/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Indsætte billede
Fra : hightowernr1
Vist : 572 gange
50 point
Dato : 10-01-07 13:33

Jeg har komprimeret nogle billeder i paint, for at jeg kan bruge dem i powerpoint til en billedeserie, men når jeg indsætter billedet... skriver den kun filteksten, som om den ikke kan se/finde billedet... Hvad gør jeg forkert???

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-01-07 13:47

er det i Power point du skal bruge hjælpen

Men normalt gør du sådan
indsæt billede fra fil
så skulle dit billede gerne være der
hvis det er en jpeg, jpg fil eller gif fil.
ellers forstår jeg ikke dit spørgsmål.

Har du set dit billede efter du har komprimeret det i et andet program om det også er et billede og ikke er blevet ødelagt.

prøv at give lidt mere klarsyntes forklaring.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 13:48

det lyder som om du komprimerer i forkert format - hvilket format bruger du (evt konverterer til) ?

psp komprimerer gif og jpeg formater uden yderligere problemer

et ps - understøtter pp formatet ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 13:49

aws - pga kategorien havde jeg painshop i hovedet - men hvilket format konverterer du til i paint og ellers det samme stort se

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 10-01-07 14:11

Tror du ikke at du har komprimeret det i PaintShopPro format, som kun kan bruges internt i PSP

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 10-01-07 14:22

Nu er jeg ikke lige en haj til dette.. men har gjort følgene: gemt en kopi af mit org. billede... åbnet kopien i paint... gået i billede og lavet formatet mindre med 35 % og gemt billedet... Når jeg så åbner det igen kan jeg sagtens se det, men jeg kan åbenbart ikke få det ind i powerpoint... Skulle være jpg. format. Ellers hjlæp mig lige på en nemmere måde...
Jeg har et org. billede som fylder meget... det vil jeg have komprimeret så jeg kan bruge det i powerpoint... Det skal helst være så nemt som muligt...så jeg fatter det...ha ha

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 10-01-07 14:32

Skulle være JPG format skriver du men det kan du da se om det er, f.eks. når du holder curseren over billedet så kommer der en information frem om biledet.

Efter din omtale af det du gør lyder det rigtigt, hvis du blot sikrer dig at det bliver saved som en JPG fil.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 10-01-07 14:43

når jeg holder cursen over viser den jpeg... er det forkert?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 14:45

Citat
Når jeg så åbner det igen kan jeg sagtens se det,
... mener du i paint ???

du skal jo gemme billedet i det format du skal bruge - her jpeg altså - det er ok - så gem på skrivebord eller i mappe i dokumenter så burde det virker.

grunden til jeg skrver sådan er at nogen er vant til at arbejde på en anden måde - for eks på hjemmesider og prøver at højreklikke og indsætte - der skal bruges indsæt i værktøjslinien

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-01-07 14:52

du skal sikre dig, at det er billedet du får fat i og ikke linket genvejen til billledet
det tror jeg, at du i første omgang har gjort.

det bedste er at gemme det i en mappe
og så i powerpoint indsætter du billedet fra fil
og finder den mappe du har gemt det i og derfra åbner billedet.

og jpg samt jpeg er samme format og er udemærket til det du skal bruge det til.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 10-01-07 14:58

Ja, jeg kan se billedet i paint og i ACDSee...

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 10-01-07 15:00

Jeg har lavet en mappe til billederne, sådan jeg ikke ødelægger orginalerne...

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 10-01-07 15:02

jamen så skal du jo bare finde billedet i den mappe når du går gennem indsæt - gennemse - osv

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-01-07 15:03

Har du prøvet at lave en ctrl c og indsætte det med ctrl v
det bliver så en kopi af billede fra paint
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 10-01-07 15:04

Nå, så fandt jeg ud af hvad der er galt....

Jeg har ikke før arbejdet med powerpoint, og troede man skulle dobbeltklikke for at indsætte billede... men det skal man self. ikke. Jeg skulle op i indsæt..og den vej... Hvor pinligt.... så nu funker det.... kunne heller ikke forstå når jeg havde gemt billedet i rigtig format...

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-01-07 15:14

fint så ved du det og er blevet en erfaring rigere tillykke .
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 15:22

Godkendelse af svar
Fra : hightowernr1

Dato : 10-01-07 15:31

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 15:34

godt du kom over den lille genstridighed