/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
Bioethanol
Fra : 5705
Vist : 1003 gange
100 point
Dato : 10-01-07 17:05

Hvor kan man købe det ? Det skal bruges til en "pejs uden skorsten".Det der sælges kan vel ikke bruges indendørs.

PS.kan ses på" Lauritz.com" Varenummer 870906

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-01-07 17:20

Ganske ordinær vinduessprit fra supermarkedet kan formentlig bruges. Det virker fortræffeligt i små campingblus og brændværdien er i orden - og det er biologisk fremstillet. Så hvad er problemet?
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-01-07 00:22

Vi køber det på www.ebay.de - det koster ikke ret meget dernede selvom det skal sendes til DK.

Bilka har det af og til, men personalet plejer ikke at forstå hvad det er man vil have hvis mna spørger efter det.

Tillykke med pejsen - den bliver du glad for :)

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-01-07 00:27

http://cgi.ebay.de/20-Liter-Brenngel-fuer-Gelkamin-Feuer-NEU-Made-in-Europe_W0QQitemZ170069140176QQihZ007QQcategoryZ84183QQrdZ1QQcmdZViewItem

Der ligger forresten også en pejseforretning i Herning der har det. Kan ikke lige huske adressen, men det må være begrænset hvor mange der er.

Og her er en dansk forhandler: http://www.pejsestemning.dk/

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-01-07 16:39

I Tyskland kan du eksempelvis kigge efter "Brennspiritus" (på dansk: Kogesprit)

Kommentar
Fra : 5705

Dato : 13-01-07 09:24

Jeg siger tak for alle de gode svar

Kommentar
Fra : Jerod

Dato : 11-02-07 21:36

Bioætanol bruges i raffinaderier, det er en billig kilde til brint. så de kan for eks indvatere fedtstoffer.

prøv at kontake BP.gas (post@bpgas.dk) jeg ved at de levere,men ikke om det er til private.

Eventueltt kan du prøve at kontakte "århus Olie" jeg ved at de får leveret fra et firma, og muligheden for at købe "Bio" istedet for almen kemisk, kan du sikkert med et tillæg og derved god samvitighed ....

Muligvis kan Statoil henvise til et firma . men jeg tror prisen er for høj. det er jo bioætanol i deres Bio95..

Hilsen Jerod