/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
FLEXJOB
Fra : Hønsehus
Vist : 1564 gange
340 point
Dato : 15-01-07 13:23

Hejsa.

Jeg er blevet bevilliget et Flexjob og er derfor blevet bedt om at lave en lille profil om mig selv som skal lægges ud på Kommunes Hjemmeside.....!!

Men hvordan hulen "sælger" man sig selv bedst når man for det første har problemer med at gå - stå og sidde for længe af gangen - jeg har heller ingen uddannelse som sådan - jeg har arbejdet med mange forskellige ting her i livet - men der er ingen af de ting jeg har arbejdet med tidligere der duer til noget p.g.a. mine ryg problemer. Jeg har været i arbejdsprøvning på et Turistkontor med max 20 timer om ugen hvor jeg beskæftigede med med lettere kontor arbejde m.m. og det gik udmærket - men desværre kunne jeg ikke få lov til at blive der da de ikke manglede flere medarbejdere.

Det som jeg er ude efter for det første er en lidt sjov overskrift som er i øjnefaldende - dernæst skal jeg jo forsøge at søge et job med de skånehensyn der skal tages til mig - UDEN at det bliver til for meget "jammer" - men jeg synes jeg har så lidt at byde på....grrrr - men jeg kan arbejde ved en computer - passe telefon - kopiere og den slags.....så jeg håber der sidder nogle her på siden som kan hjælpe mig med at få skrevet en rigtig god profil udfra de oplysninger som jeg er kommet med? - jeg er 53 år.

MV. hilsen
Hønen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-01-07 13:34

Jamre - det kan man jo altid.
Men det ville være dejligt, at kunne komme igang med noget.
Jeg har beskæftiget mig med ....................................
Det går rimeligt godt med ..........................
Jeg kan også............
Men desværre kan min ryg ikke løfte noget tungt
Jeg er kun 53 år

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-07 13:49

Selvfølgelig kan du "male" lidt på

Firmaet der ansætter dig bliver jo holdt skadesløs under alle omstændigheder....

Bortset fra det tror jeg ikke det er af den vej du finder noget... (men du skal lave et CV alligevel - det kræver kommunen)

Kommunen har/bør have en liste over de firmaer de arbejder "sammen" med vedr. flexjob....

Snak med din beskæftigelsesvejleder om du ikke lige må kigge med hvad de har...

Kunne være DIT "drømmejob" var der....

Kommer jo meget an på HVOR i landet du bor, mulighederne er jo ikke lige gode alle steder...

Men VIL du virkelig - finder du garanteret også noget.....

Pøj pøj

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-01-07 15:40

Citat
Firmaet der ansætter dig bliver jo holdt skadesløs under alle omstændigheder....

Jeg mener nu ellers at de deler udgiften.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-07 15:56

Det kommer jo an på hvor mange timer vi snakker om....

Er du først bevilliget et flexjob får du jo kun løn for de timer du arbejder - resten betaler kommunen....

At ALLE arbejdspladser ikke vil ansætte folk på flextid har jo noget med deres arbejdsgang at gøre....

Det er jo ikke alle arbejdspladser der kan "tåle" at folk kommer og går på skæve tider....

Kommentar
Fra : Hønsehus

Dato : 15-01-07 16:10

Jeg taler om max. 20 timer om ugen.

Nu er det jo ikke et spørgsmål om hvilke arbejdsplader der IKKE ønsker nogen i Flexjob og heller ikke om hvem der betaler for hvad og hvorfor. Det handler om at jeg SKAL lave en profil og "sælge" mig selv bedst muligt på Kommunes Hjemmeside og ikke spor andet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-07 16:19

Så "smører" du blot det på du kan forsvare

Kommentar
Fra : asim1

Dato : 15-01-07 16:20

En arbejdsskiver der ansætter en medarbejder i flexjob, kan jo ikke forvente at få en der kan gå ind på lige fod med en alm medarbejder.Arbejdsgiveren ved jo også at han får en medarbejder med div.skavanker.
Tror du skal sælge dig selv på din lange arbejdserfaring, og fortælle åbent om dine skånehensyn.

Passer ikke helt at arbejdsgiveren kun skal betale for de timere man er på job, og kommunen resten.
Handler om den effektive arbejdstid. Man kan jo godt ha en medarbejder der arbejder 37 timer men kun er effektiv i de 18 timer. I det tilfælde får arbejdsgiveren løntilskud svarende til 2/3 tilskud
ellers kan det også 1/2 tilskud.

Kommentar
Fra : David62

Dato : 22-02-07 11:24

Desværre er det er et stort problem at kommunerne beder dem der har fået bevilliget flexjob om selv at finde deres kommende arbejdsplads. Jeg syntes ikke at det er fair at en flexjobber skal løse problemerne alene uden nogen ordentlig sparring.

Jeg ved da heller ikke hvordan man skal sælge sig selv. Det handler jo ikke kun om at præsentere sine faglige kvalifikationer og ønsker, men sandelig også om at prøve at forklare potentielle arbejdsgiver at man har et evt. handicap som ofte kræver særlige hensyn, om ikke andet i form at nedsat arbejdstid, og alle der sidder i suppedansen og skal finde et skåne-/flexjob ved sikkert hvor stor uvidenhed der hersker blandt arbejdsiverne om mulighederne for tilskudsordninger og eventuelle handicaps. Desuden lugter de jo straks en masse besvar i form af papirarbejde o.lign, som man jo kender fra det offentlige.
Selv kender jeg ikke nogen hjemmeside hvor man kan lægge en profil op hvis man søger flexjob eller lign. Jeg har hørt at AF på et tidspunkt har forsøgt at lave noget engang, men der kom ikke nogen arbejdsgiver og besøgte den.

Jeg kunne godt ønske mig at der kom mere fokus på muligheder for skåne-/flexjob.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 03-04-07 09:25

Jeg er selv flexjobber og de regler jeg kender er som følge:

Hvis du ikke selv kan finde job, SKAL kommunen gå ind og hjælpe dig.

Efter de regler der trådte i kraft 1-1-07 Har du efter et halvt år, altså 1-6-07 ret til en anden aktør, til og finde et job specielt til dig. Der er nogle virksomheder der har specialiseret sig i det.

Hvis du kommer ud i et job, hvor der er mange ting du ikke kan overskue og sætte dig ind i. Har du krav på en Mentor, som kommunen giver støtte til. Det kan være en person, som kommunen køber fri fra firmaet, som så skal koncentrerer sig om dig det første stykke tid du er i virksomheden.

Alt dette burde du ha fået afvide af din sagsbehandler, det har de pligt til og oplyse dig om.

Vedr. løn. Du er ansat på samme vilkår som dine kollegaer, med ret til udvikling, ferie, pension og så videre.

Alt efter hvor mange timer og pauser du kræver, går kommunen ind og vurderer tilskudet til dig.

Nå men det var ikke det du spurgte om. Jeg søger selv job med lys og lygte og det ER svært. De tror squ vi mangler både arme og ben og forstand.