/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom PC.
Fra : marcussen1
Vist : 571 gange
200 point
Dato : 11-01-07 11:25

Jeg har en ældre PC stående som reserve, men den kører temmelig langsomt. Hvad er det jeg skal forøge? Den har 528 RAM og 1800 CPU. Den kører stabilt nok, men den må gerne køre lidt hurtigere.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-07 11:31

tjahh det er jo ikke til at sige - du skal måske bare rydde op- du kan have skidt på - den har måske godt af at blive kørt op i recovery så den bliver som ny - du har måske for mange programmer der starter op

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 11-01-07 11:34

Den er totalt renser, AVG, Ad-Aware og Spybot, er er formateret for ca 14 dage siden.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 11-01-07 11:37

Der kun får programmer inst., og den er næste brugt siden sidste format.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 11-01-07 11:38

ikke brugt, naturligvis

Kommentar
Fra : kj

Dato : 11-01-07 11:39

Har du indlæst dine bundkortdrivere påny!

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 11-01-07 11:45

Dette program: speedmypc er fantastisk klarer båd RAM, memory, disk, internet og startup optimering til et stort 10 tal. Kan klart anbefales

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 11-01-07 12:54

Hej
Prøv også dette RegSeeker fra http://www.hoverdesk.net Det vill også hjælpe lidt, det er gratis.

Mvh. Karsten

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 11-01-07 17:40

Vil det evt. hjælpe, hvis rammene blev fordoblet?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-01-07 00:39

Det aller bedste du kan gøre er at sætten den til 380V - det vil give dem meget mere spænding at arbejde med. Du får mellem 33-50% ekstra hastighed ved at sætte den til kraft.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 12-01-07 12:40

Hvordan kan man anbefale at sætte 230volt udstyr til 380volt.

Hvis du ved noget Flash77 som jeg feks. ikke ved så fortæl mig det.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 12-01-07 15:02

Jav den 512 ram mere, og det var måske derfor den var så langsom. Nu cykler den derud af.
Men tak alligevel for Jeres ideer.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-01-07 02:36

Det var så lidt - men husk nu at du kan få op til 50% ekstra hastighed ved at give den overspænding - det er ligesom overclocking. Hvis du gør begge dele kan du få helt op til 80% mere hastighed, men du skal have mere køling på din processor og strømforsyning. Så kan du evt. bruge din PC som varmepumpe og varme dit hus op med den varme luft.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 13:17

...men måske du alligevel kan have glæde af disse tweaks:

http://www.tweakxp.com/performance_tweaks.aspx

</MOLOKYLE>