/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
indsætte porta galleri
Fra : briseogstorm
Vist : 717 gange
200 point
Dato : 10-01-07 14:20

Hej håber nogen kan og vil forklare mig hvad jeg skal gøre.
Vil indsætte et billedgalleri med Porta på min side oprettet i Frontpage, har henter simple Wiever, kan oprette galleriet.
Men jeg kan ikke få det over i Frontpage.
Har prøvet at importere, men når folderen ligger i images eller i registeret, så siger FP at den ikke er der.
Har prøvet at kopiere det hele og indsætte det i registeret, 0 resultat.
Jeg er ikke meget øvet i det her, så skriv venligst i almindeligt sprog til mig.
Jeg har en index side med thumnails til 5 sider og på hver af de 5 sider skulle der gerne være et galleri! Men hvodan?
Bedste hilsner B&S

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-07 14:31

Jeg kender FrontPage, men ikke det album du vil bruge.
Det er ikke alt du kan klare igennem FrontPage, men hvis Porta genererer en html side skulle du umiddelbart kunne importere fil eller hele mappen til din webside via FrontPage import.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-07 14:45

Jeg vil tro, at hvis du importerer mappen med både fotos og fotoalbum vil du kunne lave et link til index filen i Album og derefter skulle det virke.

Hvis du bruger FrontPage der er nyere end 2000 versionen kan du indsætte noget tilsvarende direkte fra FrontPage.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-07 14:52

Når du importerer skal du lige være opmærksom på at når du har fundet mappen i gennemsynsboksen skal du bare klikke på åbn forneden og afslutte med OK.

Prøv at skrive import i Hjælp så skulle du kunne vælge import af mappe.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-01-07 15:45

Porta laver hos mig en mappe der hedder album, heri ligger det hele der skal bruges til billedhjemmesiden.
Man behøver ikke umiddelbart at importere det til Frontpage for jeg tror ikke at man får importeret alle de xml og js filer der ligger i undermapperne. Men det ved bjarneD mere om end jeg.

Jeg ville linke direkte fra frontpage til album/index.html og så skulle det køre. Husk at opload mappen album også.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-07 15:52

Jo, man får det hele med, selv autorun.inf.
Jeg har hentet Porta nu, og kan se at det ikke kan mere end de gallerier der er indbygget i FP 2002 og 2003.
Egentlig kan man bruge Stifinder til at flytte mappen ind i websidemappen, men det kan give problemer fordi FP så ikke registrerer filerne - det afhænger af omman bruger funktionerne fuldt ud.

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 10-01-07 16:46

Mange tak begge to, i FP kan jeg nu se galleriet men ikke på webben, hvordan får jeg mappen med galleriet op?
Hvad er det for gallerier der ligger i FP? Jeg bruger windows XP. på forhånd tak. B&S

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-07 16:49

Hvilken version af FrontPage bruger du?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-07 16:56

Hvordan udgiver du dine øvrige html filer?

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 10-01-07 17:01

Jeg bruger en version der ligger i office XP jeg tror det hedder 2002, når jeg publicere klikker jeg under file på publicere WEB, så sendes den op til udbyder.Mvh B&S

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 10-01-07 17:15

Det kan du også gøre med den mappe du importerede, men du skal muligvis indstille publish funktionen så du får alle filer med og ellers kan du såmænd gøre det manuelt i den boks der kommer frem når du har oprettet forbindelse til serveren via Publish, du kan trække mappen over i serverens vindue.
Dette er indsættelse af FP fotogalleri fra min dk version af 2002:
Citat
Oprette et fotogalleri
Placer indsætningspunktet på det sted, hvor du vil tilføje et fotogalleri.
Du kan også klikke på for at oprette en tom side.

Klik på Webkomponent i menuen Indsæt.
Klik på Fotogalleri i venstre rude.
Vælg den type layout, du vil bruge, i højre rude.
Der vises en beskrivelse af det valgte layout nedenunder.

Klik på Udfør.
Dialogboksen Egenskaber for fotogalleri åbnes automatisk.

Klik på Tilføj for at indsætte et grafikobjekt i fotogalleriet.
Bemærk! Du kan tilføje lige så mange grafikobjekter ad gangen, som du vil.

Vælg en af følgende fremgangsmåder:

Billeder fra filer

Find og marker det grafikobjekt, du vil bruge, og klik på åbn.

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 10-01-07 17:22

ok jeg prøver, men skal gå til et møde nu vender tilbage.mvh b&s

Godkendelse af svar
Fra : briseogstorm

Dato : 11-01-07 04:11

Tak for svaret BjarneD.Yehahrr! Det virker bare tak til dig og til Bent, aner hvad jeg sklle gøre uden jeres geni. God forsætning eller godt nytår. Knus b&s