altid se bios som bruger laveste standarddriver.
Hvis man kan komme i windows med tasten F8 under opstart klik klik klik klik klik
Og vælge fejlsikret tilstand, hvor Windows også bruger laveste standarddriver.
Så er det muligt at rette problemet.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 16-01-07 16:03

som der står den 15. januar. kl. 19.56

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-01-07 16:54

............... det ligner selvsving...........

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-01-07 17:27

Tilslut de "sorte skærm"
Du skal holde/tappe på F8 tasten, lige så snart du starter computeren op, så burde du kunne starte
op i fejlsikker tilstand.
Så kan du i kontrolpanelet trykke "tilføj hardware" og sætte prik i at hardwaren er tilsluttet, fortæl den så at det er en skærm, og hvilken det er.

Ellers:
Åbn Egenskaber for Skærm i Kontrolpanel.
Klik på fanen Indstillinger, klik på knappen Avanceret, og klik derefter på fanen Kort.
Klik på Egenskaber, klik på fanen Driver, og klik derefter på Opdater driver.
Klik på Installer software automatisk (anbefales). Følg vejledningen i guiden Opgrader hardware for at søge efter en bedre skærmkortdriver.
Genstart computeren, når du bliver bedt om det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-01-07 18:56

Vi går ud fra, at der er lys i den lille lampe på skærmen, der viser om strømmen er sat korrekt til den?

Vi går også ud fra at kablet mellem PC & skærm er korrekt monteret?

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-01-07 19:07

Start comp. uden at skærmen er tændt.
Når den er rolig så sluk for comp
start comp. og tænd for skærmen når den er rolig.

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 17-03-07 23:55

Den virker fuldt og fast nede hos Midtdata - men virker ikke hjemme hos dig selv... ERGO: Tjek lige samtlige kabler om de sidder som de skal. Og er strømforsyningskablet evt. defekt..? Løs forbindelse..?

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 18-03-07 00:06

Efter at ha læst dit spørgsmål endnu engang, kommer jeg til at tænke på, at du burde tage en af de 3 skræme, som netop virker og på den måde løse problemet vha. de foreslag, der er kommet ind i denne tråd. Med 3 andre maskiner må du vel samtidig have en mus og tastatur - der i hvert fald virker - og som du kan tage fra disse - og så ellers på den måde få tjekket en del af gangen. Dvs få tjekket om mus og tastatur også er ude af funktion.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-03-07 08:12

Vis den virker med andre skærme Middata's og tre andre hjemme hos dig selv så har du jo fundet fejlen,der er problemer med din skærm,fejl på stikket(bugget ben,alle har ikke kontakt) defekt ledning,tænd pc og manipuler ledningen og se om der kommer en reaktion på skærmen.,det hjælper ikke at ændre noget inde i systemet
vis skærmen er røget,plug and play skærme finder systemet selv og lige meget hvor mange skærme du tilslutter så bliver den set af systemet som P and P selv om der var driver til din normale(nye skærme ses som p and p og vil ikke benytte den gamle driver)skærm drivere indeholder kun en skærmens maximale speckts og en farve profil til den specefikke skærm som bliver komunikeret til grafikkortet og bliver først indlæst
midt i boot processen,skærmen kører på hardwaren under
den første del af boot up,så defekt ledning/stik eller
skærmen er røget.