/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 6230i Tegnebog
Fra : saking
Vist : 587 gange
35 point
Dato : 13-01-07 01:19

Jeg har igen fået en helt ny Nokia 6230i, men problemet denne gang er at jeg ikke kan komme ind i tegnebogen, den vil simpelthen have en kode. Det burde den ikke da det er første gang jeg åbner den, hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-01-07 02:03

prøv om ikke en af følgende virker:

00000
12345

det er de koder som bliver brugt som "standard" koder i mange ting.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-01-07 02:06

Har lige prøvet på min egen 6230i (har aldrig brugt tegnebogen før)

Den beder mig OPRETTE en kode - er du sikker på at det ikke også er det din beder dig om?

hvis det er tilfældet skal du bare skrive den samme kode 2 gange og så har du oprettet en kode som du fremover skal bruge for at komme ind i din tegnebog.

Kommentar
Fra : saking

Dato : 13-01-07 11:23

Ja 100% sikker, jeg har dog også prøvet de koder som Flash77, men uden held. Det var første gang jeg prøvede at gå ind på den i går. Der står: "Indtast koden tl tegnebogen:"

:(

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-01-07 10:27

Noget kunne tyde på at du har købt en brugt telefon, det er jo noget man har set før, at en telefon bliver ombyttet, repareret og solgt igen som ny.

I dit tilfælde ville jeg gå til forhandleren.

Du kan lave en lille test (som ikke er fyldestgørende) prøv at registrer produktet på Nokia's hjemmeside og se om IMEI nummeret er brugt i en tidligere registrering

Kommentar
Fra : saking

Dato : 15-01-07 19:29

Til Kortoververden: Nu arbejder min far godt nok i TDC Mobil, og får undersøgt om man kan finde koden på tegnebogen. Jeg havde en mobil som jeg sendte til reperation 4 gange, til sidst fik jeg en "ny", men det var kun indmaden der var skiftet ud? Den så rimelig ny ud, men man ved jo aldrig.

Hvordan finder jeg ud af om mobilen har været brugt? Min far undersøger også IMEI nummeret på den. Hvad ville du gøre hvis det var dig? Og det med testen, forstår jeg ikke helt.

Kommentar
Fra : saking

Dato : 15-01-07 20:23

Jeg har selv fundet svaret. På Nokia 6230i'ern skal man taste koden: *#7370925538# på skærmen, også skal du bekræfte det, og du skal bruge sikkerhedskoden.