/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Musik på webstedet
Fra : mikmeier48
Vist : 706 gange
100 point
Dato : 15-01-07 14:17

jeg vil gerne have noget msuik til at spille, uanset havd side man klikker sig ind på, efter index-siden. Musikken skal være den samme som er på index, hvordan får jeg det problem løst?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-01-07 14:36

Der er ikke noget mere irriterende end musik på en webside, de fleste undgår det, men hvis du vil have musik - så skal du give den besøgende mulighed for at slukke for musikken. Det kan du gøre på følgende måde:

Sæt følgende kode ind hvor du vil have knapperne
Kode
<EMBED SRC="din_musik.mid" WIDTH="80" HEIGHT="30" AUTOSTART="true" LOOP="true">

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-01-07 14:37

Du kunne jo lade index siden være en ramme, der jo så er med hele vejen, og så skal du sætte baggrundsmusikken på i navigationssiden, der jo så kunne være en fast side i rammen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-01-07 14:39

Ved at lade alle vinduer åbne som nyt vindue, så er index siden
altid åben, og musikken kan høres.
Eksempel http://www.steenmartinsen.dk/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-01-07 14:43

disken, dit eksempel lyder lidt som det du ofte skriver

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 15-01-07 15:23

Til Steen:
Er det med at åbne i nyt vindue virkelig den eneste mulighed?

Til Bent:
Koden vrker godt nok ved start af musik, men ikke til at stoppe musikken.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-01-07 15:33

Jo, koden virker mikmeier48 - men hvordan har du opbygget dit websted ?
Det kunne hjælpe at få det at vide når musikken skal spille på alle siderne.

At åbne sine sider i et nyt vindue bruges kun til f.eks links til andres websites ellers er det en meget amatør agtig måde at lave det på - så det skal du ikke begynde på mikmeier48.

//bentjuul

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 15-01-07 15:37

Hej Bent
Opbygningen tager udgangspunkt fra indexsiden, hvor de øvrige sider gerne skulle åbne i "samme vindue/ramme".
Min side hedder www.mikmeier1948.dk

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 15-01-07 15:55

bentjuul har ret.

Husk at ikke alle har gode lydkort på deres pc og så lyder det som en "prut i en cigaræske" - rædselsfuldt -og så er der lige det med musiksmag !!!

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 15-01-07 16:23

Så vidt jeg kan se, så går man ind på en ny side hver gang der trykkes på en et menupunkt og så må du sætte koden ind på alle siderne.

Du kan evt. bruge denne kode

Kode
<bgsound src="din_musik_fil.mid" loop="-1">

men pas på med copyright osv på musikken du vælger. Vælg noget meget dæmpet musik.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-01-07 16:57

Hvis den er lavet i rammer og musikscriptet er lagt på en af de sider der er faste som f. eks. navigation er det jo løst, men vil man ikke bruge rammer (hvilket vil være forståeligt) så må det ind på alle sider med de hak i afspilningen det vil give.

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 15-01-07 17:01

Hej Bent
<bgsound src="din_musik_fil.mid" loop="-1"> er din kode, den har jeg rettet til sådan:
<bgsound src="../images/11_heimat.mid" loop="-1"><EMBED SRC="images/11_heimat.mid" WIDTH="80" HEIGHT="30" AUTOSTART="true" LOOP="true">
<META
men det er stadig ikke lykkedes at få musikken til at stoppe, kan du sige hvorfor og hvad jeg har gjort galt

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 15-01-07 17:02

Ups...
jeg glemte at fortælle at du kan finde den under valentinsdag

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-01-07 17:10

Du må ikke bruge begge koder - derfor kan musikken ikke stoppe. Du skal bruge enten denne hvor musikken vil spille hele tiden

Kode
<bgsound src="../images/11_heimat.mid" loop="-1">

eller denne hvor du bare trykker på pauseknappen

Kode
<EMBED SRC="images/11_heimat.mid" WIDTH="80" HEIGHT="30" AUTOSTART="true" LOOP="true">

Du kan evt. rette WIDTH="80" til WIDTH="40" så er der kun pauseknappen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-01-07 17:25

og så skal den kode med pause og startknap indsættes mellem dine body tags hvorimod den anden kode kan være begge steder. Jeg tror det er det der er dit problem.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : mikmeier48

Dato : 21-01-07 17:57

Tak for svaret bentjuul.