/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Hvilken udbyder
Fra : metalfaust
Vist : 629 gange
100 point
Dato : 15-01-07 11:22

Jeg er netop flyttet ind i en lejl. i Kbh. N, og er usikker på hvad den billigste internetløsning er. Jeg ved der er mulighed for webspeed, og da det kører over kabelnettet, kan jeg med den løsning spare et modem(?). Er der nogen herinde som er "nørd" på de(n) bedste og billigste løsning(er)?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-01-07 11:55

Hvis der er netstik i din lejlighed..................så er det bare at tilslutte. Din forbindelse skal så sættes til at gå over LAN - altså når den er åbnet af ejendommen.
Ellers skal du bruge det modem som webspeed leverer.

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 15-01-07 13:28

Jeg tror jeg hælder mest til webspeed; det fåes for 149,- pr. måned lige nu.... Men modem!? De siger det er direkte via mit kabelstik?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-01-07 13:45

Der er flere forskellige løsninger i ejendomme.

Hvis der er netkabelstik vil det nok være det billigste.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 15-01-07 14:22

Hej metalfaust
Jeg vil foreslå dig at rette hendvendelse til dit ejendomskontor, og spørge om der er et netværk iejendommen, for hvis der er det er det ALTID det billigste.
mvh
Bjarnebr
(nørrebro)

Accepteret svar
Fra : alunde

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-07 16:01

Hvis du i forvejen betaler for at få kabel-tv signal fra TDC, og ikke kan/vil fravælge dette, så er Webspeed sikkert den billigste løsning, afhængig af hvad hastighed du gerne vil have.

Der er p.t. gratis oprettelse, så om du har brug for modem eller ej, hvor du bor, er underordnet, for TDC Kabel-TV sender et modem til dig, hvis du skal bruge det.

Hvis du ønsker højere hastigheder, så har du måske mulighed for Fullrate ( www.fullrate.dk ) som virker ret attraktivt til prisen.

En anden mulighed er Clearwire ( www.clearwire.dk ) som jeg selv bruger. Det er også rimelig fornuftige priser, og har den fordel at det kan flyttes uden problemer/omkostninger hvis du flytter til en anden lejlighed - så længe du er indenfor dækningsområdet.

Jeg har selv tidligere brugt Webspeed, men fravalgte dette da kabel-TV blev for dyrt... og har så valgt at klare mig med en digital antenne/DVB-T boks.

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 07-03-07 13:33

Tak for svaret alunde.