/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Effektiv slankekur
Fra : 86999984
Vist : 1768 gange
50 point
Dato : 15-01-07 12:49

Hej.
Er der nogen der har en god model på en effektiv slankekur???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-01-07 12:55

Der findes 1 mio super fantastiske mirakel og svindel slankekure, men den eneste der virker er at forbruge mere end du indtager. Og så kan du pakke det ind i kaviar, ananas, tartar, lakridskonfekt og alverdens andre eksotiske ting - det er altsammen ligemeget, hvis du ikke forbruger noget...
LÆS: Bevæg dig og spis mindre.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-01-07 12:55

Ja,

Spis ikke for meget. Dyrk masser af motion.

Det du spiser må ikke være for fedt, og med for meget sukker.

Så væk med sodavand, slik, kager o.s.v. væk med stegt flæsk, frikadeller , fed sovs, franskbrød o.lign.

Spis masser af grøntsager, magert kød, groft brød og lidt frugt. Dyrk motion.

Og sådan en kur kaldes en kost- og livsstilændring, for det er ikke en kur der kun varer i 14 dage, men resten af livet og er det eneste der vil sikre nogen et vedvarende vægttab....og ikke mindst:

AT HOLDE VÆGTEN

Alle andre slankekure hvor man lynhurtigt taber nogen kilo, ja de virker ikke, for de kilo kommer igen meget hurtigt, men bare som fedt som er endnu sværere at komme af med.

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-01-07 13:02

Det er nemlig rigtigt Dova.... det handler om livsstilsændring.... forever.

Man bør derfor nok gøre op med sig selv, om man overhovedet er interesseret på de betingelser. Jeg mener, at hvis man blot har lidt kosmetisk fedt i overskud, om det så er værd at forringe sin livskvalitet for at kunne skrue sig ned i et nummer mindre, når "overvægten" ikke er livstruende. Det kan være surt, at skulle undvære nogle af de ting man holder af.

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 15-01-07 13:06

Det er egentlig ikke fordi jeg er utolfreds med mig selv som jeg er, med jeg har indgået et væddemål med mand om, hvem der kan tage 10 kg. hurtigst, og jeg nægter at lade ham vinde

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-01-07 13:09

Du har vundet, ved at lade ham vinde. Han smider de 10 kg. og du har 10 kg. mand mindre. Ergo du har tabt 10 kg LOOOL

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 15-01-07 13:14

Ja, det er jo selvfølgelig en mulighed, men den tror jeg sgu ikke han køber. Er der virkelig ikke nogen der kender til en hurtig og effektiv måde man kan tabe sig på??? altså når jeg siger hurtig behøber det jo ikke lige være at smide 10 kg. på 1 måned, men forholdsvis hurtigt

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 15-01-07 13:43

At tabe sig hutigt, hænger sammen med hvor meget du vejer (for meget) nu. Jo mere der er at tage af, jo hurtigere går det. Kroppen er fra naturens side indstillet til ikke at tabe sig, hvis der ikke er ret meget at tabe sig af. Taber man sig når man ikke vejer ret meget for meget er det svært, fordi, kroppen tænker hungersnød og det sætter stofskiftet ned. Det betyder at kroppen vil "gemme" på det den har at leve af. Når der er meget at leve af, går det hurtigt med at tabe sig. Man kan sige at kroppen er klar over at kiloene sagtens kan rasle af, uden andet end positiv effekt. Altså jo mere for meget man vejer, jo nemmere er det at tabe sig, for der går kroppens naturlige forsvarsmekaniske ikke i gang, og holder på hvad der er.

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 15-01-07 13:48

Efter hvad jeg har regnet mig frem til inde på slankedoktoren, så er det ca. 6 kg. jeg vejer for meget, så det er jo ikke alarmerende for meget, men alligevel. Jeg ved godt at hvis det var 25-30 kg. jeg vejede for meget, så går det hurtigere, men det kunne jo godt være at der var nogen som havde erfaring med at hvis man enten spiser grønt hele dagen eller hvad ved jeg, så taber man sig hurtigere

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 15-01-07 14:05

Hmm, jeg ved ikke om du har hørt om de berømte "sidste 5 kilo", det er de sværeste at tabe sig. Jeg tror vejen frem er, som de øvrige har nævnt sund mad, men meget vigtigt når man skal tabe de berømte 5 kilo, er motion. Motionen sætter stofskiftet i vejret, og derved forbrænder du mere af den mad du indtager, end hvis du ikke dyrkede motion.
Men generelt er de sidste 5 kilo ikke nogen skrøne, det er heromkring at kroppens indbyggede forsvarsmekanismer sætter ind, så det er hård kamp.
Vejen frem er at forbrænde mere end du indtager, hvis man skal tabe sig, som der også tidligere er blevet nævnt. Et tip kan være at drikke meget, det kan nogle gange snyde sultfornemmelse, som nogengange faktisk er tørst. Et andet tip er at spise mange mindre måltider. Når kroppen indtager mad, sættes stofskiftet i vejret og der forbrændes mere. Spis små måltider, 6 gange om dagen, morgen, formiddag, frokost, eftermiddag, aften og sen aften. (husk ikke at spise mere end du plejer, blot fordele mængden) Spis ikke lige inden du går i seng, når man sover forbrænder kroppen mindst, hvad man kan nå at forbrænde i ens vågne tid er derfor vigtigt.

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 15-01-07 14:13

Tak for de mange gode råd.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 15-01-07 15:11

Tjaa, det kan jo være meget simpelt, og dog meget svært...

Lad være med at spise hvede og alt, der indeholder hvede (og hvedebestanddele)... og skal det gå stærkere, så lad være med at spise kornprodukter. Spis i øvrigt, hvad du har lyst til - spar eventuelt på sukkerindtaget.

Så kommer det helt af sig selv...

Vaxen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-01-07 15:51

Køb en skridttæller og en masse økologiske gulerødder.
Hav altid en skål med gulerodsstave stående i køkkenet.

Skridttælleren skal du selvfølgelig bruge til at overgå dig selv og gå flere og flere skridt fra dag til dag. Meget snart vil du danse, trippe eller hoppe, -næsten uanset hvad du laver.

--Hvis du er så heldig at du drikker en del alkohol, og spiser chips og lakrisser, så kan du sandsynligvis tabe dig overraskende meget bare ved at stoppe det.

Hvad du skal gøre for at tabe dig hænger altså uhjælpelig sammen med hvordan du rent faktisk lever i dag...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-01-07 15:59

Jeg har aldrig rigtig foratået de der skridttællere... Vi har da kun et hver Så det er da hurtig talt.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 15-01-07 16:42

Min mand og jeg er i gang med vores "januar-kur", og den er meget effektiv. Min mand har foreløbig tabt sig 2½ kg på 15 dage og jeg har tabt 1 kg. Det går langsommere for mig, da jeg ikke har så meget jeg skal af med som han har.

Men vi følger disse regler:

Ingen sukker (ej heller sukkerholdige drikke som juice og lign.)
Ingen hvedemelsprodukter (brød, pasta) men gerne rugbrød og groft knækbrød
Ingen smør eller ost
Og endelig: Ikke en krumme mad, ikke så meget som en vindrue - efter kl. 19. Man taber sig "gratis", når man går sulten i seng og sover fra sulten. Det sjove er, at man faktisk ikke er særlig sulten, når man vågner om morgenen.

Desuden tager vi nogle tarm-udrensende urtepiller (fra helsekosten) som hedder Triphala Plus. De er yderst effektive og man får rent ud sagt renset ud for en masse gammelt lort! Man bliver ikke utilpas af dem og får ikke udrensningssymptomer, man kommer bare af medækle gamle ting, som man ikke har lyst til at have siddende i tarmene. Kuren varer 1 måned og man tager 2 urtepiller med 1 stort glas vand lige inden sengetid. En pakke med 60 stk. koster 132 kr.

Og så hedder det selvfølgelig motion, motion, motion. Så meget som I kan overkomme at gå, cykle, løbe, svømme....hvad somhelst.

Hvis I overholder disse regler, skal nok tabe jer på den gode måde. Og uden at sulte eller lide afsavn. Sørg for at få masser af grønsager, - jeg laver en kæmpestor skål salat til os hver aften, som vi spiser med hvad vi nu end får. Jeg har masser af gode idéer til opskrifter, hvis du skulle have lyst til at få nogen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-01-07 17:10

Der findes en masse gode sites med fokus på mad, motion og vægttab
Her er et par stykker:
http://www.madogsundhed.dk/
http://www.helseonline.dk/
http://www.iform.dk/polopoly.jsp?d=794&a=5806#result
http://www.cheasy.dk/

De to sidste er der bl.a. en beregningstabel hvor du/I kan se hvad forskellige former for motion kan forbrænde af "de ekstra kilo"

Jeg har siden oktober været medlem af Vægtvogterne og har nu tabt mig 16 kilo...HERLIGT!!!
Og konceptet er "enkelt" : MAD; MOTION ; MOTIVATION og MØDERNE

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 15-01-07 21:39

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift-fedtfattig.php?id=20268&Hvidkålskuren%20-%20Suppekuren

Denne kur er yderst effektiv! læs alle kommentarerne nederst på siden.

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 16-01-07 14:26

Tak Nanabanana, den kur tror jeg jeg vil prøve, den lyder ikke urimelig og jeg elsker både suppe og hvidkål, så jeg håber det bliver et hit. Har du selv prøvet det???

Kommentar
Fra : meldgaard

Dato : 16-01-07 15:29

Ad. Det er den mest frygtelige kur jeg nogensinde har prøvet. Det gik fint med at tabe sig. Men efter en uge med hvidkåssuppe. Har aldrig rørt det siden og det er ca. 12 år siden. Kan stadig smage det når jeg får noget med hvidkål. Jeg elskede også suppe og hvidkål. Men god fornøjelse. Og godt det ikke er mig. Jeg kender flere som har prøvet kuren. Når de har prøvet den siger de det samme som mig og så tager jo det hele på igen når man stopper. Desværre.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 16-01-07 15:51

Det ER en effektiv kur, Nanabanana har givet dig. Jeg kender flere, der har prøvet den med godt resultat, og de kunne altså godt overleve at spise suppen.
Jeg har også selv prøvet den, men dén slags slankekure duer ikke rigtig til mig, for jeg er nødt til at have noget mere substantiel føde end frugt og suppe. Men hvis du kan klare frugt og suppe, skal du nok se hurtige resultater.
Fidusen ved kuren er, at jo mere suppe man spiser, desto højere bliver ens forbrænding, og jo mere taber man sig.
Hvis du har en stålfast vilje, skal du såmænd nok komme igennem med et godt resultat

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 16-01-07 15:57

Tak for opbakningen, jeg glæder mig til at komme igang, men nu har jeg lige et weekendarrangement der lige skal overståes først med en 65 års. fødselsdag og en reception, så mon ikke det er klogt først at gå igang efter weekenden

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-01-07 16:15

Når det nu drejer sig om et væddemål, tjaaa, så kan det vel bruges. Du skal bare være opmærksom på, at du tager hele skidtet på, når du begynder at spise normalt igen..

God fornøjelse.... (Hvis jeg var dig, ville jeg nyde et dejligt hvidkålsmåltid inden jeg startede...- mens det stadig smager skønt )

Vaxen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 16-01-07 17:59

Du siger godt nok at du vil lige have overstået en 65 års fødselsdag m.v....det tegner IKKE godt for at din såkaldte "kur" skal blive en succes, desværre

Du skal simpelthen SPRINGE UD I DET!!! "Tage en kold tyrker" som man siger...
Det der med "lige at skulle vente til næste mandag" og "lige skal spise en god frokost" ...det holder ikke, kære ven

Jeg startede, som allerede nævnt, på min "livsstilsændring" her sidst i oktober sidste år, og det giver "moral" at skulle igennem hele december med dertil hørende julefrokoster, knas og andre gastronomiske fristelser, OG ALLIGEVEL HOLDE FOKUS PÅ SIN "NYE KURS".
Jeg kom ud af december med et vægttab på 5,5 kg

Så "på med vanten" lige nu, så er ALLE odds med dig...start med at "mentaltræne" når du skal til disse arrangementer: tag kun én gang, lad være med at tage nogen dessert, når der serveres kaffe så lad være med at tage kage eller chokolade og sig til dig selv "Jeg MÅ gerne spise alle de lækre sager, men JEG VIL IKKE!!!"
Så er du på "VINDERKURS"!!!

/Palle

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 16-01-07 18:34

Nej, desværre har jeg ikke prøvet den - men skal snart i gang, fandt den nemlig forleden dag! har hørt meget om den og håber at kunne gemmenføre den snart... tror jeg starter på mandag! HELD OG LYKKE!

Kommentar
Fra : heidikathrine

Dato : 20-02-07 08:27

hej jeg er en ung kvinde på snart 22 år og vejer 73 kg jeg er 160 m høj
jeg har prøvet alt med det der hedder slankekur og det har ikke hjulpet på mig jeg kan ikke tabe mig jeg ville gerne ned og veje 63 kg inden sommer og jeg ville have støtte af rigtig mange mennesker for jeg kan ikke lide mig selv når jeg er så tyk så hjælp mig og give mig rigtig gode råd
hilsen heidikathrine

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 22-02-07 08:21

En ret effektiv metode:

Æd mindre og skid mere!

Hvem har set en fed konzentrationslejrfange?

Langt det meste overflødige fedt skyldes fejlernæring og manglende motion

Kommentar
Fra : heidikathrine

Dato : 22-02-07 08:56

er der ikke nogen der har en rigtig go slankekur som jeg kan bruge så jeg kan tabe mig

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 22-02-07 10:11

Hej HeidiKathrine.

Skift det hvide brød ud med rugbrød, spis 6 gange om dagen, spis 6 stk frugt og en masse gulerødder og drop smørret, så garanterer jeg dig for et vægttab. Min mand har gjort det i 5 uger nu og har allerede tabt sig 10 kg.

Kommentar
Fra : heidikathrine

Dato : 22-02-07 11:02

hjælp mig at finde på en slanke kur hvor jeg ikke skal dyrke motion

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 22-02-07 11:29

Der findes ingen.
Du må selv gøre en insats.
Vorherre giver os nødderne, men han knækker dem sgu ikke for os.

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 22-02-07 11:41

Per_jacobsen, jeg syntes helt ærlig du er lidt hård i dine udtalelser. Alle ved jo godt at man ikke taber sig ved at sidde på sin bag, men når nogen beder om hjælp må man jo prøve at hjælpe så godt man kan

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 22-02-07 11:57

Jeg er ikke hård, men realistisk, for med den indstilling, som spørgeren har, findes der ingen hjælp.
Bemærk, at et af spørgerens efterlysninger, efter flere og velmente råd var
"Hjælp mig til at blive slank UDEN motion".
Med andre ord:
Jeg vil gerne være slank, en gider ikke lette røven og selv gøre en indsats.
Mirakelkure eksisterer ikke, og vil man ikke selv gøre noget, så vil overskriften over døren til Dante's helvede passe:
"Her lades alt håb ude"
Der er jo selvfølgelig den mulighed, at vedkommende ikke er i stand til at dyrke motion, men så er det et lægeligt spørgsmål.
Vi så et ekvalient eksempel fra USA, hvor manden søgte hjælp med sin vægt på 360 kg.
Han fik hjælpen, og kom ned på under 100 kg (slank for en amerikaner), og var så lykkelig, at han satte sig på sin flade røv foran TV, og åd sig op på sin maksimum vægt, hvorefter han døde på grund af fedme, så derfor:
Gør selv noget

Kommentar
Fra : heidikathrine

Dato : 22-02-07 13:40

tak til de gode råd jeg har fået fra alle jer

Kommentar
Fra : heidikathrine

Dato : 22-02-07 13:44

jeg håber at der er nogen der ville støtte mig i min slankekur som jeg er i gang med lige for tiden så jeg kan komme ned og veje ca 60 kg

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-02-07 16:30

heidikathrine:
Jeg vil give per_jacobsen medhold i, at du må yde en indsats selv for at opnå resultater!
Med AL respekt for din situationm men i dit tilfælde er det nogle få "sølle" kilo du skal af med, så bare på med vanten og kom igang.
Hvis du ikke bryder dig så meget om (hård)motion, så find nogle "lette" former for motion...bare det at tage trappen istedet for elevatoren er med til at "få rørt dig"...og "mange bække små..."

Meld dig evt. ind i WeightWatchers, hvor deres koncept bl.a. bygger på at "intet mad er forbudt". Dem som blot følger deres individuelle program, taber sig. Hvis man så dyrker motion i et eller andet omfang, går det blot det hurtigere med vægttabet.

Jeg har siden okt. 2006 tabt mig 22 kg igennem WW's koncept.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : tommy73

Dato : 19-03-07 11:22

ja den jeg blev glad for var den man i folkemunde kalte, punt kuren man talte punter efter aller det jælp mig jeg tabte 30 kg på et år, og man går ikke sulten i seng. Mvh tommy 73

Kommentar
Fra : lohse9

Dato : 19-03-07 17:17

Jeg kan kun varmt anbefale FiguAktiv fra LR, den virker virkelig har selv været på den i 3 dage nu og tabt mig 5 kilo
www.diætkur.dk

Kommentar
Fra : heidikathrine

Dato : 26-03-07 09:06

ja jeg er jo begyndt at gå til boksetrænding og har lavet noget af min kost om så jeg har tabt mig 2 kg

Kommentar
Fra : heidikathrine

Dato : 26-03-07 09:12

den rigtig gode slankekur er at begynde at dyrke motion